Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، باتوجه به اتفاقاتی که در سال 97 افتاد، کشورمان با تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای روبرو شد اما تلاش مسئولان ورزشی در راستای موفقیت رشته‌های مختلف متوقف نشد و به‌رغم همه مشکلات اقتصادی بهترین امکانات، اردوها و بهترین مربی‌های خارجی در اختیار تیم‌ها قرار گرفت. دشمن در تلاش است با فشار اقتصادی جمهوری اسلامی را تحت‌الشعاع قرار بدهد اما جوانان ایرانی با موفقیت در حوزه‌های مختلف توانستند به افتخارات بزرگی در سطح جهان برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزشکاران ایرانی در سال 97 که به سال ورزشی معروف است، توانستند به افتخارات تاریخی دست پیدا کنند. عملکرد مناسب تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی روسیه، افتخارات تاریخی کاروان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا، درخشش فوق‌العاده کاروان پاراآسیایی در جاکارتا و عملکرد چشمگیر کاروان ورزشی ایران در المپیک جوانان همه حاصل تلاش یک مجموعه ورزشی موفق است.

پرداخت پاداش به قیمت دلار

به‌رغم همه مشکلاتی که دولت با آن گریبانگیر بود زمانی که ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی در مسابقات مهم بین‌المللی به عنوان می‌رسیدند، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پای سکو پاداش‌های نقدی را به ورزشکاران تقدیم کردند. باتوجه به مشکلات اقتصادی و گرانی قیمت دلار در ایران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پاداش ورزشکاران را با دلار پرداخت کردند. تنها دغدغه مسئولان ورزشی شادی و نشاط در جامعه است و با ارائه پاداش به ورزشکاران در تلاش هستند که این نشاط در جامعه گسترش یابد.

ورزشکاران تافته جدا بافته از مردم نیستند

باتوجه به اینکه ورزشکاران در مسابقات با مقام‌هایی که کسب می‌کنند جوایز چند هزار دلاری دریافت می‌کنند اما مسئولان ورزشی ایران وظیفه خود می‌دانند تا مبالغی را به عنوان پاداش پرداخت کنند. ورزشکاران ایرانی رشته‌های مختلف برای شادی و نشاط مردم کشورشان تا پای جان تلاش می‌کنند. پیراهن تیم ملی مقدس و بزرگترین سرمایه‌ای است که یک ورزشکار در طول تاریخ ورزشی خود به دست می‌آورد. یک ورزشکار هرگز فراموش نکند که با پیراهن تیم ملی کشورش که به تن می‌کند چه مسئولیت بزرگی به گردن دارد. مردم ایران در شرایط فعلی مشکلات سخت اقتصادی را تحمل می‌کنند و نیاز است که ورزشکاران هم تحمل کنند. این فشار و سختی برای همه مردم ایران است و ورزشکاران از این حیطه مستثنی نیستند.

ورزشکاران پهلوانان امروز ایران

پهلوانی به معنای قدرتمندی نیست بلکه ورزشکاری که بتواند اخلاق و منش پیشه کند به لقب پهلوان می‌رسد. باتوجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد اما مسئولان ورزشی با استفاده از بیت‌المال پاداش ورزشکاران را پرداخت کردند. مردم هم از ورزشکاران انتظار دارند که توقعات خود را کمتر کنند و در این شرایط سخت همپای ملت باشند. ورزشکاران سرمایه‌های بزرگ این کشور هستند اما در بعضی از مواقع باید ورزشکاران هم در کنار مردم سختی‌ها را تحمل کنند. همانند ورزشکارانی که در سال‌های جنگ تحمیلی با مردم کشورشان هم قدم بودند و برای شادی و شور جامعه لحظه‌ای را هم دریغ نمی‌کردند. بسیاری از ورزشکاران کشورمان در زمان جنگ به جبهه‌ها رفتند و شهید شدند تا پرچم جمهوری اسلامی ایران پا برجا باقی بماند.

زهرا کیانی، دارنده مدال نقره در مسابقات آسیایی جاکارتا در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت:  ما ورزشکاران تافته جدابافته از مردم ایران نیستیم. هر قهرمانی و مدالی که کسب می‌کنیم برای شادی مردم کشورمان است. باید در این آزمون سخت در کنار مردم باشیم و آنها را تنها نگذاریم. تحریم‌ها به تمامی اقشار جامعه فشار می‌آورد و ورزشکاران در این تحریم ها سهیم هستند اما این باعث نمی‌شود که دست از تلاش کردن برای شادی مردم برداریم. تحریم‌های اقتصادی بر زندگی تکتک مردم ایران تاثیر گذاشته اما گاهی اوقات مقاومت هم لذت بخش است. در این شرایط سخت اقتصادی همه باید در کنار هم باشیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود این مشکلات اردوها و تمرینات برگزار می شود، بیان کرد: مردم ایران بدانند که ورزشکاران کشور همه تلاش خود را به کار می‌برند تا در سخت‌ترین شرایط هم در صحنه‌های مهم بین‌المللی به عناوین خوبی برسند. آرزوی همه ما ورزشکاران برافراشتن پرچم ایران است و تحریم‌ها هم نمی توانند مانع خواسته ورزشکاران شوند.

نوشاد عالمیان، ملی‌پوش تنیس روی میز، درباره شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه و لزوم همکاری ورزشکاران برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: شرایط اقتصادی ایران بر کسی پوشیده نیست. تحریم‌های ظالمانه آمریکا به همه مردم ایران فشار می‌آورد. این تحریم‌ها نابرابر است و شرایط اقتصادی وضعیت زندگی مردم ایران را سخت می‌کند.

وی ادامه داد: مردم ایران همیشه در کنار هم بودند و در روزهای سخت هرگز یکدیگر را تنها نگذاشتند. ما ورزشکاران هم مقوله جدایی نیستیم و همانند همه مردم ایران باید تحریم ها را تحمل کنیم. شاید همه بر این باور باشند که در شرایط سخت نمی‌شود تمرین کرد اما همیشه ورزشکاران ایران نشان داده‌اند در سخت‌ترین شرایط و کمبود امکانات به خوش رنگ‌ترین مدال رسیدند.

عالمیان با اشاره به اینکه پهلوانی و مرام در ورزش به نوعی از خودگذشتگی یک ورزشکار برای عزت و سربلندی کشورش است، گفت: همه تلاش خود را به کار می‌بریم با کمترین امکانات به سهمیه المپیک و موفقیت در میادین بین‌المللی و شکوفایی برسیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نوروز ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت

‌به گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر، ‬ آیت‬ الله‬ «سید‬ ابراهیم‬ رئیسی» ‬ رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می‌نمایم و امیدوارم این پیروزی که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه‌های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسالت دارم.

کد خبر 6091273 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم اما رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم ولی رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • احمدعباسی: نمی‌دانم پاداش‌مان چیست ولی قول آینده را دادند
  • تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی