Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@07:51:27 GMT

خسارات سیلاب در اراک یکهزار و 500 میلیارد ریال برآرود شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۲۲۰۰

خسارات سیلاب در اراک یکهزار و 500 میلیارد ریال برآرود شد

«حسین بختیاری» روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: با توجه به اینکه هنوز بخش هایی از شهرستان با مشکل آبگرفتگی شدید مواجه است آمار اعلام شده از خسارات بخش های کشاورزی، میراث فرهنگی، تاسیسات راه و شهرسازی و مسکن شهری و روستایی در حد گمانه زنی اولیه است و کارشناسان ارزیابی دقیق خسارت ها را در دست انجام دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با گذشت بیش از 72 ساعت از بارش های شدید، بخشی از جاده شهر داود آباد از توابع این شهرستان درگیر آبگرفتگی شدید است و تردد در آن با کندی صورت می گیرد.
فرماندار اراک توضیح داد: تردد در 200 متر سطح آبگرفته جاده داود آباد در طول روز با رعایت مراتب ایمنی با دشواری امکان دارد اما در شب خطرناک است و شامگاه سه شنبه عوامل راهداری، پلیس و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان با چراغ های راهنما رانندگان در راه مانده را کمک رساندند.
بختیاری اظهار داشت: آبگرفتگی در منطقه داود آباد به راحتی فروکش نمی کند و ممکن است مشکلات آن تا روزهای آتی نیز تداوم داشته باشد.
وی توضیح داد: در روستای مالک آباد از توابع اراک نیز با بروز سیلاب روز یکشنبه اهالی این روستا اقدام به ایجاد سیل بند و تغییر مسیر آب داده اند که این مسئله موجب شده آب به صورت تجمعی به بخشی از روستا هدایت شود و چهار خانواده و منزل آنان را در محاصره بگیرد که با حضور عوامل امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران آبگرفتگی در این بلوک در حال تخلیه است.
فرماندار شهرستان اراک اظهار داشت: بر اثر سرریز آب از بند خاکی روستای جمالکه از توابع اراک جاده دسترسی این روستا دچار آب کندگی شده و تردد از آن امکان ندارد که در هماهنگی با نیروهای 42 قدر کار نصب پل متحرک برای برقراری تردد ساکنان این خطه تا ظهر روز چهارشنبه انجام می شود.
بختیاری بیان کرد: سیلاب حوزه مشهد میقان و روستای اطراف آن با هدایتگری صحیح آب به تالاب میقان در حال فروکش کردن است و پیش بینی می شود تا اواخر وقت امروز مشکلات روستاهای مرادآباد و آزاد مزآباد کاسته شود.
وی توضیح داد: با طغیان ناگهانی رودخانه قره کهریز در عصر دوشنبه بخشی از حواشی کردهرود، سنجان، ضامنجان، عقیل آباد و گوار دچار آبگرفتگی شد که اکنون مشکلات این بخش مدیریت شده است اما پنج سازه ساختمانی این منطقه آسیب جزئی دیده و 2 منزل فرسوده قدیمی نیز تخریب شده است.
فرماندار اراک عنوان کرد: در سفر روز گذشته وزیر راه و شهرسازی و رئیس مجلس شورای اسلامی به اراک تمامی مراتب آسیب های سیلاب مطرح شده و سیاست دولت تسریع در حل مشکلات و کمک به بخش های خسارت دیده دولتی و خصوصی است.
باران های سیل آساروزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در نقاط مختلف استان مرکزی موجب جاری شدن سیلاب، رانش زمین وبروز اسیب هایی به تاسیسات زیربنایی و منازل مسکونی شد.
6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 خانواده دولتی و خصوصی رئیس مجلس شورای اسلامی سیل وزیر راه و شهرسازی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

 بر اساس اعلام شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه خرم آباد – پل زال، عوارض خودروی سواری ۳۴۵ هزار ریال اعلام شده است.

همچنین عوارض تردد مینی بوس ۵۲۰ هزار ریال، کامیونت ۷۳۵ هزار ریال، اتوبوس ۶۰۵ هزار ریال و کامیون ۲ محور ۸۱۵ هزار ریال ابلاغ شد و برای تردد کامیون سه محور نیز عوارضی معادل یک میلیون و ۶۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

عوارض جدید خودروی تریلی یک میلیون و ۲۷۰ هزار و نفت کش نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال می‌باشد.

تاکنون نرخ عوارض خودرو‌های سواری درآزادراه خرم آباد – پل زال ۲۶۵ هزار ریال، وانت ۵۰۰ هزار ریال، مینی بوس ۴۰۰ هزار ریال، کامیونت ۵۶۵ هزار ریال، اتوبوس۴۶۵ هزار ریال، کامیون ۲ محور۶۲۵ هزار ریال، کامیون سه محور ۸۱۵ هزار ریال، تریلی ۹۷۵ هزار ریال و تانکر یک میلیون ریال بود.

آزادراه خرم آباد پل زال در حد فاصل ۲ شهر خرم آباد و اندیمشک به طول ۱۰۴ کیلومتر قرار گرفته که با هدف کاهش تصادف و زمان سفر، صرفه جویی سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال در مصرف سوخت در زمان بهره برداری، کاهش ۶۰ کیلومتری طول مسیر نسبت به مسیر قدیمی خرم آباد - پلدختر - اندیمشک، کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت مطمئن در این مسیر احداث شد و در ۱۱ آبان سال ۸۹ به بهره برداری رسید.

ساخت این آزادراه حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته که ۵۰ درصد آن توسط دولت و بقیه توسط بخش خصوصی تامین شده که گفته می‌شود سهم دولت پس از پنج سال از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت خودرو‌ها برگشت داده شده و در اظهار نظر‌هایی عوارض دریافتی از خودرو‌ها در این آزادراه از ۱۸ سال تا ۳۰ سال پس از بهره برداری به بخش خصوصی تعلق خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل