Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی از اجرای فاز دوم طرح سامان‌دهی آب‌های مرزی در سال‌جاری خبر داد و گفت: با دستور مقام معظم رهبری ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سامان‌دهی آب‌های مرزی طی سه سال گذشته تخصیص یافته است. ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جلفا، محمد حسن‌نژاد عصر امروز در حاشیه بازدید از وضعیت رودخانه مرزی ارس در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه آب مهم‌ترین بخش برای توسعه همه‌جانبه استان آذربایجان شرقی است، اظهار داشت: بنده از ابتدا موضوع آب کشاورزی و شرب مرند و جلفا را پیگیری کرده‌ام چراکه معتقدم اگر آب نباشد زندگی هم نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش از آن‌که طرح سامان‌دهی آب‌های مرزی تصویب شود برای طرح‌های آبیاری جلفا طی 12 سال تنها 100 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بود و در طول سه تا چهار سال گذشته با عنایات مقام معظم رهبری در رابطه با سامان‌دهی آب‌های مرزی 600 میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته است.

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اجرای انتقال آب رود مرزی ارس، حدود 9 هزار هکتار از اراضی مجهز به سیستم آبیاری تحت‌فشار می‌شوند و در سال 98 فاز دوم طرح سامان‌دهی آب‌های مرزی اجرایی خواهد شد.

دریادار سیاری: نباید به مرحله تنش در حوزه آب‌های مرزی برسیمتمام پروژه آب‌های مرزی تا پایان سال 97 به اتمام خواهد رسیداختصاص یک میلیارد دلار اعتبار برای مهار آب‌های مرزی در اردبیل

حسن‌نژاد از اجرای طرح تامین آب بخش صنعت شهرستان‌های جلفا، مرند، شبستر و تبریز خبر داد و گفت: در شورای اقتصاد کشور برای تامین آب بخش صنعت شهرستان‌های مذکور حدود 700 میلیون یورو اعتبار تصویب شده است و پساب‌های این سد مشترک به سمت دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود که در نوع خود پروژه‌ای عظیم است.

وی با بیان اینکه به‌زودی بیمارستان 300 تختخوابی شهرستان مرند کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: در طی مراحل اداری صدور مجوز بیمارستان 300 تختخوابی شهرستان مرند مشکلاتی داشتیم که وزیر سابق بهداشت از اختیارات خودشان مایه گذاشتند و اکنون با تعیین پیمانکار و تخصیص 35 میلیارد تومان اعتبار برای فاز نخست می‌توانیم مراحل اجرایی بیمارستان مرند را آغاز کنیم.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی همچنین از حل مشکلات و موانع استادیوم 5000 نفری شهرستان مرند خبر داد و افزود: برابر توافقات انجام یافته استادیوم ورزشی مرند در فاز اول با ظرفیت 2000 نفری تا پاییز سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ن

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند

سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه چهارشنبه گفت که توافقنامه‌های امنیتی مسکو با ایران، میانمار، ازبکستان و اتیوپی در سال جاری میلادی اجرایی خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، ورشینین اظهار کرد: امسال توافقنامه‌های بین‌المللی امنیت اطلاعات با ایران، میانمار، ازبکستان و اتیوپی به اجرا در خواهند آمد. همچنین در حال کار روی توافقنامه‌های مشابه با کشورهای دیگری در آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین هستیم.

وی تاکید کرد که برقراری همکاری میان مسکو و کشورهای دیگر در حوزه امنیت اطلاعات و انجام مشاوره‌های کارشناسی در این زمینه برای روسیه در اولویت قرار دارد.

این در حالی است که در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • (ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی