Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهش‌ها نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۱۳ میلیون انسان در دنیا به علت جنگ، تغییرات اقلیمی و نابسامانی‌های اقتصادی در جهان گرسنه بودند. کارشناسان هشدار می‌دهند ۱۴۳ میلیون نفر دیگر در مرز بحران غذایی قرار دارند.

 

پژوهش‌های کارشناسان نشان می‌دهد دراثر جنگ، تغییرات اقلیمی و نابسامانی‌های اقتصادی در سال ۲۰۱۸،  بیش از ۱۱۳ میلیون انسان در سراسر دنیا از لحاظ غذایی در وضعیت بحرانی قرار داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران هم‌چنین هشدار داده‌اند بحران غذایی در سال پیش رو، دامن ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان را خواهد گرفت.

 

 آمار گرسنگان در دنیا برای سال ۲۰۱۷ رقم حدود ۱۲۴ میلیون نفر را ثبت کرده است.

 

 

بنا به گزارشی که شبکه اطلاعات امنیت غذایی (Food Security Information Network) روز ۱۳ فروردین (دوم آوریل) منتشر کرده است، درگیری‌ها و ناامنی مسبب وضع وخیم ۷۴ میلیون انسان است و این میزان برابر با دو سوم افرادی است که طبق هشدار کارشناسان نیاز مبرم به کمک دارند.

 

شبکه اطلاعات امنیت غذایی یک پروژه جهانی است که توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) راه‌اندازی شده است.

 

این شبکه برای تحقیقات خود از مقیاسی پنج مرحله‌ای استفاده کرده‌ است، که مرحله سوم آن با عنوان «بحران»، مرحله چهارم با «اضطرار» و مرحله پنجم با عنوان «فاجعه» شناسایی شده است.

 

به گزارش بنیاد تامپسون رویترز، لوکا روسو، تحلیل‌گر ارشد فائو، هشدار داده است وضعیت معیشتی میلیون‌ها انسان دیگر ممکن است به مرحله سوم یا مراحل بالاتر از آن برسد.

 

لوکا روسو ادامه داد :«آمار اعلام شده ۱۱۳ میلیون نفر در واقع نوک قله یخی است که بیرون زده است. اگر به افرادی که در قسمت پائین‌تر این کوه یخی قرار دارند نگاه کنید، درست است که آنها دچار بحران غذایی نیستند ولی در مرز رسیدن به  آن قرار دارند.»

 

تحلیل‌گر ارشد فائو توضیح می‌دهد وضعیت ۱۴۳ میلیون انسان دیگر به قدری شکننده است که حتی مدت کمی خشکسالی آنها را وارد بحران غذایی می‌کند.

 

او در ادامه می‌گوید: «اگر ما به طور زیربنایی روی مشکلات این افراد کار نکنیم و برخی از مولفه‌هایی که آنها را دچار وضعیت بحرانی خواهد کرد را ازبین نبریم، تعداد افراد گرسنه جهان به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.»

 

بحران غذایی پارسال گریبان کدام کشورها را گرفت؟

 

در میان کشورهایی که در سال ۲۰۱۸ دچار بحران غذایی شده‌اند، بدترین وضعیت را یمن جنگ‌زده با ۱۶ میلیون گرسنه تجربه کرد.

 

جمهوری دمکراتیک کنگو با ۱۳ میلیون شهروند نیازمند غذا و افغانستان با حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر گرسنه در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان جهانی غذا اعلام کرد: وضعیت در غزه به ویژه در موارد گرسنگی که به جان‌باختن می‌انجامد، پیچیده است.

این سازمان بیان کرد: باید در روند ورود کمک‌ها به نوار غزه به صورت فوری تسهیل صورت بگیرد. عدم ورود کمک‌های کافی به نوار غزه خطر قحطی در این باریکه را در پی دارد.

سازمان جهانی غزه با اشاره به افزایش شمار کودکان دچار سوءتغذیه در غزه تصریح کرد: سوءتغذیه شمار بیشتری از کودکان غزه را به ثبت رسانده‌ایم.

از سوی دیگر برنامه جهانی غذا نیز اعلام کرد: روز به روز به حالت قحطی و گرسنگی در غزه نزدیک می‌شویم. معیارهای بروز قحطی طی ۶ هفته آینده در نوار غزه بروز خواهد یافت.

گفتنی است رژیم صهیونیستی با تحمیل قحطی و گرسنگی به مردم نوار غزه به ویژه ساکنان شمال این باریکه، شماری از فلسطینیان به ویژه کودکان را به شهادت رسانده و از قحطی و گرسنگی به عنوان سلاحی در برابر اهالی غزه استفاده کرده است.

کد خبر 6087949

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند
  • تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد