Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@12:53:31 GMT

عرضه قطره چکانی مرغ تنظیم بازاری در میادین اصلی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۶۷۶۲

در حالی که مسئولان دولتی و اتحادیه‌های صنفی معتقدند که گوشت مرغ تنظیم بازاری به قیمت مصرف کننده کیلویی ١١هزار و ۵۰۰ تومان به وفور در بازار یافت می‌شود، وضعیت بازار گویای چیز دیگری است و نشان می‌دهد که مرغ تنظیم بازاری تا این حد فراوانی ندارد و مردم مجبورند این محصول پروتئینی را با قیمت آزاد خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : قیمت گوشت مرغ از هفته‌های پایانی پارسال روند افزایشی بیشتری پیدا کرد و تا به قیمت کیلویی بیش از ۱۸ هزار تومان هم رسید. در این میان مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه‌های بخش خصوصی اعلام کردند که گوشت مرغ تنظیم بازاری با قیمت کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان موجود است و فروشندگان مرغ و مردم می‌توانند همه از آن استفاده کنند.
مهدی یوسفخانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرندگان و ماهی تهران در این باره به ایسنا گفته بود که به هیچ وجه قیمت بازار آزاد گوشت مرغ که در حال حاضر با قدری کاهش به ۱۶ هزار تومان رسیده مورد تأیید نیست و مردم می‌توانند از مرغ کشتار روز کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در بازار استفاده کنند.
وی گفته بود که همه فروشندگان محصولات پروتئینی می‌توانند گوشت مرغ تنظیم بازاری را به قیمت کیلویی ۱۱ هزار تومان از میدان بهمن تهران تهیه کنند و آن را به قیمت کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش برسانند.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مشاهدات خبرنگار ایسنا از بازار عمده فروشی و خرده فروشی گوشت مرغ نشان می‌دهد که در میان حدود ۸۰ غرفه فروش مرغ در میدان بهمن تهران به عنوان یک مرکز عمده فروشی، تنها چند غرفه محدود، گوشت مرغ تنظیم بازاری می‌فروشند و به گفته فروشندگان مرغ و حتی رستوران داران، تعداد آن‌ها کمتر از آن چیزی است که وفور و فراوانی تعبیر شود.
یکی از فروشندگان گوشت مرغ که در بازار مرکزی تهران واقع در میدان بهمن غرفه دارد در این باره گفت: فقط چند غرفه، گوشت مرغ تنظیم بازاری دارند و تعداد آنها به اندازه‌ای نیست که همه بتوانند از آنها خرید کنند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که برای فروشندگان گوشت مرغ در بازار ایجاد شده این است که برخی از آن‌ها که نتوانستند گوشت مرغ تنظیم بازاری تهیه کنند و از بازار آزاد خریداری کردند، با فشارها و نظارت‌های شدید از سوی تعزیرات رو به رو شدند و به اجبار کالای خود را با نرخ مصوب تنظیم بازاری فروختند و زیان بسیاری متحمل شدند.
یکی دیگر از فروشندگان گوشت مرغ در محدوده خیابان انقلاب هم اظهارات مشابهی داشت و می‌گفت اصولاً اینقدر گوشت مرغ تنظیم بازاری محدود است که نمی‌توان چنین ادعایی کرد و چند غرفه‌ای هم که در میدان بهمن گوشت مرغ تنظیم بازاری می‌فروشند، آنقدر محدود است که ساعت‌ها باید در صف بمانیم تا گوشت مرغ تحویل بگیریم و به همین دلیل بسیاری از هم صنفان از بازار آزاد این محصول پروتئینی را تهیه می‌کنند.
با این وضعیت به نظر می‌رسد وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مسئول تأمین و تنظیم بازار گوشت مرغ باید به گونه‌ای توزیع و تأمین این محصول را گسترش دهد که بتواند بازار را به نفع مردم تنظیم کند و ناظران هم که اساساً چندان پاسخگو نیستند، باید آنقدر بازرسی‌ها و نظارت‌های خود را افزایش دهند که قیمت‌ها کنترل شود. البته وضعیت بازار نشان می‌دهد این اتفاق تا کنون رخ نداده است.
ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تنظیم مرغ بازار تنظیم مرغ بازار گوشت منجمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله واحدی ظهر شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقات و امور خیریه کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه ۳۹ شرکت حضور داشته که ۲۰ شرکت دانش بنیان محصولات خود را به منصه ظهور گذاشته‌اند و محصولات مابقی این شرکت‌ها تا یکسال آینده به مرحله تولید می رسند.

وی افزود: در میان این شرکت‌های دانش بنیان، طرح توسعه درنیکا با محوریت پرورش ماهی در قفس با سرمایه‌گذاری موقوفات استان مرکزی در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: این شرکت با ظرفیت ۵۰۰۰ تن ماهی، فعالیت خود را آغاز کرده و در مرحله نخست، ۱۰ قفس تکمیل شده و یک میلیون قطعه بچه ماهی ذخیره شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به عرضه اولیه ماهی‌های تولید شده به میزان ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومان زیر قیمت بازار گفت: علاوه بر تأمین نیاز مردم استان مرکزی به پروتئین و گوشت سفید، این محصول به سایر استان‌ها و سراسر کشور نیر ارسال خواهد شد و در راستای عرضه و توزیع مستقیم ماهی در استان‌های قم، آذربایجان شرقی و اردبیل شعبه‌هایی ایجاد شده است.

حجت الاسلام واحدی افزود: افزایش سرانه مصرف ماهی و تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت سفید به جای گوشت قرمز از جمله اهداف ویژه اجرای این طرح است.

مدیر کل اوقات و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: تکمیل زنجیره پرورش ماهی، پرورش بچه ماهی و فرآوری ماهی از دیگر اقدامات ویژه شرکت پرورش ماهی در قفس زبر مجموعه اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در سند چشم انداز ۱۰ ساله پیش بینی شده است.

حجت الاسلام واحدی سرمایه گذاری اولیه در پروژه پرورش ماهی در قفس ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اکنون ارزش واقعی شرکت بیش از ۴,۷۰۰ میلیارد ریال است که سرمایه هدفگذاری شده در ۲ سال در بازه زمانی یک و نیم ساله بازگشت.

مدیر کل اوقات و امور خیریه استان مرکزی گسترش صید ماهی در آب‌های عمیق و نیمه عمیق، تولید تجهیزات آبزی پروری و عرضه ماهی با قیمت پایین را از دیگر دستاوردهای این پروژه دانست و گفت تولید سوسیس و کالباس با حدود ۷۰ درصد گوشت خالص ماهی، جلبک تولید شده و کاربرد آن در محصولات آرایشی و غذایی از جمله دستاوردهای این شرکت دانش بنیان است.

وی تاکید کرد: راه اندازی این پروژه در بندر چارک علاوه بر تأمین زنجیره پروتئینی در راه اندازی اکوتوریسم و بازدید گردشگران از این سایت پرورش ماهی، مورد توجه ویژه است.

کد خبر 6090080

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار