Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:26:55 GMT

نقش مدافعان حرم امروز برای ملت ها روشن شده است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۹۱۸۱

نقش مدافعان حرم امروز برای ملت ها روشن شده است

دمشق - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سوریه چهارشنبه شب تاکید کرد: نقش مدافعان حرم در سوریه و مقابله آنان با تروریست ها امروز برای ملت های منطقه بیش از پیش روشن و آشکار شده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری که در مراسم بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در حرم حضرت رقیه (س) در دمشق سخن می گفت، افزود: این اقدام با تدبیر رهبر معظم انقلاب بود و امروز همه مردم منطقه از آن منتفع شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بااشاره به اینکه یکی از اخلاقیات قرآنی دفاع از حرمین است، تصریح کرد: اگر این تدبیر حضرت آقا نبود و تروریست ها بر کشورهای منطقه تسلط پیدا می کردند، امروز وضعیت منطقه معلوم نبود چرا که تکفیری ها به هیچ کس حتی مسیحیان و اهل سنت نیز رحم نمی کردند.
نماینده رهبری در سوریه خاطر نشان کرد: این تدابیر و اقدامات موجب شد تا تروریست ها نتوانند به حرم مطهر حضرت زینب (س) و حرم مطهر حضرت رقیه (س) آسیبی وارد کنند.
آیت الله طباطبایی اشکذری در ادامه با اشاره به این که پیامبر اسلام توانست بعد از بعثت فرهنگ مردم را تغییر دهد،خاطر نشان کرد: امروز یک سوال اساسی در ارتباط با جامعه این است که چرا جامعه ما در برخی امور موفق نیست .
وی ادامه داد: باید گفت که چون در جامعه ما برخی راه و سیره پیامبر را کنار گذاشته و در صورت رعایت آن بسیاری از مسایل و مشکلات حل می شود.
نماینده رهبری در سوریه تصریح کرد: پیامبر اسلام بزرگ ترین مدال را از خداوند دریافت کرد و آن اخلاق بود و ایشان با توسل به همین اخلاق توانست جامعه و خانواده را در زمان حیات خود بسازد.
وی تاکید کرد: چیزی که ما امروز به آن سخت نیازمندیم اخلاق است و باید در نظر داشت که دشمن به دنبال از بین بردن اخلاق در جامعه بوده و ما باید بیش از همه در این مقطع بر آن تاکید کنیم.
در ادامه این مراسم نیز مداحی و همخوانی قرآن مجید انجام شد.
در حرم حضرت زینب (س) نیز مراسم مشابهی با حضور جمعی از زایران ایرانی ، عراقی ، بحرینی و دیگر کشورهای جهان برگزار شد.
شبک**خاورم*1436*1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سوريه مبعث حرم حضرت رقيه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس را گرامی داشت و اظهار کرد: این اتفاق که در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب رخ داد و اتفاقاتی مانند آن که به اشکال مختلف تکرار شده کینه‌توزی آمریکا با ایران اسلامی را بر همگان ثابت کرده است.

وی افزود: البته شکست‌های مکرر آمریکا از ملت بزرگ ایران تأییدکننده این حقیقت است که اگر ملتی برای خدا قیام کند، قدرت‌های استکباری هرگز نمی‌توانند آن را شکست دهند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های توطئه‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران است و از معجزه‌های بزرگ عصر حاضر برای اهل عبرت به حساب می‌آید، گفت: واقعه این روز، تذکری برای اثبات قدرت لایزال الهی و سستی مکر و حیله دشمنان خداست.

وی در ادامه به متولیان فرهنگی و رسانه‌ای کشور توصیه کرد تا برای آشنایی جوانان با تاریخ انقلاب برنامه‌ریزی کنند و در این باره افزود: ماجرای طبس یکی از اتفاقات مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید در عرصه داخلی و بین‌المللی و به جهانیان معرفی شود.

آیت‌الله جنتی همچنین به حسب روز منتسب به وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به بیان سخنی از امام هادی (ع) که خطاب به ایشان بود، مبنی بر اینکه «انت ولینا حقاً؛ تو دوست‌دار و یاور حقیقی ما هستی» پرداخت و عنوان کرد: این توصیف از زبان امام معصوم نشانگر جایگاه برجسته این بزرگوار است.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم (ع) در دورانی بسیار سخت و پُر مخاطره برای گسترش معارف ناب اسلام مجاهدت کردند و از این جهت، الگویی مناسب در عرصه جهاد تبیین هستند.

دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به هفته کار و کارگر که از امروز آغاز می‌شود، گفت: در فرهنگ متعالی اسلام، کار و تلاش یک ارزش است و این موضوع باید در جامعه ما نمود بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، کارگران، مدافعان صف مقدم هستند و مشارکت با انگیزه این قشر شریف، حقیقتاً دفاع مقدس از عزت ملی و لازمه شکست نقشه‌های ناجوانمردانه دشمنان است.

کد خبر 6087568 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود