Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران خسارت سیل و سیلاب اواخر اسفند پارسال و 12 فروردین امسال به مدارس این استان را حدود 40 میلیارد ریال اعلام کرد.

قربانعلی شیرزاد روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود : در حالی که بیشترین میزان خسارت سیلاب های اخیر در شهرستان های سوادکوه و بابل بود، اما میاندورد و سیمرغ بیشترین تعداد مدارس سیلاب زده را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : در سیل اخیر مدرسه دخترانه الزهرای زیراب به دلیل آب شستگی و رانش تمامی فضای حیات مدرسه دیگر به عنوان فضای آموزشی غیر قابل استفاده است ، اما به دلیل حفظ ساختمان می توان تغییر کاربری داده شود.
مدیرکل نوسازی مدارس مازندران افزود : فعلا دانش آموزان این مدارس به پژوهشسرای شهر زیرآب هدایت شدند تا از سال تحصیلی عقب نباشند.
شیرزاد همچنین به خسارت سیلاب به مدارس دیگر اشاره کرد و گفت: در سیل های اخیر 105 باب مدرسه دراستان آسیب دیدند که عمده آن آبگرفتگی کلاس درس، خسارت به تاسیسات ، ریزش دیوار مدرسه و آسیب به فضای سبز بوده است.
وی همچنین اظهار داشت که در سیلاب هفته اخیر دانشگاه پیام نور زیراب نیز به علت رانش فضای حیاط غیر کاربردی شده است .
مدیرکل نوسازی مدارس مازندران با اعلام این که ساختمان دانشگاه پیام نور زیراب متعلق به آموزش و پرورش مازندران است ، افزود : این واحد به صورت اجاره ای در اختیار دانشگاه پیام نور قرار داشت و باید تا ارائه جزئیات قرار داد فی ما بین منتظر ماند.
سیلاب پیش از نوروز و سیلاب اخیر در مجموع بیش از 15 هزار میلیارد ریال به زندگی ، زیرساخت ها و کشاورزی مردم استان خسارت وارد کرد.
استان مازندران دارای 538 هزار دانش آموز است که در حدود چهار هزار و 200 مردسه در حال تحصیل هستند.
7335/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خسارت سیل مدارس مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت نشدن خسارت از بارندگی‌های اخیر در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد خانچی در گفتگو با خبر ۱۰:۴۵ دقیقه شبکه خوزستان افزود: با توجه به پیش بینی هوشناسی باران در استان اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش‌ها در شهرستان اندیمشک بوده است،   افزود: تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی این بارش‌ها دریافت نشده است.

وی ادامه داد: همچنین تردد در مسیر‌های استان در حال انجام می‌باشد و تمامی محور‌های استان باز می‌باشد.

 

دیگر خبرها

  • دریافت نشدن خسارت از بارندگی‌های اخیر در خوزستان
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟