Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش نماینده»علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، گفت: شرایط محیطی امروز منطقه کرخه و دز که امروز پیش آمده بر کسی پوشیده نبوده و از شانزدهم بهمن ماه که ما سیلی را در منطقه رفُیع داشتیم تاکنون حدود 50 روز می‌گذرد و می‌شد در این مدت اقدامات لازم صورت گیرد. از سوی دیگر بعد از سیل در رفیع ورودی سد کرخه حدود 760 و خروجی آن حدود 400 مترمکعب در ثانیه بود و رهاسازی آب سد انجام نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: سوال اینجاست که طول این 50 روز چرا نسبت به آزادسازی و تخلیه سد اقدامات لازم صورت نگرفته و وزارت نیرو از ابتدای فروردین این کار را انجام داد و اینها همه در حالی است که ما پیش‌بینی این بارش‌ها را داشتیم و می‌دانستیم که بارندگی بهاری خواهیم داشت و دیدیدم که این تخلیه آب صورت نگرفت و ما در شرایط سختی قرار گرفتیم. 

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: وزارت نیرو عنوان حالا عنوان می‌کند که سد کرخه یک سد خاکی است و دارد به ظرفیت نهایی خود نزدیک می‌شود و بیش از این نمی‌توان به این سد فشار آورد. 

ساری خاطرنشان کرد: باوجود ریزش‌های جوی و پر شدن سد تا حد تراز نرمال، تخلیه آب به منظور آماده‌سازی برای استفاده از بارش‌های بهاره انجام نشده است. 

وی افزود: در تابستان 97 با وجود خشکسالی‌ در دیگر مناطق در منطقه کرخه بارندگی‌های خوبی را داشتیم و آب ذخیره پشت سد شرایط خوبی داشت آب سد رهاسازی نشد که این امر اعتراض کشاورزان را در پی داشت و آنها به سازمان آب و برق خوزستان هم هجوم آوردند و ما دوباره داریم این جریانات را برای مردم رقم می‌زنیم. 

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان اظهار داشت: این موارد نشان دهنده این است که فردی در حال تصمیم‌گیری است و این تصمیم‌گیری‌ها همیشه به سمت خطا پیش می‌رود و اینها باعث می‌شود که این شرایط برای ما رقم بخورد. آنچه که ما شاهد آن هستیم کمبود ماشین‌آلات در روستاها است و من این را به آقای جهانگیری هم گفتم آنچه که در فاکتور و مدارکی که مکتوب به شما می‌دهند با واقعیاتی که در روستاها وجود دارد تفاوت دارد و موضوع دیگر مدیریت امکانات است که امری ضروری است و ما باید برای حل مشکلات کمتر به سمت جلسات در سالن‌های در بسته برویم و آنچه را که داریم در میدان برای مردم رقم می‌زنیم آن را لحاظ کنیم. 

منبع: نماینده

کلیدواژه: جهانگیری خوزستان سیل نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز دومین مرحله مردمیاری و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز در مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف آن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیازهای اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالاها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • اوسمار: در دفاع مشکل داشتیم نه حمله
  • واکنش اوسمار به حذف؛ خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند!
  • بازی همیشگی‌مان را مقابل آلومینیوم انجام ندادیم