هشدار آیتالله سبحانی به بازیگری گروههای تبشیری مسیحی
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۴۰۴۲
به گزارش ایکنا؛ به نقل از شفقنا، دفتر مرجع تقلید شیعیان در نوشتاری که در اختیار شفقنا قرار داد، آورده است: «نامه ای از گروهی از مومنان ساکن خارج کشور به دست ما رسید حاکی از آنکه جمعی تحت عنوان «نواندیشی دینی در تعالیم اسلامی»طرح جدیدی در مورد اصول و فروع دین ریخته اند که به برخی از عناوین آن اشاره میشود:
ارتداد به خاطر انتقال از سختگیریهای دینی به دین دیگر که پیام آور محبت است اشکال ندارد.بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
* * *
پیش از آنکه به پاسخ اجمالی این طرح داده شود از مَثل معروفی بهره میگیریم و آن این که قهرمانی علاقه مند بود تا تمثال شیری بر بدن او نقش بندد، اما وقتی خالکوب سوزن را به بدن او فرو برد تا عضوی از شیر بر بدن او نقش گیرد داد قهرمان بلند شد و گفت من این عضو را نمیخواهم و کار به این منوال تا آخرین عضو شیر پیش رفت، آن خالکوب بسیار ناراحت شد و مولوی مضمون گفته او را در قالب شعر ریخته و میگوید:
شیر بی یال و دم اشکم که دید
یک چنین شیری خداوند نآفرید
آیینی که به خاطر سختگیریهای آن مثل نماز و روزه میتوان آن را ترک گفت و یا احکام نورانی او با اندیشههای این گروه دگرگون می گردد دیگر آئین آسمانی نیست لذا باید بگوییم این گروه خواهان آئین الهی نبوده و لفظ آن را یدک میکشند. اینها مادیگرایانی هستند که فریفته شرائط حاکم بر زندگی میباشند و میخواهند محترمانه عذر دین را بخواهند و مانند دیگر ماتریالست ها زندگی کنند. بنابر این نباید به این نوع گروه ها توجه کرد یا بداندیشی های آنان را مطلبی علمی نیازمند به پاسخ، تلقی نمود.
ولی چون عزیزان علاقمندند پاسخی به این شبهات داده شود. اجمالا می گوییم:
مؤمن واقعی کسی است که اگر خدا و رسول او در موردی حکم کرد از صمیم دل آن را بپذیرد و حق دگرگونی ندارد چنانکه میفرماید: « وَ ما کانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَهٍ إِذا قَضَى اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْراً أَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَهُ مِنْ أَمْرِهِم» یعنی هیچ مرد و زن مومنی را چنین حقی نیست هنگامی که خدا و پیامبرش چیزی را حکم کنند برای آنان در کارشان اختیاری باشد…»[۱]
قرآن از روز نخست هیچ نوع اجازۀ دستکاری در اصول و فروع آن نداده است تا این گروه در این مورد بیاندیشند.
شگفت اینجاست که این گروه فکر جدیدی نیاورده اند همان اندیشه مشرکان عصر رسول خدا را مطرح می کنند. آنها هم به پیامبر (ص) می گفتند برو قرآن دیگر بیاور یا احکام آن را عوض کن. و قرآن به این اندیشه مشرکین چنین اشاره میکند: «قالَ الَّذینَ لا یَرْجُونَ لِقاءَنَا ائْتِ بِقُرْآنٍ غَیْرِ هذا أَوْ بَدِّلْه یعنی کسانی که به دیدار ما (قیامت) امید ندارند میگویند قرآنی غیر از این بیاور یا آن را تغییر بده.»
خدا به پیامبر امر کرد به آنان بگو من چنین کاری انجام نمی دهم من پیرو وحی الهی هستم. و هر نوع ایجاد تغییر در احکام خدا مایه عذاب عظیم است. چنانکه میفرماید: « قُلْ ما یَکُونُ لی أَنْ أُبَدِّلَهُ مِنْ تِلْقاءِ نَفْسی إِنْ أَتَّبِعُ إِلاَّ ما یُوحى إِلَیَّ إِنِّی أَخافُ إِنْ عَصَیْتُ رَبِّی عَذابَ یَوْمٍ عَظیم.» بگو: «من حق ندارم که از پیش خود آن را تغییر دهم؛ فقط از چیزى که بر من وحى مى شود، پیروى مى کنم! من اگر پروردگارم را نافرمانى کنم، از مجازات روز بزرگ (قیامت) مى ترسم!»[۲]
در بند نخست میگویند «چون آیین اسلام آیین سختگیری است پس سراغ آئینی برویم که آیین محبت است.» از آنجا که قوانین اسلام با شهوترانی لجام گسیخته و فرورفتگی در میگساری و قماربازی مخالف است برای این که دست این گروه در این موارد باز باشد میخواهند به آئینی بروند که این نوع لجام گسیختگی را تجویز می کنند. باید گفت اگر وحی الهی تابع خواستههای مردم باشد باید سفره وحی چیده شود و مردم را به حال خود واگذار کنند.
آئین اسلام همان آئین مسیح به صورت کاملتر است و هردو آئین پیرو وحی الهی بوده نه خواستههای مردم و لذا حضرت مسیح در همان دوران شیر خوارگی چنین گفت «وَ أَوْصانی بِالصَّلاهِ وَ الزَّکاهِ ما دُمْتُ حَیًّا و تا زمانى که زندهام، مرا به نماز و زکات توصیه کرده است.»[۳]
امروز رسانههای مسیحی جوانان ما را به آیین محبت دعوت میکنند اما پشت سر این رسانه ها دولتهای ستمکاری است که پیوسته با سلاحهای مرگبار مسلمانان را میکشند و تخم نفاق در میان آنان میپاشند.
جوانان ما نباید فریب چهرههای بشاش و خندان گروه تبشیری مسیحی را بخورند. این نوع گشاده رویی نوعی بازیگری است تا بر مسلمانان مسلط شوند و مواهب آنان را به غارت ببرند.
در بند دوم «خواهان دگرگونی در نیایش ها و اعمال حج» یادآور می شویم که این نوع درخواست با هیچ منطقی صحیح نیست، زیرا حد و حدود نیایش از جانب خدا تعیین شده است. چگونه میتوان در آن ها دگرگونی ایجاد کرد.
در بند سوم که خواهان تساوی زن با مرد در همه احکام هستند حاکی از آن است که از آفرینش زن نا آگاهند قضاوت درباره قوانین اسلام در مورد زن در گرو این است که احکام اسلام با فطرت و آفرینش سنجیده شود. از آنجا که زن مسولیت درون خانه را دارد و مرد مسولیت بیرون خانه لذا هزینه خانواده بر عهده مرد است بر این اساس چگونه میتوانند در همه جهات یکسان باشند.
این گروه نا آگاه خیال می کند که دیه جبران حیات انسان است در حالی که این اندیشه بسیار بی پایه است مقام انسان چه مرد و چه زن بالاتر از آن است که با ریال و دلار سنجیده شود بلکه دیه جبران خسارت مالی است که به خانواده وارد میشود و مسلما مرگ مرد مایه خسارت اقتصادی بیشتر است تا مرگ زن.
در بند چهارم میگویند برای تکلیف سن خاصی منظور نیست بلکه میزان آمادگی شخصی است باید توجه کرد که این مایه بی برنامگی و هرج و مرج میشود بنابراین یکی در سن هیجده سالگی مدعی آمادگی میشود درحالی که دیگری مدعی عکس آن است.
در پایان از محضر علمای بزرگ درخواست میشود که در این مورد روشنگری کنند و اجازه ندهند که جوانان پاک تحت تاثیر این نوع تبلیغات مادیگری قرار گیرند و ما در گذشته در مورد این نوع شبهات رساله هایی را نوشته که برخی از آن ها به زبانهای دیگر نیز ترجمه شده است.
باطل گرایان در هر عصری به صورتهای مختلف ظهور کرده اند و پیوسته خواهان تحریف حقایق اسلامی بوده و اعوان ابلیس در اغواء مردم بوده اند ولی در مقابل آنان گروه مبارز و آگاه قد علم کرده و اندیشههای خام و بی پایه ی آنان را به زباله دان تاریخ ریخته اند.
امام صادق علیه السلام در این مورد میفرماید:
«علماء شیعتنا مرابطون فی الثغر الذی یلی ابلیس و عفاریته یمنعونهم عن الخروج علی ضعفاء شیعتنا. عالمان شیعیان ما، مرزبانانی هستند که پیوسته مراقب نقاطی هستند که ابلیس و یاران او از آنجا رخنه میکنند و آن ها از تسلط بر شیعیان ضعیف ما باز میدارند.»[۴]
ونیز پیامبر گرامی (ص) میفرماید «یحمل هذا العلم من کل خلف عدول ینفون عنه تحریف الجاهلین و انتحال المبطلین و تاویل الغالین. دانش اسلامی را در هر عصری عالمان عادل حافظ بوده و اجازه رخنه نمی دهند تحریف جاهلان و باطل باطلگرایان و تأویل تأویلگرایان به آن راه یابد.»[۵]
شما نگران این گروه اغواگر نباشید و در هر قطری دانشمندان آگاه با بیان و قلم ترهات آنان را پاسخ گفته و اثری از آنان جز رسوایی نخواهد ماند.
در پایان یاد آور می شویم که بسیاری از این موضوعات که این گروه به تحریف آن پرداخته اند پاسخهای متناسب از این جانب داده شده علاقمندان میتوانند آنان را تهیه کنید و در منطقه منتشر کنند. سر انجام این که این گروه یا جاهل و نادانند و یا مامور بیگانگان و الا یک انسان وارسته و آگاه از مبانی اسلامی این گونه سخن نمی گوید.
[۱] سوره احزاب آیه ۳۶
[۲] سوره یونس آیه ۱۵
[۳] سوره مریم آیه ۳۱
[۴] الاحتجاج، ج۱، ص: ۱۷
[۵] بحار الأنوار، ج۸۹، ص: ۲۵۴
با تقدیم احترام
جعفر سبحانی»
انتهای پیام
منبع: ایکنا
کلیدواژه: سبحانی خبرگزاری ایکنا نواندیشی دینی جوانان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید
آفتابنیوز :
این روزها سریالهایی در راه تلویزیوناند و در عین حال برخی از تلویزیونیهای با قدمت هم با کاری جدید سر از نمایشخانگی درمیآورند.
پیگیریهایی که انجام شده این روزها تلویزیون ۵۲ سریال در حال پیشتولید و تولید دارد که از سمتِ سیمافیلم پیش میرود و سریالهایی هم توسط برخی از سازمانها و نهادهای فرهنگی پیش میرود که به روال گذشته برای پخش از تلویزیون ساخته میشوند.
به طور مثال سریال «بوقچی» که مجموعه تلویزیونی فوتبالی است، البته در دهههای گذشته داریوش ارجمند و اکبر عبدی سریال «به سوی افتخار» را با فضای مافیای فوتبال به آنتن تلویزیون رساندند. یا «پژمان» با بازی پژمان جمشیدی و پرداختن به بازیکنان شناخته شده و مصائب و مشکلاتشان، «سه پنج دو» به گونهای سرمایهگذاران و مافیای فوتبال، «آخرین بازی» و «لژیونر» هم جزو دیگر کارهای فوتبالی به شمار میرود که تاکنون در ساختار تلویزیون به آنها پرداخته شده است.
البته این روزها «پرویز خان» هم بعد از حضور در جشنواره فیلم فجر و اکران در سینما به شبکه نمایشخانگی آمده است.
حالا باید دید «بوقچی» با چه هدفی ساخته شده و تنها قصدِ به هیجان درآوردن مخاطب به واسطه پرداختن به «فوتبال» در یک اثر نمایشی را دارد یا به دنبال اهدافی دیگر است؟
این سریال در تهران به فیلمبرداری خودش ادامه میدهد و پیگیریها نشان میدهد تا تیرماه تصویربرداری سریال ادامه خواهد داشت. حسن حبیبزاده کارگردانی سریال را برعهده دارد و گفته میشود موسسه هنری سوره آن را تهیه میکند. در این سریال حسن پورشیرازی، امیر غفارمنش، آرش نوذری، امیر کربلاییزاده، شهره سلطانی، رامین ناصر نصیر و بسیاری دیگر از هنرمندان به ایفای نقش میپردازند.
اما سریالی دیگر که تلویزیونیهای قدیم به سمتِ آن رفتهاند یک سریال فانتزی در حوزه کودک و نوجوان است که برای اولین بار داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ در برنامه تحویل سال یک خبر کوتاهی از آن داد. سریال «لالایی» که قرار است با بازی او بعد از مدتها غیبت و البته فضایی متفاوت از یکی از پلتفرمهای نمایشخانگی پخش شود.
این سریال به کارگردانی احمد درویشعلیپور که سالها با داریوش فرضیایی کار کرده و «سرزمین بالشها» را با او در شبکه نمایشخانگی داشت این روزها در اواخر تصویربرداری به سر میبرند و گروه در تهران مشغول فعالیتاند تا اواخر اردیبهشتماه کار به پایان برسد. قرار است این سریال امسال در یکی از پلتفرمهای نمایشخانگی پخش شود.
امیر کربلاییزاده که مدتها از او خبری نیست و بیشتر به آموزش استندآپ کمدی و اجرای تئاتر مشغول است در این سریال به ایفای نقش میپردازد و فرهاد بشارتی هم چندی پیش از حضور خود در این سریال خبر داده بود. قطعاً بازگشت داریوش فرضیایی بعد از مدتها با سریالی در شبکه نمایشخانگی را میتوان به فال نیک گرفت، چون خبرها حاکی از همکاری مجدد او با تلویزیون است.
سریال «لالایی» و نقشآفرینی داریوش فرضیایی متفاوت از کارهایی است که تاکنون از او به عنوان کاراکتر عمو پورنگ دیده شده است. در عین حال باید دید با حضور او و هنرمندانی که در «محل گل و بلبل» و برخی از پروژههایی که او و دوستان داریوش فرضیایی فعالیت داشتهاند میتواند اقبال را نسبت به محدود کارهای کودکانه نمایشخانگی برگرداند یا خیر.
منبع: خبرگزاری تسنیم