Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@20:35:23 GMT

20 روستای حاشیه رود کشکان کاملا زیر آب رفته است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۴۴۸۸

به گزارش ایسنا، سید حمیدرضا کاظمی اظهار کرد: غرب  پلدختر ١٠هزار جمعیت و غرب شهر معمولان 2 هزار نفر جمعیت دارد.

وی ادامه داد: روستاهایی در پلدختر وجود دارد که صد درصد ازبین رفتند و زندگی مردم نابود شده است، حتی مواردی وجود دارد که نه تنها خانه افراد بلکه زمین خانه آنها نیز زیر آب رفته است.

کاظمی بیان کرد: روستاهایی داریم که پس از چهار روز هنوز چادر ندارند و اکثر مردم به کوه پناه بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: ٢٠ روستای حاشیه رود کشکان در این سیل کاملا زیر آب رفته است.

وی اضافه کرد: وزارت راه راههای اضطراری احداث کند تا ارتباط مردم با معمولان و مرکز شهرستان برقرار شود.

نماینده مردم پادختر و معمولان گفت: راه دسترسی به پلدختر از سمت خوزستان بازگشایی شده اما متاسفانه معمولان هیچ راه ارتباطی با هیچ جا ندارد.

کاظمی اظهار کرد: با چادر نمی توانیم مردم را اسکان دهیم و انتظار داریم کمپ و کانکس مهیا کنند و امکانات بهداشتی به دست مردم برسد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیجار قطب تولید گندم در کشور است / لزوم رفع مشکلات مردم

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا صبح چهارشنبه در میز خدمت مردم روستای خسروآباد از توابع شهر بیجار با بیان اینکه مردم این روستا شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند، اظهار کرد: شهید اصلانی در سال ۵۸ در درگیری با اشرار به شهادت رسید و امروز آخرین شهید این منطقه شهید امان الهی از مدافعان حرم است و این افتخار بالاتر از همه ارزش‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: برای پرورش چنین بزرگ مردانی و کسانی که در دفاع از انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند از مردم این روستا باید تقدیر کرد.

وی ادامه داد: حضور مدیران در جلسه امروز نشان از اهمیت رفع مشکلات مردم دارد و باید در راستای این مهم تلاش کرد.

زارعی کوشا گفت: اولین بار است که تمام مدیران ارشد استان در این روستا حضور دارند و امیدواریم این میز خدمت موجب رفع مشکلات این بخش و بالاخص روستای خسروآباد شود.

استاندار کردستان گفت: شهرستان بیجار قطب تولید گندم دیم در کشور است و این شهرستان در سال گذشته سه درصد تولید گندم کل کشور را برعهده داشته است و در استان کردستان هم بیشترین تولید گندم مربوط به بیجار و این بخش است.

وی گفت: یکی از موضوعات مهمی که امروز بررسی می‌شود بحث گندم و رفع مشکلات کشاورزان است و بخشی هم مربوط به حوزه وزارت نیرو است که بررسی لازم صورت خواهد گرفت.

وی خطاب به کشاورزان گفت: تمام مشکلات مورد توجه است اما اتفاق افزایش قیمت خرید گندم در این دولت اهمیت زیادی دارد و این روند ادامه پیدا می‌کند.

لزوم جذب سرمایه‌گذار در بیجار

زارعی کوشا بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار اشاره کرد و ابراز داشت: درآمد تولید گندم جدای هزینه‌های سال بعد اگر در این شهرستان سرمایه گذاری شود بخشی از مشکلات اقتصادی این منطقه رفع می‌شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: اگر هزینه گندم در بانک‌های بیجار سرمایه گذاری شود میزان اعتبارات افزایش می‌یابد.

وی به تولید گندم در بیجار اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن تولید گندم در بیجار داشتیم که از خرید گندم پنج هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شد.

وی بر لزوم سرمایه گذاری کشاورزان در بیجار تاکید کرد و بیان داشت: لازم است تا این مهم به فرهنگ اقتصادی تبدیل شود تا سرمایه گذاران در این شهرستان سرمایه گذاری کنند.

زارعی کوشا ادامه داد: زیر ساخت‌های لازم در این شهرستان در حال انجام است و میانگین راه روستایی اسفالته ۸۴ درصد است.

وی گفت: استان کردستان درابتدای دولت سیزدهم میانگین شاخص اسفالت روستای ۶۳ درصد بود اما الان به ۷۴ درصد رسیده است که این پیشرفت خوبی بوده است.

وی تاکید کرد: بیش از ۳۷۰ کیلومتر راه ساخته شده و میانگین شاخص شهرستانی ۷۸.۵ درصد است که از میانگین استانی بیشتر است.

شاخص آسفالت راههای روستایی بیجار از میانگین کشوری بالاتر است

زارعی کوشا به آسفالت راه‌های روستایی بیجار اشاره و ابراز کرد: شاخص بیجار ۸۹.۵ درصد است و شاخص آسفالت راه‌های روستایی در بیجار از میانگین استانی بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌های روستایی برنامه ریزی لازم را داریم تا روستاهای این منطقه بازسازی شوند، گفت: روستای جبرئیل، کلوچه چشمه ادینه و کهریز پیمانکار دارند و باقی روستاها این بخش در حال دیگری و انجام است.

استاندار کردستان اذعان کرد: تعداد طرح هادی اجرا شده ۵۷ روستا در شهرستان است و در دولت سیزدهم ۳۰ روستا انجام شده و ۲۵ روستا طرح هادی آن در حال انجام است.

مقاوم سازی ۶ هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم

وی ادامه داد: در حوزه مقاوم سازی مسکن بیش از ۶ هزار واحد مقاوم سازی شده ۲۲۰۰و احد در این دولت صورت گرفته است که معادل یک سوم این میزان است.

استاندار کردستان گفت: پوشش تلفن همراه در ۲۴۷ روستا وجود دارد که شاخص استان ۹۶ درصد است و روستاهای دارای شبکه ملی ۱۴۳ روستا هستند.

وی از ارتقای روستای خسروآباد به اینترنت ۴ جی خبر داد و گفت: تجهیزات ۴ جی و پوشش اینترنت در روستای خسرو آباد خریداری شده و تا هفته آینده راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 6100164

دیگر خبرها

  • شبکه‌های برق ۵۳۸ روستای خراسان جنوبی بهینه‌سازی شد
  • احمدوند: نمایشگاه کتاب امسال یک نمایشگاه حداکثری است/ علاقه‌ای نداریم نمایشگاه محل حاشیه‌های اجتماعی یا سیاسی شود
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • بافت تاریخی روستای اصفهک با توجه مردم حفظ شده است
  • توان و ایده مردم در رفع مشکلات مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • بیجار قطب تولید گندم در کشور است / لزوم رفع مشکلات مردم
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • یادواره شهدای روستای ارکان بجنورد