Web Analytics Made Easy - Statcounter

برومند چهار آیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قیمت کنونی مرغ را تابع عرضه و تقاضا دانست و افزود: براساس تجربیات سنوات گذشته قیمت گذاری دستوری راهگشای تنظیم بازار نیست و حال جای این سوال مطرح است که چرا مسئولان تنظیم بازار مجدد این سیاست را به کار گرفتند؟

چهارآیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: فروش مرغ با نرخ بالای ۱۶ هزار تومان مورد تایید تشکل ها نیست.

بیشتر بخوانید: آخرین تحولات بازار مرغ/ قیمت مرغ همچنان در کانال ۱۶ هزارتومانی است

این مقام مسئول ادامه داد: علی رغم کاهش قیمت مرغ زنده درب مرغداری، مرغ آماده به طبخ در برخی مغازه ها تا ۲۵ هزار تومان عرضه می شود، در حالیکه فروش مرغ با نرخ بالای ۱۶ هزار تومان اجحاف در حق مصرف کنندگان است.

وی با اشاره به اینکه روزنه امیدی پیش روی بازار نهاده های دامی نیست، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ذرت یک هزار و ۸۵۰ تومان در بازار آزاد عرضه می شود که قیمت بالای نهاده های دامی و کمبود در بازار، صنعت مرغداری را با چالش هایی روبرو کرده است.

چهار آیین از کاهش جوجه ریزی در واحدهای مرغداری خبر داد و افزود: با استمرار سیاست فعلی توزیع کنجاله سویا و ذرت پیش بینی می شود که عرضه مرغ به سبب کاهش جوجه ریزی در ماه رمضان با مشکلاتی روبرو شود چرا که در شرایط فعلی بسیاری از مرغداران به سبب نگرانی از کمبود ذرت و کنجاله سویا از جوجه ریزی امتناع می کنند که این امر بر کاهش قیمت جوجه یکروزه تاثیر گذاشته است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: اگرچه برخی دولتمردان به اشتباه تصور می کنند که صدور بخشنامه راهکار مناسبی برای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ در بازار است، اما عرضه و تقاضا تنها تعیین کننده مکانیزم بازار و تعادل قیمت است.

چهارآیین با انتقاد از سیاست اخیر توزیع نهاده های دامی با نرخ مصوب به مرغداران بیان کرد: بنابر تصمیم اخیر مسئولان دولتی، تولیدکنندگانی که قصد دریافت کنجاله سویا و ذرت با نرخ مصوب از پشتیبانی امور دام را دارند، باید از وزارت جهاد کشاورزی معرفی نامه دریافت کنند که تمامی این عوامل تولیدکنندگان را با مشکلاتی در تامین نهاده ها روبرو کرده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت مرغ در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: با استمرار سیاست فعلی نهاده های دامی و کاهش جوجه ریزی پیش بینی می شود که اگر مسئولان ذی ربط مدیریت مناسبی برای نهاده های دامی به کار نگیرند، بدون تردید قیمت مرغ در ماه رمضان افزایش می یابد.

چهار آیین در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه زیرساخت تولید مرغ در کشور ۲ برابر ظرفیت تولید فعلی است، از این رو واردات مرغ ضربه مهلکی به تولید وارد می کند.


انتهای پیام/ 

افزایش قیمت نهاده های دامی، کاهش جوجه ریزی را رقم زد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403) بازار آزاد ارز تهران، نرخ دلار آمریکا به عبور از مرز 60 هزار تومان به دامنه پنجاه هزار تومان کاهش یافته است. روندی که به گفته کارشناسان ارزی و فعالان بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر تخلیه هیجانات و ریسک های سیاسی و منطقه ای، اخباری مبنی بر احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و همچنین آمار خوب صادرات نفتی شکل گرفته است و پیش بینی ها از تداوم آن طی روزهای آتی حکایت دارد.

از سوی دیگر؛ نرخ اسکناس دلار آمریکا در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان نرخ مورد تایید سیاست گذار ارزی به رقم 44359 تومان رسیده است و نرخ حواله دلار این مرکز این 41418 تومان شده است. همچنین قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله 47454 و نرخ حواله یورو نیز 44308 تومان تعیین شده است.

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ارز در حالی است که خبرها از این بازارها نشان می دهد که خریداری در بازار حضور ندارد و بسیاری نیز به دنبال فروش دلارهای خانگی هستند. 

سکه به ۴۰ میلیون نزدیک شد

اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است تا ساعت 18 و 30 دقیقه امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت یک میلیون و 700 هزار تومانی به رقم 40 میلیون تومان رسیده است که این نرخ نسبت به قله 46 هزار تومانی هفته های اخیر، کاهش معناداری دارد. هرچند علاوه بر افت نرخ ارز، عامل دیگری نیز در ریزش بهای سکه نقش دارد و آن کاهش بهای جهانی طلاست.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 37 میلیون تومان کاهش داشته است و هر نیم سکه نیز 23 میلیون و 500 هزار تومان ارزش گذاری شده است. هر ربع سکه نیز در بازار تهران 14 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم