Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@20:42:08 GMT

سیلاب به مزارع کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) وارد شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۵۱۵۸

سیلاب به مزارع کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) وارد شد

هادی خوش سیما روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مزارع کشت و صنعت نیشکر دهخدا نیز پیش از این به زیر آب رفته بودد افزود: ورود آب به کشت و صنعت امام خمینی (ره) سبب خسارت هایی به مزارع نیشکر شده است.
وی گفت: شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) با اعلام ستاد مدیریت بحران از همان روزهای اول برای کمک رسانی به مردم روستاهای شعیبیه شوشتر اعلام آمادگی کرد و با تشکیل ستاد بحران،اعزام نیرو و امکانات به مناطق بحرانی، شبانه روز به منظور کاهش خسارات سیل به روستاهای این منطقه فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خوش سیما خاطر نشان کرد: جاده سازی در مناطق سیل زده، ترمیم سیل بندها، خاکریزی، دایک های حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها ، تأمین غذای کمیته های بحران شهرستان شادگان و کارون و سوخت رسانی به کلیه ماشین آلات فعال در عملیات مهار سیلاب بخشی از خدماتی است که از سوی شرکت کشت و صنعت امام خمینی به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل انجام می شود.
به گفته وی اردیبهشت ماه سال 95 نیز در اثر جاری شدن سیل ، بخشی از مزارع این کشت و صنعت به زیر آب رفت.
700 هکتار از زمین های این کشت و صنعت جهت چرای دام به روستاییان سیل زده اختصاص پیدا کرده و علوفه دام های تعدادی از روستاهای شعیبیه نیز از سوی این کشت و صنعت تامین می شود.
بر اساس اخطاریه سازمان آب و برق خوزستان، با صدور چنداطلاعیه نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده سه شهر و 51 روستا در حوضه کرخه، 18 روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند. اما بر اساس گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تعداد روستاهای در معرض سیل بیشتر است. تا 14 فروردین، 96 روستای در معرض خطر در خوزستان در حاشیه سه حوضه آبریز دز، کرخه و کارون به صورت جزیی یا کلی تخلیه شده و در 35 اردوگاه اسکان یافته اند.
9887/6064
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی برق دستگاه های اجرایی زمین صنعت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند

ایسنا/کرمان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اعلام هشدار خطر غرق شدگی، به شهروندان توصیه کرد: از نزدیک شدن به تالاب‌های به وجود آمده ناشی از سیل و محل‌هایی که سیلاب در آن جمع شده خودداری نمایند چرا که ممنوعیت شنا در سدهای خاکی به علت تهدیدات بهداشتی و مهم‌تر از آن خطر غرق‌شدگی به واسطه رسوبی بودن تالاب‌ها و چسبندگی ناشی از گل و لای است.

رضا یعقوبی عصر هشتم اردیبهشت ماه در بازدید از مناطق آسیب دیده از سیلاب اخیر در شهرستان زرند با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده در مدیریت بحران خواستار تحلیل علمی علل ورود سیلاب به شهر زرند و حل دائمی آن شد.

وی گفت: صبوری و همکاری عموم مردم و همچنین زحمات بی‌شائبه و طاقت فرسای مجموعه عوامل دخیل در کنترل و مدیریت بحران در کنترل سیل اخیر بسیار موثر بود.

یعقوبی با اشاره به همراهی تمامی ارگان‌ها در دفع خطر و کاهش خسارات، بر لزوم حفظ آمادگی نهادهای ذیربط تاکید کرد و گفت: باید این سطح از وفاق و همکاری بین بخشی در  آینده هم تداوم یابد و با بهره‌گیری از تجارب میدانی به دست آمده و نیز دعوت از کارشناسان و صاحب نظران در ستاد مدیریت بحران، در خصوص کاهش آسیب پذیری شهرستان تصمیم‌گیری شود و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان و نیز پیگیری در سطح استانی و کشوری برای تامین بودجه و امکانات پیشگیری از حوادث مشابه در آینده اقدام شود.

دادستان زرند با تاکید بر اینکه ترک فعل‌ها می‌تواند شامل قصور و اشتباهات در گذشته و اهمال در زمان حاضر باشد، تصریح کرد: زحمات شبانه روزی دستگاه‌های مجری و خدمات رسان از جمله مدیران و کارمندان این مجموعه‌ها در کاهش خسارات احتمالی نباید نادیده گرفته شود و دستگاه قضایی از افراد دلسوزی که به صورت جهادی و با وجود کمبود امکانات برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند حمایت قاطع خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مهم ترین اصل مدیریت بحران جلوگیری از وقوع و تکرار حوادث است، گفت: وقوع سیل و تکرار حوادث مشابه در چند سال اخیر انتظار به حق مردم برای رفع نواقص و کنترل بارش‌ها و سیلاب ها را به دنبال داشته و بنابراین در این خصوص هیچگونه کوتاهی پذیرفته نیست.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند در پایان با اعلام هشدار خطر غرق شدگی، به شهروندان توصیه کرد: از نزدیک شدن به تالاب‌های به وجود آمده ناشی از سیل و محل‌هایی که سیلاب در آن جمع شده خودداری کنند چرا که ممنوعیت شنا در سدهای خاکی به علت تهدیدات بهداشتی و مهم‌تر از آن خطر غرق‌شدگی به واسطه رسوبی بودن تالاب‌ها و چسبندگی ناشی از گل و لای است که این موضوع به دفعات در شهرستان رخ داده و خانواده‌های بسیاری شاهد از دست دادن جوانان خود به علت شنا در سدهای خاکی بوده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان