Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از مشهد، طی حکمی از سوی مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام احمد مروی به سمت تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.

مراسم معارفه تولیت جدید آستان قدس رضوی روز شنبه 17 فروردین ماه ساعت 16:30 برگزار می‌شود.

متن این حکم به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ احمد مروی دامت برکاته

توفیق خدمتگزاری در آستان مقدس حضرت ثامن‌الحجج ابی‌الحسن الرضا علیه آلاف التحیة و الثنا فوزی عظیم و کرامتی بزرگ است که شایسته است برخوردارشوندگان از آن، خدای سبحان را پیوسته از عمق جان سپاس گویند و اکنون که جناب حجة‌الاسلام والمسلمین آقای رئیسی پس از دوره‌ی خدمت پر تلاش و پر ثمر و پایه‌گذاری کارهای ماندگار در این آستان با کرامت، به مسئولیت مهم دیگری منصوب شده‌اند جنابعالی را که پرورش یافته‌ی این دیار و بهره‌گرفته از برکات آن میباشید و مراتب امانت و تقوای جنابعالی در دوره‌ی همکاری طولانی به اثبات رسیده است، به تولیت و خدمتگزاری این درگاه با عظمت منصوب میکنم و توجه آن جناب را به نکاتی معطوف می‌سازم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولاً لازم میدانم همه‌ی نکات مذکور در حکم جناب آقای رئیسی را به جنابعالی نیز یادآوری کنم. اغتنام فرصت این خدمت و صرف همه‌ی توش و توان خود در آن، خدمت به زائران و مجاوران بویژه ضعیفان و نیازمندان، بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی آستان قدس، نگهبانی و مراقبت از گنجینه‌ی منحصربه‌فرد هنر معماری و خطاطی و تزئین به کار رفته در مجموعه‌ی بناها و فضاها، حفاظت از موقوفات گسترده و غنی، ساماندهی بنگاههای اقتصادی و خدماتی و سرانجام، بهره‌مندی از روحانیت این خورشید فروزان، با اخلاص و مجاهدتی که به کار خواهید برد در شمار این توصیه‌ها است.

ثانیاً حضور و همکاری آستان قدس در کنار حوزه‌ی علمیه و روحانیت معظّم مشهد مقدس را موکداً توصیه میکنم.

ثالثاً همکاری با مدیریت‌های دولتی و کمک به آنان به نحو مقتضی توصیه‌ی دیگر اینجانب است.

رابعاً بهره‌گیری از کارشناسان متدین و انقلابی در بخشهای گوناگون سفارش موکد دیگری است که همواره تکرار شده است.

در پایان مزید توفیقات جنابعالی را از خداوند سبحان مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۱۰ فروردین ۱۳۹۸»

گفتنی است، حجت‌الاسلام احمد مروی فروردین 1337 هجری شمسی در مشهد متولد، از سال‌های 52 و 53 به واسطه برادر و پدرش با مقام معظم رهبری آشنا شد و قبل از انقلاب هم، از دوره تقریباً نوجوانی در سخنرانی‌های رهبر انقلاب در مسجد امام حسن(ع)، مسجد کرامت و جلساتی که در منزل‌شان داشتند، خدمت‌شان می‌رسید.

وی پس از گذراندن دروس ابتدایی در مدرسه عسگریه، وارد حوزه علمیه مشهد شد و بخشی از دروس مقدمات را در مدرسه علمیه نواب و مدرسه علمیه آیت‌الله میلانی خواند، بعد از آن جهت ادامه تحصیلات حوزوی به حوزه علمیه قم رفت و در مدرسه آیت‌الله العظمی بروجردی (مدرسه خان) مشغول به تحصیل شد.

مروی قبل از انقلاب در واقعه  17 خرداد سال 1354 در مدرسه فیضیه قم، طی حمله ساواک به آنجا، به همراه تعداد زیادی از طلاب دستگیر و پس از ضرب و شتم، ابتدا در شهربانی قم و سپس به تهران منتقل و در زندان اوین بازداشت شد.

تولیت جدید آستان قدس رضوی پس از پیروزی انقلاب برای کمک در کار فرهنگی به برادر خود که نماینده حضرت امام خمینی(ره) در مسجد سلیمان و بهبهان بود به آنجا رفت و از سال 1358 پس از انتصاب آیت‌الله شهید قدوسی در دادستانی کل انقلاب توسط امام خمینی(ره) به عنوان مسؤول دفتر وی وارد دادستانی شد و پس از مدتی به عنوان معاون سیاسی دادستانی کل انقلاب تا سال 64 در آنجا مشغول به خدمت بود.

وی سال 64 برای ادامه تحصیل به قم بازگشت و درس خارج را در محضر اساتیدی چون آیت‌الله منتظری، آیت‌الله شیخ جواد تبریزی و آیت‌الله وحید خراسانی گذراند و هم‌زمان در این سال‌ها به عنوان طلبه در جبهه‌ها نیز حضور می‌یافت.

مروی در اواخر سال 68، وقتی کمتر از 10 ماه از رهبری مقام معظم رهبری می‌گذشت به دفتر ایشان وارد شد و بیش از 25 سال است که با شکل گیری معاونت ارتباطات حوزوی در این بخش از دفتر رهبر انقلاب مشغول به فعالیت بوده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهرشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه، اخلاق و فقه سه عامل تحول آفرین در علم و دانش هستند و تحقق آنها مسلتزم اهتمام به لایه‌های عملیاتی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز متاسفانه در برخی از حوزه‌ها از جمله معماری و شهرسازی اسلامی از الگوی اسلامی علی رغم وجود افراد فرهیخته در تاریخ همچون شیخ بهایی بی بهره هستیم.

امام جمعه قم ابراز کرد: زن و خانواده را مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است ضمن اینکه انقلاب اسلامی منطق قابل اجرایی در جهان دارد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوهایی را در موضوع زن خلق کرده و دشمنان نیز با تمرکز به این مسائل قصد کمرنگ نمودن یکسری دستاورها را دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها و الگوهای مبنی بر اسلام و انقلاب منطق یک زن مسلمان می‌باشد و این الگوها باید در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: دانش فنی و بنیه علمی باید در دانشگاه حضرت معصومه (س) و سایر دانشگاه‌ها تقویت بشود ضمن اینکه حضور موثر حوزه علمیه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6090460

دیگر خبرها

  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • فردا میز خدمت در خرمشهر برگزار می شود
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد