Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان سازمان محیط زیست با اشاره به پیدا شدن لاشه ۱۶۰ رأس قوچ و میش اوریال در پارک ملی گلستان گفت: نمونه‌گیری از بافت‌ها انجام شده و دلیل تلف شدن این حیوانات در دست بررسی است. ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی محیط زیست گلستان، مجید خرازیان مقدم پس از بازدید از منطقه تلف شدن قوچ و میش‌های اوریال در منطقه میرزابایلو در پارک ملی گلستان، اظهارداشت: طبق گزارش رئیس پارک ملی گلستان، در چند روز گذشته تعداد 160 راس لاشه قوچ و میش اوریال در منطقه‌ای به وسعت یک کیلومتر مربع توسط محیط بانان پارک ملی گلستان کشف شد که پس از حضور دامپزشکان در منطقه و بررسی وضعیت تلفات و لاشه‌های مشاهده شده، نمونه‌گیری‌ها انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به رغم اینکه نمونه‌گیری از لاشه‌ها به دلیل اینکه حدود ده روز از تلف شدن آنها گذشته بود مقدور نبود اما با تلاش اکیپ اعزامی نمونه‌هایی از بافت‌ها، محتویات معده، کبد و دستگاه گوارش این حیوانات برای تشخیص دلیل مرگ از سوی گروه دامپزشکی و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گرفته و نمونه‌ها به آزمایشگاه دامپزشکی گلستان و خراسان شمالی ارسال شد.

160 راس حیوانات پارک ملی گلستان تلف شدندنقش "میراث پارسیان" در مدیریت مستقل پارک ملی گلستان چیست؟+پاسخ محیط زیست80 میلیارد ریال اعتبار برای محافظت از پارک ملی گلستان اختصاص یافت

خرازیان خاطرنشان کرد: در صورت نیاز نمونه‌ها از طریق دامپزشکی به آزمایشگاه مرکز تشخیص دامپزشکی در تهران ارسال خواهد شد و هر گونه اظهار نظر قطعی نیز مستلزم اعلام کتبی نتایج آزمایش‌ها از سوی دامپزشکی خواهد بود.

وی افزود: در بازدید از پارک ملی گلستان، اقدامات بسیار خوبی برای پایش بیشتر حیات وحش در حال انجام است و مشاهده قوچ، میش، کل و بزهای منطقه آلمه و تنگه گل نشان دهنده سلامت حیات وحش این مناطق است.

انتهای پیام/ح

R41471/P/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سیستم روشنایی ضلع شرقی پارک باغشمال تبریز

شهردار منطقه سه تبریز گفت: در تکمیل روشنایی ضلع‌ شرقی پارک باغشمال، ۲۴ چراغ روشنایی با ارتفاع ۱۲ متری و ۹ متری نصب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، علی قاسمی عصر امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در بازدید از پارک باغشمال اظهار کرد: در تکمیل روشنایی ضلع شرقی فاز دوم مجموعه فرهنگی تاریخی پارک باغشمال، معاونت فنی و عمرانی منطقه، تعداد ۲۴ چراغ روشنایی با ارتفاع ۱۲ متر و ۹ متر را نصب کرد تا روشنایی این ضلع پارک باغشمال تکمیل شود.

وی افزود: با نصب این چراغ‌های با ارتفاع ۱۲ متر و ۹ متر این مسیر به صورت کامل تأمین روشنایی شده و امنیت روانی لازم برای شهروندان فراهم شده است.

شهردار منطقه سه تبریز در ادامه اذعان کرد: پارک باغشمال با بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع، یک پروژه منحصر به فرد برای فضای سبز منطقه سه تبریز و همچنین یک گام مهم در حفظ بافت تاریخی و فرهنگی تبریز به شمار می‌رود.

کد خبر 751256

دیگر خبرها

  • تکمیل سیستم روشنایی ضلع شرقی پارک باغشمال تبریز
  • گله قوچ اوریال در پارک ملی سالوک
  • گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان (فیلم)
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + فیلم
  • فیلم| تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان
  • فیلم/ گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان
  • (ویدئو) گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان
  • تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + ویدئو
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان