Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به رشد نوآوری‌های فناورانه در بسیاری از شرکت‌ها می‌توان گفت: به زودی وارد دوران پسادیجیتال خواهیم شد. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، امروزه فناوری دیجیتال برای هر کسب‌و‌کار یک اولویت استراتژیک است. در گزارش چشم‌انداز فناوری شرکت اکسنچر در سال ۲۰۱۹، حدود ۹۴ درصد از ۶ هزار و ۶۰۰ مدیر کسب‌وکار حوزه فناوری اطلاعات اظهار کرده‌اند که سرعت نوآوری‌های فناورانه در شرکت‌هایشان در سه سال گذشته شتاب بسیار قابل توجهی گرفته است و به نوعی به دوران پسا دیجیتال نزدیک می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت‌های فناوری اطلاعات هم‌اکنون با سطح جدیدی از انتظارت مصرف‌کنندگان، کارمندان و شرکای تجاری خود مواجه شده‌اند. کسب‌وکار‌ها از قدرت دیجیتال برای فروش کالا یا خدمات استفاده می‌کنند و با توجه به نوآوری‌های امروزی هزاران روش و انتخاب برای ارائه خدمات یا فروش کالا دارند. با این اوصاف، موفقیت شرکت‌ها هم‌اکنون در گرو این است که هر نیازی از سوی مشتریان خود را پاسخ دهند.
اما همین کسب‌وکار‌ها در عصر آینده با فشار عظیم‌تری مواجه خواهند شد، زیرا مشتریان، کارکنان و جامعه کاملا به خواسته‌های خود واقف هستند. اما این موضوع فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را نیز برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند خدمت مناسب را در زمان مناسب ارائه دهند.
در ادامه به پنج روندی که فناوری طی می‌کند تا ما را به عصر پسا دیجیتال ببرد، اشاره می‌کنیم:
قدرت دارک
فناوری‌های جدید حکم کاتالیزور را برای تغییر به عصر پسا دیجیتال دارند. شرکت‌ها برای اینکه خود را به این دوران برسانند، نیاز به فناوری‌های جدید دارند که DARQ نام گرفته و تلفیقی از چند فناوری شامل دفتر کل توزیع شده یا DLT) اجماعی از داده‌های دیجیتال تکراری، اشتراک‌گذاری شده و همگام سازی شده که از لحاظ جغرافیایی در جا‌های مختلف، کشور‌ها یا موسسات گسترده شده (هوش مصنوعی یا AI، واقعیت گسترده یا XR (تلفیقی از واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و مجازی افزوده) و رایانش کوانتومی است.
تا زمانی که این فناوری‌ها به حد اشباع و همگرایی برسند، به کسب‌وکار‌ها امکان خواهند داد که قابلیت‌های دیجیتال خود را هوشمندانه‌تر و شخصی‌سازی‌تر از گذشته ارتقا دهند و به نوعی زندگی و کار مشتریان، کارمندان و شرکای تجاری خود را متحول کنند.
شناخت بهتر
تعاملات مبتنی بر فناوری، هویت جدید تکنولوژیکی به هر مشتری خواهد داد. این کلید درک نسل جدیدی از مشتریان و ارائه خدمات شخصی‌سازی شده برای تک تک آنهاست و چیزی است که در دوران پسا دیجیتال تجربه خواهیم کرد.
تغییر محل‌های کاری
افراد در آینده و در عصر پسا دیجیتال با استفاده از قابلیت‌های فناورانه در کنار مهارت‌ها و تجربه‌های موجود، کار‌های جدید راه خواهند انداخت یا در کار‌های جدید مشغول خواهند شد. در حال حاضر، شرکت‌های باید استراتژی‌های فناورانه خود را برای حمایت از واقعیت‌های کاری در عصر پست دیجیتال سازگار کنند.
امنیت بالاتر
ارتباطات کسب‌وکار مبتنی بر اکوسیستم باعث می‌شود که آن‌ها بیشتر در معرض خطر و ریسک قرار بگیرند. روسای این کسب‌وکار‌ها می‌دانند که فقط با همکاری با کل اکوسیستم برای ارائه محصولات، خدمات و تجربیات در سطح بالا، از امنیت بالایی برخوردار خواهند بود.
برآورده کردن بی‌درنگ نیاز‌های مشتریان
فناوری در حال ایجاد دنیایی از تجربه‌های شخصی‌سازی شده و بی‌درنگ است و شرکت‌ها باید با دوباره سنجی خود، قابلیت‌ها و فرصت‌های جدیدی را برای ارائه چنین خدماتی ایجاد کنند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نوآوری های فناورانه راه موفقیت کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ارسال پیامک برای فضانوردانی که قرار است در ماه فرود آیند، به زودی امکان‌پذیر می‌شود و به سهولت قابل دسترس است.

شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات «ال‌تی‌ای/فورجی» (LTE/۴ G) برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود. قرار است سخت افزار نسخه ساده شده این شبکه در اواخر سال جاری به عنوان بخشی از ماموریت یک شرکت فناوری که پیش بینی می‌شود کاوشگر آن در قطب جنوبی ماه فرود بیاید، راه اندازی شود.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه نوا-سی را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده میکرو-نوا ساخت همین شرکت مرتبط می‌کند و به این ترتیب قابلیت‌های شبکه اینترنتی در مسافت‌های کوتاه و طولانی مورد آزمایش قراز می‌گیرد.

تیری کلاین، رئیس بخش تحقیقات آزمایشگاه‌های نوکیا، در بیانیه‌ای گفت: "ارتباطات، مانند سایر نیاز‌های ضروری از جمله سرپناه و غذا مؤلفه‌ای حیاتی در هر مأموریتی است؛ با توسعه این شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیارد‌ها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند. "

ناسا در سال ۲۰۲۰ قرارداد‌هایی را با ۱۴ شرکت برای توسعه فناوری‌های مرتبط با شبکه‌های ارتباطی منعقد کرد تا برنامه آرتمیس و فرود فضانوردان بر روی قمر زمین با کمترین چالش ممکن برگزار شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سیستم ارتباطات نوکیا پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم‌های فرکانس فوق‌العاده سنتی که برای ارتباطات فضایی استفاده می‌شود، فراهم می‌کند.

اما همه از این ایده و برقراری ارتباط در ماه هیجان زده نیستند. اخترشناسان رادیویی نگرانند که چنین شبکه‌ای تداخل فرکانس رادیویی ایجاد و رصد‌های رادیویی را مختل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • فناوری دانش بنیان باید در مسیر عمران و آبادانی به کارگیری شود
  • لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • چه جوری یک هفته‌ای پروانه کسب‌وکار بگیریم؟