Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان گفت: طی بازه زمانی 20 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال و طبق بازدیدها 61 واحد توزیع و عرضه مواد غذایی متخلف به مراجع قضایی معرفی و برای 430 واحد دیگر نیز اخطاریه بهداشتی صادر شد.

جمال ناصحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با همکاری کارشناسان بهداشت محیط این استان در بازه زمانی یاد شده، 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 تن مواد غذایی غیربهداشتی در این استان معدوم شد.
وی اظهار داشت: این مواد غذایی کشف شده شامل لبنیات، پروتئینی گوشتی، مواد غذایی دارای اسانس و رنگ غیر مجاز، آجیل و شیرینی، کنسرو، کمپوت و نوشابه تاریخ گذشته بوده است.
این مسئول ادامه داد: طی 20 اسفند تا 15 فروردین امسال چهار هزار و 849 بازرسی از اماکن تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی در استان انجام شده است.
وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده یکهزار و 560 مورد بازرسی از اماکن عمومی و 300 مورد بازدید نیز از اماکن بین راهی شامل مجتمع و رستوران ها انجام گرفته است.
این مسئول ادامه داد: علاوه بر آن نیز 362مورد نیز بارزسی بصورت مشترک با تعزیزات، فرمانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت و ستاد تسهیلات سفر بوده است.
ناصحی افزود: تا کنون 15 واحد متخلف در استان تعطیل شده و علاوه بر آن بازرسان بهداشت محیط این استان نیز 528 مورد نمونه برداری مواد غذایی انجام دادند.
وی اظهار داشت: طی مدت یاد شده یکهزار و 808 مورد سنجش آلودگی مواد غذایی با (پرتابل) بوده و نمونه برداری از آب آشامیدنی نیز 493 مورد بوده است.
مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط استان از زمان اغاز طرح بسیج نوروزی تا 15 فروردین امسال 12 هزار و 361 کلر سنجی آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی انجام داده است.
این مسئول ادامه داد: تا کنون 42مورد شکایت مردمی از طریق سامانه 190 دریافت شده و و موارد پس از بررسی پاسخ های لازم به مخاطبان داده شده است.
وی یادآوری کرد: نظارت بر فعالیت های سفره خانه ها و جلوگیری از عرضه قلیان یکی از اقدامان مهم بهداشت محیط این استان بوده که در مدت یاد شده 85 مورد بازدید انجام گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در طرح بسیج نوروزی 10 اکیپ 2 نفره کارشناسان بهداشت محیط استان از ساعت 8 صبح لغایت 21 شب از تمامی مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش موادغذایی نظارت می کنند.
این مسئول یاداور شد: شماره 190ستاد فوریت سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی برای دریافت شکایات و تخلفات مردمی در نظر گرفته که موارد پس از بررسی در کوتاهترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، همزمان با سراسر کشور، طرح بسیج نوروزی برنامه از 20 اسفند سال‌ گذشته تا 20 فروردین‌ سال جاری با همکاری سازمان‌ها و نهادهای عضو ستاد بسیج سلامت نوروزی در حال اجرا است.
9646/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت محيط بسيج نوروزي معدوم سازي مواد غذايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد

جودکی بیان کرد: با بازرسی‌های مستمری کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و پیگیری گزارشات بهداشتی که به سامانه ۱۹۰ اعلام می‌شود یک کارگاه تولید همبرگر غیرمجاز در شهرک صنعتی نظرآباد کشف شد. 
 
وی ادامه داد: این مرکز با مواد اولیه غیرمجاز از جمله ضایعات گوشت نامناسب در شرایط غیربهداشتی به تولید همبرگر اقدام می‌کرد که پلمب و به مراجع قضایی معرفی شد. 
 
جودکی ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط در این مرکز بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد اولیه و محصول همبرگر آماده توزیع غیربهداشتی کشف و ضبط کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز