Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بوشهر- ايرنا - جانشين ستاد مديريت بحران استان بوشهرگفت: وقوع سيلاب ناشي از آورد آب طغيان رودخانه هاي استان هاي همجوار در هفته گذشته ،ضرورت سرعت بخشي در ساخت سدهاي ذخيره اي نيمه تمام اين استان را الزامي و دوچندان کرده است.

مهرداد ستوده روز جمعه درگفت وگو با ايرنا افزود سيلاب هفته قبل از استان هاي فارس و خوزستان شش شهرستان استان بوشهر شامل دشتي، تنگستان، دشتستان، بوشهر، گناوه و ديلم را در برگرفت که باتوجه به خشکسالي و کمبود شديد آب بخصوص دربخش کشاورزي ساخت سدهاي ذخيره اي، روان آب را بجاي تهديد به فرصت براي توسعه تبديل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآورد: هم اينک چهار سد شامل باغان، دشت پلنگ، دالکي و خائيز به ترتيب با پيشرفت فيزيکي 25، هشت، 15 و 30درصد دراستان بوشهر دردست ساخت است و سد باهوش نيز در حال تشريفات مناقصه است.
معاون امور عمراني استانداري بوشهر اظهارداشت: سدهاي يادشده به ترتيب 32 ، 152 ، 270 ، 16 و 22 ميليون متر مکعب ظرفيت ذخيره آب دارند که بهره برداري از آنها نقش مهمي در تامين آب مورد نياز بخش کشاورزي اين استان دارد.
ستوده اضافه کرد: هم اينک تنها سد ذخيره اي استان بوشهر سد رئيسعلي دلواري با ظرفيت 695 ميليون متر مکعب است که در بارندگي اخير 51 ميليون متر مکعب آبگيري کرد.
وي گفت: در زمان حاضر 42 درصد حجم سد يادشده معادل 290 ميليون متر مکعب پر است اين درحالي است که پارسال در اين تاريخ 128 ميليون متر مکعب آب داشت.
ستوده درخصوص اعزام مقام هاي ارشد دولتي و نظامي به استان بوشهر نيز گفت:بدليل تدابير به موقع ، تشکيل ستاد مديريت بحران در استان، شهرستان ها و شهرداري ها و تقسيم وظايف، اوضاع ناشي از سيل وخيم نبود و نيازي به حضور مسوولان کشوري در اين استان نشد.
جانشين ستاد مديريت بحران استان بوشهر افزود:همه امکانات استان براي مقابله با سيل بسيج شد تا مانع از دامنگير شدن تبعات آن به ساکنان شهرستان هاي درگير سيلاب شود طوريکه نيازي به ارسال کمک به سيل زدگان نشد.
معاون امور عمراني استانداري بوشهر اظهارداشت: سيلاب هفته قبل باعث ريزش کوه در جاده هاي ارتباطي اهرم - فراشبند و دالکي - کنارتخته و آبگرفتگي محور مواصلاتي ساحلي بوشهر - گناوه و در مقطع کوتاهي ديلم به روستاي عامري شد اما نه تنها تلفات جاني نداشت حتي گزارش جراحت ناشي از اين موضوع نيز وصول نشد.
وي يادآورشد: سيلاب بيشتر به بخش کشاورزي استان بوشهر خسارت وارد کرد که ميزان دقيق آن در حال ارزيابي است .
ستوده افزود: بدليل همدلي و هم افزايي در استان بوشهر مردم به صورت خودجوش در زمان سيلاب در منازل شخصي خود را به روي مسافران نوروزي گشودند و همه ظرفيت هاي اسکان شامل فضاهاي آموزشي ، مصلا و اماکن ورزشي براي اين منظور اختصاص يافت.
وي گفت: برخي افراد سودجو همزمان با سيلاب در قالب شايعه موضوع وقوع سونامي در شهرهاي ساحلي استان بوشهر را مطرح کردند که عاملان انتشار شناسايي و برخورد شد.
جانشين ستاد مديريت بحران استان بوشهر ادامه داد: توفيقات يادشده درحالي حاصل شده است که تا روز چهارشنبه 12 ميليون و 800 هزار نفر اقامت مسافر دراستان بوشهرثبت شد که رتبه دوم کشوري بعد از مازندران و بالاتر از خراسان رضوي و اصفهان به اين استان اختصاص يافت.
ستوده گفت: متانت، بزرگواري و همدلي مردم استان بوشهر در مواقع بحران در قالب کار پژوهشي بررسي و به عنوان يک مدل موفق به کشور ارايه خواهد شد چرا که مردم اين استان حتي در زماني که خودشان با مشکلاتي روبرو هستند تاکنون شش مرحله کمک به مناطق سيل زده ارسال کرده اند.
6045
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت

حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، ظهر پنج شنبه با اشاره به بارش‌های اخیر بهاری در استان تهران، اظهار کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده شاهد هیچ چالشی در حوزه آبگرفتگی و وقوع سیلاب در استان تهران نبودیم.

یزدی مهر با بیان اینکه طی روز‌های اخیر در اغلب نقاط کشور بارندگی‌های شدید سیل آسا را شاهد بوده ایم، گفت: مجموعه اداره کل مدیریت بحران استان تهران با احصا و جمع آوری نقاط ضعف و قوت مدیریت این سیلاب‌ها، درس آموخته‌هایی را که برای مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی در حوزه «مخاطرات ناشی از آب» وجود دارد را گردآوری می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بابیان اینکه سیلاب سیستان و بلوچستان، یکی از منابع در امر جمع آوری درس آموخته‌های این حوزه محسوب می‌شود، افزود: با وجود تفاوت‌های ساختاری، جغرافیایی و توپولوژی سیستان با پایتخت، استفاده از درس آموخته‌های این استان در حوزه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی قبل از وقوع بحران و همچنین اقدامات حین بحران از اهمیت برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهر‌های ایران به لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی در مسیر حوضه‌های آبریز مختلف قرار دارند، عنوان کرد: در این خصوص ضروری است که بیش از گذشته به تهیه و تدوین «طرح جامع خطر پذیری سیلاب» بیاندیشیم و راهکار‌های لازم برای کاهش این اثرات را پیش بینی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم