Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که مقامات دولتی تلفات نیروهای امنیتی در حمله طالبان به شهرستان «بالامرغاب» را تکذیب می‌کردند اما فرماندار این شهرستان خبر داد که بر اثر درگیری با طالبان ۳۵ نیروی امنیتی کشته شدند. ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالوارث شیرزاد» فرماندار شهرستان «بالامرغاب» ولایت «بادغیس» اعلام کرد که در حمله گروهی طالبان به این شهرستان دستکم 35 نیروی امنیتی کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که در این حملات دستکم بیش از 40 نیروی امنیتی افغان نیز زخمی و یا اسیر شده‌اند.

پیش از این نیز «عبدالله افضلی» از اعضای شورای ولایتی بادغیس نسبت به محاصره و سقوط شهرستان بالامرغاب توسط طالبان هشدار داده بود.

با این حال سخنگوی والی بادغیس مدعی شد که نگرانی درباره شرایط امنیتی بالامرغاب وجود ندارد و شرایط تحت کنترل است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که 5 پاسگاه نیروهای امنیتی شهرستان بالامرغاب به تصرف این گروه در آمده است.

وی شمار تلفات نیروهای افغان را نیز 12 کشته اعلام کرد و افزود 21 نظامی دیگر نیز اسیر شده‌اند.

محاصره بیش از 100 نیروی امنیتی توسط طالبان در شمال افغانستانشهرستان «بالا مرغاب» در شمال غرب افغانستان در یک قدمی سقوط

فرماندار شهرستان بالامرغاب می‌گوید که از 2 ماه گذشته تاکنون خواستار کمک مقامات دولتی به این شهرستان شده بود اما پاسخی دریافت نکرد.

وی همچنین هشدار داد که در صورت عدم کمک به بالامرغاب احتمال سقوط این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان

حسین ابراهیم طاها دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اجلاس عمومی این سازمان با اشاره به افغانستان گفت سازمان همکاری اسلامی تعامل خود با طالبان را در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفتگوی سازنده ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نیز از کشورهای عضو خواست تا از طریق صندوق امانی بشردوستانه افغانستان که تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی قرار دارد به تلاش‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی در افغانستان کمک کنند.

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» از 4 تا 5 می (15 تا 16 اردیبهشت) در گامبیا در حال برگزاری است.

گفتنی است «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در این اجلاس شرکت کرده است.

به گفته بلخی، هیئت طالبان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان