Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@08:44:22 GMT

مناسبات دو سوی آتلانتیک محور اصلی مذاکرات اوباما-مرکل

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۰۱۳۵

مناسبات دو سوی آتلانتیک محور اصلی مذاکرات اوباما-مرکل

باراک اوباما که روز گذشته به برلین سفر کرده است در دیدار امروز خود با صدر اعظم آلمان به مسئله مناسبات دو سوی آتلانتیک و اختلافاتی که در دوران ریاست جمهوری ترامپ ایجاد شده است خواهد پرداخت. ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سوئیسی "نویه زوریخه سایتونگ"، مناسبات بین آمریکا و آلمان از زمان روی کار آمدن "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس جمهور آمریکا به شدت به تیرگی گرائیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما بین برلین و واشنگتن روابط دوستانه ای برقرار بود.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا که روز گذشته به آلمان سفر کرده است در شهر کلن سخنرانی را در برابر هزاران نفر ایراد کرد. وی در سخنان خود با اطمینان و البته خوش بینانه و محتاطانه اظهار داشت که آمریکا به زودی دوباره در زمینه حفاظت از آب و هوا نقش رهبری را به عهده خواهد گرفت.

اوباما در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت که طبیعتا بسیاری از موضع فعلی دولت آمریکا در قبال مسئله آب و هوا دلسرد هستند، اما ما نباید فراموش کنیم که از جمله ایالت کالیفرنیا توافق آب و هوای پاریس را کاملا اجرا می کند. وی همچنین درباره به صحنه آمدن جوانان ابراز امیدواری کرده و گفت: اگر همه جوانان در انتخابات ها شرکت کنند و به احزاب دوست با آب و هوا رای دهند آن ها می توانند به سرعت تغییراتی ایجاد کنند.

اوباما همچنین تاکید کرد که تصمیم گیری ها و بحث ها باید بر اساس واقعیت ها شکل گیرد. من یکی از طرفداران بزرگ ارزش های روشنگرانه مانند عقل و منطق هستم.

یکی از نکات مورد اختلاف بین مرکل و ترامپ سیاست های اقتصادی دولت فعلی آمریکا بر مبنای شعار اول آمریکاست. آنگلا مرکل، همواره به این سیاست دونالد ترامپ انتقاد وارد کرده و آن را به مفهوم بازگشت از رویکرد چند جانبه گرایی برای حل بحران های بین المللی می داند. مرکل و اوباما در دیدار امروز خود به مسئله مناسبات دو سوی آتلانتیک هم خواهند پرداخت. مرکل اواخر ماه می برای یک سخنرانی در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان نخبه دانشگاه هاروارد به ایالات متحده سفر خواهد کرد اما برنامه دیداری با ترامپ در دستور کار قرار ندارد.

ادعای یک نماینده دموکرات: معاون اوباما برای انتخابات 2020 نامزد می‌شودترامپ: اگر اوباما بود الان درحال جنگ با کره شمالی بودیم

همچنین در دیدار امروز مرکل و اوباما مسئله درخواست ترامپ برای افزایش هزینه های نظامی آلمان در ناتو هم مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. کشورهای عضو ناتو در سال 2014 در نشستی خود توافق کردند که تا سال 2024 هزینه های نظامی خود را به 2 درصد تولید ناخالص ملی افزایش دهند. آلمان تا به حال افزایش 1.5 درصدی هزینه های نظامی  تا سال 2024 را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آنگلا مرکل اوباما اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آنگلا مرکل اوباما اخبار آلمان آنگلا مرکل اوباما اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه

امیدواری به برقراری آتش‌بس در خاورمیانه سبب تثبیت قیمت نفت در روز سه‌شنبه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با وجود ادامه حمله‌ به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، مذاکرات خاورمیانه و امیدواری به برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی سبب شد قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) پس از کاهش در معامله‌های روز گذشته ثبیت شود. این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌هایی از نتیجه نشست بانک فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره بانکی هم هستند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۷ سنت یا ۰.۳درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۷ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز سه‌شنبه با ۳۰ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش با قیمت ۸۲ دلار و ۹۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

ییپ جون رانگ، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی گفت: مذاکرات کنونی برای برقراری آتش‌بس احتمالی بین حماس و رژیم صهیونیستی، فعالان بازار را به سمت کاهش بیشتر صرف ریسک ژئوپلیتیک در قیمت‌های نفت سوق داده است، حال آنکه نشست آتی بانک مرکزی همچنین ابهام‌های کوتاه‌مدتی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: حفظ نرخ بالای بهره بانکی برای مدت طولانی می‌تواند سبب افزایش بیشتر ارزش دلار آمریکا شود و در عین حال خطرهایی را برای چشم‌انداز تقاضای نفت ایجاد کند.

از سویی دیگر ادامه حمله‌ حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در جنوب مسیر تجاری کانال سوئز از افت قیمت نفت جلوگیری کرده است و در صورت پیش‌بینی فعالان بازار مبنی بر ایجاد اختلال در عرضه نفت خام، ریسک افزایش می‌یابد.

در بخش اقتصادی هم سرمایه‌گذاران این هفته منتظر بررسی سیاست بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم ماه مه (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) اعلام شود. این در حالی است که تورم مقاوم آمریکا انتظار بازار را برای هرگونه کاهش نرخ بهره از بین می‌برد و می‌تواند ارزش دلار آمریکا را بالا ببرد و تقاضای نفت را مختل کند.

برخی سرمایه‌گذاران با احتیاط پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی را در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ یک‌چهارم درصد افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه