Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران با شاره بخ بخشی از بیانیه «گام دوم» گفت: در اطراف فرازهایی از این بیانیه است که در میان ملت‌های به پا خواسته و انقلاب کرده کمتر دیده شده توانسته باشند آرمان‌های انقلابی را حفظ کنند و بر اصول و مبانی خود پایدار بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: این یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین عوامل رشد و بالندگی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر این موضوع که در واکاوی و تحلیل این جمله اشاره داشتم قدرت، ثمره پیوند سه مقوله مهم و نایاب است، گفت:  نخست مکتب و نظریه‌ای که از پشتوانه علمی، منطقی و معرفتی برخوردار باشد و انقلابی، حرکتی، نظریه‌ای و مکتبی بالنده است که عقبه عقلانی و علمی و پشتوانه معرفتی تکیه‌گاه او باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی جوشیده از آموزه‌های وحیانی و آموزه های پیامبر اکرم(ص) است. 

ابوترابی‌فرد همچنین در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: در این روزهای آغاز سال ما با پدیده بارش های استثنایی مواجه شدیم. در عصر جدیدی قرار داریم،‌ عصر گام دوم انقلاب که عصر انساندوستی است. در عصر تحولات آب و هوا و اقلیمی،‌ عصر جدیدی در رسانه ملی و فراهم آمدن زمینه رویش استعدادهای نسل جوان قرار گرفته‌ایم. 

وی ادامه داد: در این تحولات اقلیمی در ۱۳ روز اول سال ۹۰ میلیارد متر مکعب بارش داشتیم که در سال‌های آب و هوای معمولی حداکثر این بارش در طول سال بارانی کشور حدود ۴۰۰ میلیارد متر مکعب است. اگر نبود کار بزرگ انقلاب، اگر نبود کار بزرگ فرزندان هوشمند انقلاب در ساختن سدهای کشور امروز که ما ۱۷۲ سد در سطح کشور داریم که قبل پیروزی انقلاب ۱۹ سد بود. اگر نبود این سدها نمی‌دانستیم امروز خوزستان و لرستان استان‌های کشور چه شرایطی داشتند. 

وی افزود: این سدها خسارات را به حداقل ممکن کاهش داد. بسیج نیروها، حضور موثر مهندسی سپاه و ارتش در کنار مدیران با هدایت فرماندهی کل قوا راه را برای مدیریت این سیل ویرانگر هموار کرد. امروز تقریبا ۱۷۲ سد کشور بالاترین ظرفیت آبی خود را دارد.  

این نماینده سابق مجلس گفت: اما باید ملت ایران، ملت بزرگ ایران همانند مردم شریف شیراز که وقتی آن حادثه را شنیدند در فضای مجازی آدرس منزل دادند و خانه‌های مردم  به روی سیل‌زدگان گشوده شد و در خدمت برادران و خواهران خود قرا گرفتند این کار بزرگ راتداوم دهند.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند درصدی از حقوق خود را برای این امر اختصاص بدهند تا یک کار بزرگ ملی شکل بگیرد و فرزندان میهن اسلامی که در این حادثه آسیب دیدند در جنوب کشور و در استان های لرستان و گلستان احساس کنند ملت ایران در کنار آنها هستند. 

وی افزود: بگذارید دولتمردان دور از اخلاق آمریکا بفهمند ملتی که انقلاب را پاس داشته است با اقتدار از این چالش‌ها عبور می‌کند و رحمت الهی را در این ماه‌ها متوجه خود می‌سازد. 

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نماز جمعه تهران سیدمحمدحسن ابوترابی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه پیام داد

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی گفت: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی از شاخصه‌های برجسته‌ی «سازمان بسیج سازندگی» است.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام "بسیج سازندگی" از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی ،خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار ، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

کد خبر 849620 منبع: تسنیم برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران بسیج سازندگی خبر ویژه سرلشگر حسین سلامی

دیگر خبرها

  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی هرمزگان منصوب شد
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • برادر همسر رهبری: به لحاظ عقلانی تلگرام باید بسته می‌شد | گفتم از نفسش بیندازید تا بگوید چشم!
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • ساخت باتری انقلابی که آینده ذخیره انرژی را تغییر می‌دهد (تصویر)
  • کمبود آب این استان بزرگ و کم آب تا ۴ سال آینده رفع می‌شود
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید