Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@12:01:42 GMT

دستگیری فعالان حقوق بشر عربستانی همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۰۴۳۲

دستگیری فعالان حقوق بشر عربستانی همچنان ادامه دارد

تهران – ایرنا- حساب کاربری زندانیان عقیدتی و سیاسی موسوم به 'معتقلی الرأی' امروز (جمعه) در توئیتی نوشت که مقامات سعودی به تازگی 8 فعالان سعودی و افراد وابسته به بازداشت شدگان را دستگیر کرده اند.

به گزارش ایرنا، معتقلی الرأی' در حساب توئیتری خود با اعلام این خبر افزود: یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفته است که 'صلاح الحیدر' فرزند 'عزیزه الیوسف' فعال حقوق بشری برجسته هم دیشب (پنج شنبه) به همراه چند تن از بستگان وی دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دستگیری در حالی صورت گرفت که دادگاه کیفری عربستان در ماه مارس گذشته (اسفند- فروردین) به آزادی موقت عزیزه الیوسف رای داد
و آل سعود وعده داده بود که به زودی باقی فعالان حقوق بشر را آزاد خواهد کرد.
معتقلی الرأی در توئیت خود ادامه داد: علاوه بر الحیدر، نام 'یزید الفیضی' روزنامه نگار، 'انس المزروع' دانشگاهی، 'بدر الابراهیم' پزشک و نویسنده، 'محمد الصادق' نویسنده، 'ثمر المرزوقی' نویسنده، 'خدیجه الحربی' نویسنده و 'فهد ابا الخلیل' نیز در لیست بازداشدگان به چشم می خورد.
حساب زندانیان عقیدتی و سیاسی با اشاره به این که بازداشت ها همچنان ادامه دارد، پیش بینی کرد که تعداد بازداشتی ها افزایش یابد.
دولت سعودی از 10 سپتامبر سال 2017 (19 شهریور 96) شمار زیادی از نخبگان، مخالفان سیاسی، فعالان مدنی، شعرا و کارشناسان اقتصادی و دانشگاهیان را با وجود مخالفت های داخلی و خارجی بازداشت کرده است.
براساس گزارش رسانه های عربی، فعالان حقوق بشری بازداشت شده در زندان های عربستان وضعیت مناسبی ندارند.
در حالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، عربستان همچنان به بازداشت مخالفان و فعالان حقوق بشری و حقوق زنان ادامه می‌دهد.
خاورم**3224
https://thenewkhalij.news/%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%D9%88-%D8%AD%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%AA/%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF%D9%8A%D8%A9-%D8%AA%D8%B9%D8%AA%D9%82%D9%84-8-%D9%86%D8%A7%D8%B4%D8%B7%D9%8A%D9%86-%D8%A8%D9%8A%D9%86%D9%87%D9%85-%D9%86%D8%AC%D9%84-%D8%B9%D8%B2%D9%8A%D8%B2%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%8A%D9%88%D8%B3%D9%81

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دستگيري فعالان آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های عبری: نتانیاهو در منگنه است و حکم‌های بازداشت خواب را از چشمانش ربوده است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مذاکرات آتش‌بس در غزه و پیشنهاد واشنگتن برای سرپوش گذاشتن بر امتیازدهی رژیم صهیونیستی با مجموعه متنوعی از عناوین و در رأس آنها توافقنامه عادی‌سازی روابط با عربستان سخن می‌گویند.

به گزارش ایسنا، برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشتند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در حال حاضر در منگنه گیر کرده، از یک طرف جنبش حماس برای تحقق خواسته‌های خود از جمله توقف جنگ فشار می‌آورد و از طرف دیگر دولت بایدن به نتانیاهو برای نشان دادن انعطاف بیشتر و تلاش جهت رسیدن به یک قرارداد تبادل اسرا فشار وارد می‌کند.

این رسانه‌ها در ادامه تاکید کردند شدت فشار آمریکا تعیین خواهد کرد که آیا نتانیاهو به تلاش‌های واشنگتن پاسخ خواهد داد یا نه.

به نوشته روزنامه عبری زبان «هاآرتص»، اقدامات آمریکا تاثیر جدی بر تداوم تحولات خواهد داشت، همینطور واشنگتن پیشنهاد داد امتیازدهی رژیم صهیونیستی با مجموعه متنوعی از عناوین و در راس آنها توافقنامه عادی‌سازی روابط با عربستان سرپوش گذاشته شود.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت در صورتی که نتانیاهو از عملیات رفح امتناع نکند، این به معنای اعمال محدودیت‌هایی بر تسلیحات آمریکایی برای ارتش اسرائیل در کنار تشدید محاصره بین‌المللی آن است.

همچنین این روزنامه نوشت تحریم اقتصادی که ترکیه اعلام کرده، تنها آغاز خبرهای بد است و احتمالا در ادامه تحریم‌های دیگری نیز اعلام شود.

هاآرتص در ادامه افزود تهدید صدور حکم‌های بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مسؤولان اسرائیلی از سوی دادگاه لاهه، خواب را به ویژه از چشمان نتانیاهو ربوده چرا که او مستقیماً هدف این حکم‌ها قرار دارد.

تظاهرات برای امضای یک قرارداد تبادل فوری، برکناری کابینه نتانیاهو و آغاز انتخابات زود هنگام شهر تل‌آویو را در برگرفته و خانواده‌های اسرای صهیونیست در آنها مشارکت دارند.

این خانواده‌ها با توجه به نگرانی‌هایی که در خصوص جان فرزندانشان وجود دارد و پس از آنکه تعدادی از آنها در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و نوار غزه کشته شدند، کابینه نتانیاهو را به شدت تحت فشار قرار داده‌اند تا قرارداد تبادل جدیدی را با گروه‌های مقاومت فلسطین امضا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • رسانه‌های عبری: نتانیاهو در منگنه است و حکم‌های بازداشت خواب را از چشمانش ربوده است
  • (عکس) بازداشت رباینده دختر ۱۶ ساله
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات