Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:39:04 GMT

کمک های مردمی تحمل مشکلات سیل را آسان می کند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۱۲۶۲

کمک های مردمی تحمل مشکلات سیل را آسان می کند

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حمید عبدالهیان در خطبه های این هفته که در مسجد مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد، افزود : در شرق سمنان هم سیلاب خسارت های زیادی ببار آورد که تلاش نیروهای مردمی و دستگاه های اجرایی قابل تحسین بود.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در این خصوص اشاره کردو گفت : باید نقاط آسیب پذیر شناسایی و از وارد شدن خسارت بیشتر پیشگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه موقت شاهرود به برنامه های دولت برای جبران خسارت ها هم اشاره کرد و گفت : در این حوادث برخی از مردم همه امکانات خود را از دست دادند، وام های بلاعوض اعلام شده مشکل این قشر از مردم را برطرف نمی کند.
عبدالهیان از تلاش رسانه ها در اطلاع رسانی هم تقدیر کرد و گفت : اطلاع رسانی به موقع ، حساسیت زدایی و نومید نکردن مردم از وظایف رسانه هاست.
خطیب موقت جمعه شاهرود به بعثت پیامبر اسلام (ص) هم اشاره کرد و گفت: بعثت آن حضرت خط پایانی بر جاهلیت مردم آن زمان بود.
وی جاهلیت را به قدیم و جدید تقسیم کرد و گفت: جاهلیت به شرایطی اطلاق می شود که حاکمیت خدا، اخلاق و عقل کنار گذاشته می شود. در جاهلیت قبل از بعثت از عقل ، فرهنگ و تمدن خبری نبود، جامعه وحشی و نیمه وحشی بود.
وی گفت: پیامبر اسلام مبعوث شد تا اعتقادات و نظام آموزشی جدید را پایه ریزی کرده و مردم را از جاهلیت بیرون بیاورد.
عبدالهیان با بیان این که اگر نشانه های جاهلیت در جوامع امروز هم دیده شود به آن جاهلیت مدرن می گویند، افزود : در برخی جوامع اروپایی ، آمریکایی و کشورهای منطقه غرب آسیا هنوز نشانه های جاهلیت دیده می شود.
وی نشانه های جاهلیت مدرن را جلوگیری از گرایش مردم به سوی خدا ، فراموشی آخرت و اولویت دادن به دنیا اعلام کرد.
وی به مناسبت های ماه شعبان ومیلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار هم اشاره کرد و گفت : پاسداران انقلاب اسلامی از رویش های نظام و انقلاب در برابر دشمنان داخلی و خارجی دفاع می کنند،آن ها در کنار مردم بوده و در بحران های طبیعی مانند سیل و زلزله هم از مردم حمایت می کنند.
وی همچنین به میلاد امام سجاد(ع) را نیز یادآور شد و گفت: آن حضرت در دوان زندگی بابرکتش با کارهای علمی و نیز تدوین رساله حقوق جامعه تشیع را زنده کرد.
1023/6167
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام جمعه موقت جامعه رهبر معظم انقلاب اسلامی زلزله سیل 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت، امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مشکلات مهموئی با بیان اینکه رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: مدیران دولت سیزدهم با همه توان در راستای رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارند و در این زمینه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود.

وی با اشاره به ویژگی هم‌افزایی و هم‌گرایی مدیران در استان خراسان‌جنوبی، افزود: رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم به طور ویژه در دستور کار مدیران استان قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این جلسه پیرو مسائل مطرح شده در مراسم اعطای لوح سپاس ستاد عتبات عالیات به مردم روستای مهموئی برگزار شده است، اظهار داشت: کار مردم مهموئی و اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه که منجر به کسب عنوان روستای نمونه کشور و استان برای این منطقه شد، بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

وی با تشکر از مردم روستای مهموئی، متذکر شد: رفع مشکلات این روستا کمترین کار ممکن در قبال این اقدام بزرگ و قابل توجه مردم در این منطقه است.

قناعت با ذکر این نکته که رفع برخی مشکلات، زمان‌بر است، گفت: با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی، برای رفع مشکلات این روستا برنامه‌ریزی می‌شود.

وی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی کمک به عتبات عالیات و ایجاد رقابت مثبت بین مناطق مختلف استان، در هر روستا یا شهری که در زمینه مشارکت در توسعه اعتاب مقدسه پیشتاز باشد، طی مراسم ویژه‌ای از مردم تقدیر و در کنار آن برای رفع مشکلاتشان برنامه‌ریزی می‌شود.

در این جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص راهکارهای رفع مشکلات روستای مهموئی همچون بهسازی راه، توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق، روشنایی اطراف آرامستان و گلزار شهدا و زمین چمن بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایمنا، روستای مهموئی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند است که به جهت اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه به عنوان روستای نمونه کشور و استان معرفی شده است، سال گذشته به‌طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

کد خبر 750791

دیگر خبرها

  • سرمربی جدید تیم فوتبال بعثت کرمانشاه معرفی شد
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است