Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه با اتصال زهکش‌ها، ظرفیت تخلیه آب گمیشان افزایش یافته، گفت:با فروکش کردن سیلاب، در حال حاضر با وجود پرآب بودن رودخانه‌ها، اگر بارش نداشته باشیم و ذوب برف به تدریج انجام شود، انتظار وقوع سیلاب مخرب نداریم. ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی نظری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آب در رودخانه‌های استان گلستان به علت ذوب شدن برف در مناطق کوهستانی و بارندگی پراکنده در منطقه  با ظرفیت حداکثری خود جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به وضعیت سدهای استان گلستان نیز اشاره کرد و گفت: سد بوستان در کلاله، گلستان در گنبدکاووس و وشمگیر در آق‌قلا بیش از 118 میلیون مترمکعب آب ذخیره دارند.

نظری اظهار کرد: اکنون سرریز سد بوستان 11 متر مکعب در ثانیه، گلستان 85 متر معکب در ثانیه و وشمگیر حدود 100 متر مکعب در ثانیه است و در شرایط کنونی تهدیدی برای منطقه ندارند.

خوزستان| تصاویر هوایی از سیلاب و طغیان رودخانه دز در شهرستان دزفولروایت وزیر نیرو از جلسه ویژه با رهبر انقلاب درباره سیلهای اخیر؛ اردکانیان چه گفت و چه شنید؟وزیر کشور در اهواز: پرداخت خسارت سیل را ضمانت می‌کنم

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان به آخرین وضعیت هدایت سیلاب از آق‌قلا و گمیشان اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم الانبیا و سپاه نینوای گلستان، ارتش جمهوری اسلامی و شرکت آب منطقه ای گلستان با ایجاد کانال و لایروبی رودخانه ها در حال سرعت بخشدن به تخلیه آب از این مناطق هستند.

با اتصال زهکش‌های شمال شهر گمیشان، ظرفیت تخلیه آب شهر گمیشان افزایش یافت

مدیر عامل  شرکت آب منطقه ای استان گلستان گفت: با اجرای عملیات اتصال زهکش‌های شمال شهر گمیشان، ظرفیت تخلیه آب شهر گمیشان افزایش یافته است.

نظری اظهار کرد: در این عملیات که با بررسی، طراحی و نظارت کارشناسان شرکت آب منطقه ای گلستان وتوان ماشین آلات وتجهیزات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد بیش از 20 مترمکعب در ثانیه ظرفیت تخلیه آب شمال شهر گمیشان به تالای گمیشان افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اظهار کرد: این طرح شامل برش جاده و احداث در مجموع 5 کیلومتر کانال در 2 زهکش اصلی شمال شهر گمیشان است.

عملیات احداث کانال انحرافی دیگچه برای کنترل آب گرگانرود با تلاش شبانه‌روزی ادامه دارد

مدیرعامل  شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان همچنین از ادامه احداث کانال انحرافی در حوزه شهرستان گنبدکاووس برای کنترل سیلاب گرگانرود در بالادست سد وشمگیر خبر داد.

نظری از اهداف مهم احداث این کانال را ، کاهش دبی و حجم ورود آب گرگانرود پس از عبور از سد وشمگیر به مناطق پایین‌دست، به ویژه آق قلا اعلام کرد و افزود: این کانال انحرافی به طول 2 کیلومتر با حجم 300 هزار متر مکعب خاکبرداری با به کارگیری 20 دستگاه ماشین آلات توسط قرارگاه خاتم الانبیا(سپاسد) در حال انجام است.

نظری اظهار کرد: در صورت افزایش ماشین‌آلات، عملیات احداث این کانال که از 2 روز گذشته آغاز به کار کرده، در چند روز آینده به پایان خواهد رسید و از ورود مقدار 40 تا 50 متر مکعب آب درثانیه به سمت سد وشمگیر جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: محل احداث این کانال انحرافی در محل جریان مسیل قدیمی به نام کال‌شور یا بند ولی در محدوده روستاهای یسیرگچن و دیگچه شهرستان گنبدکاووس است و بخشی از سیلاب گرگان‌رود از طریق این کانال به سمت دریاچه شور و اراضی کم‌بازده و شوره‌زار بخش داشلی‌برون این شهرستان هدایت می‌شود.

برداشت آب توسط موتور پمپ از رودخانه‌های گرگانرود و قره‌سو برای کشاورزان و بهره‌بردارن  بلامانع است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با توجه به شرایط پرآبی رودخانه گرگانرود، در حال حاضر برداشت آب توسط موتور پمپ از رودخانه‌های گرگانرود و قره‌سو برای کشاورزان و همه بهره‌برداران تا اطلاع ثانوی بلامانع است.

نظری اظهار کرد: در حال حاضر آب در رودخانه‌های استان گلستان به علت ذوب شدن برف در مناطق کوهستانی و بارندگی پراکنده در منطقه با ظرفیت حداکثری خود جریان دارد.

انتهای پیام/ن

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)

 

 

 

مدیرعامل هلال‌احمر کرمانشاه گفت: با امداد نیروهای هلال‌احمر، خودروی گرفتار در رودخانه زمکان ثلاث‌باباجانی با ۶ سرنشینش نجات یافت.   محمدباقر محمدی اظهار کرد: ساعت ۱۱:۴۶ روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، طی اعلام تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ کرمانشاه مبنی بر گیر افتادن خودرو نیسان‌وانت در بستر رودخانه زمکان از توابع شهرستان ثلاث‌باباجانی و گرفتار شدن ۶ نفر در خودروی فوق، بلافاصله تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات دره‌شهر ثلاث‌باباجانی به پشتیبانی شعبه به محل حادثه اعزام شدند.   وی افزود: پس از دسترسی تیم عملیاتی به خودرو، عملیات نجات خانواده ۶ نفره آغاز و با تلاش نیروهای امدادی افراد به محل امن منتقل شده و وانت نیسان نیز به وسیله خودروهای کمک‌دار جمعیت هلال‌احمر از رودخانه بیرون کشیده شد. ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت (فیلم) نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم) اقدام خطرناک راننده یک خودرو در تونل‌های تهران (فیلم)

دیگر خبرها

  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند