Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-07@00:07:08 GMT

ضرورت توجه دولت برای توسعه معادن زغال‌سنگ

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۳۷۵۴

ضرورت توجه دولت برای توسعه معادن زغال‌سنگ

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، منصور یزدی زاده- مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان- درباره ضرورت سرمایه‌گذاری در معادن زغال‌سنگ اظهار کرد: ذوب‌آهن اصفهان به سبب تولید به روش کوره بلند، تقریباً تنها مصرف‌کننده زغال کک شو در ایران است.

وی افزود: از آنجا که هدف دولت حمایت از معادن زغال سنگ است، نیاز است مصرف کننده عمده این ماده اولیه (ذوب آهن اصفهان) نیز مورد توجه و حمایت بیشتر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که در این راستا نشست‌های خوبی با وزرای صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته که حمایت‌های دوسویه از معادن و ذوب‌آهن اصفهان به عنوان مصرف‌کننده اصلی زغال‌سنگ توأمان مد نظر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان این که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن، ذخیره معدن زغال‌سنگ کشور است اغلب آن کک شو است، گفت: اگر ما انتظار داشته باشیم که فقط شرکت‌هایی که تأمین‌کننده زغال هستند، در این زمینه سرمایه‌گذاری داشته باشند، رویکرد مناسبی نیست. بهره برداری از ذخایر موجود در کشور مستلزم این است که یک سیاست کلی در وزارت صمت در نظر گرفته شود. امیدواریم که این ذخایر به بهره‌برداری برسند.

یزدی زاده با اشاره به اینکه ذوب‌آهن اصفهان بیش از نیم قرن است که در عرصه تولید فولاد نقش آفرینی دارد تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، نقش مهمی در تأمین مقاطع ساختمانی و صنعتی مورد نیاز کشور داشته است. شرکت‌های فولادی بسیاری از این کارخانه عظیم متولد شدند که هم‌اکنون هر یک در عرصه فولاد ارزش آفرینی می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد تولید فولاد کشور به شیوه احیا مستقیم است و ۱۰ درصد باقی مانده به روش کوره بلند اختصاص یافته است که در رأس آنها ذوب آهن اصفهان قرار دارد و چند شرکت خصوصی دیگر نیز این شیوه تولید را در پیش گرفته‌اند. در روش احیا مستقیم وابستگی زیادی به یارانه دولتی حامل‌های انرژی وجود دارد؛ اما ذوب‌آهن نه تنها از این یارانه برخوردار نیست بلکه باید از سایر معادن زغال‌سنگ نیز حمایت کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کارخانه ذوب آهن اصفهان زغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: پایه و اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است.

محمدرضا معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، که به احترام نام و مجاهدت‌های این معلّم بزرگ حوزه و دانشگاه، «روز گرامی‌داشت مقام معلم» نام گرفته است، فرصتی برای تجلیل از شان والای معلم و استادانی است که عاشقانه و صادقانه در عرصه تعلیم، تربیت و پژوهش همت می گمارند.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک پایه و اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است؛ و با عنایت به نقش محوری و اساسی معلم در تربیت نسل جوان و اعتلای دانش و فرهنگ در جامعه، باید در نظر داشت که تکریم معلمان و اساتید، تکریم جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد اضافه کرد: تولید پایدار علم و دانش و آموزش و تربیت نیروی متخصص، لازمه‌ پیشرفت و آبادانی کشورها بوده این مسئولیت سنگین بر دوش معلمان جامعه نهاده شده است. دانشگاه به عنوان اولین حلقه از زنجیره‌ تولید دانش و اساتید به عنوان مجاهدان خط مقدم این زنجیره، سزاوار تکریم و قدردانی هستند.

معظمی گودرزی بیان کرد: معلم آینه دانایی، ترجمان معرفت و نماد تعهد در تاریخ بشریت است. اوست که چگونه اندیشیدن، چگونه انتخاب کردن و چگونه زیستن را می‌آموزد.

وی ادامه داد: معلم بودن، تنها در انحصار معلومات نیست، بلکه افزون بر معلومات و تخصص، باید با هنر آزاد اندیشی عجین شده باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد تصریح کرد: نقش محوری معلّمین و استادان در آگاهی بخشی به جامعه و تعلیم و تربیت نسل جوان، بر کسی پوشیده نیست و مسئولیت سنگین تولید علم و دانش، اندیشه ورزی و تربیت نیروی متخصص برای پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان  بر دوش آنان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند