Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

پیش بینی اقتصادی همتی درباره سال ۹۸؛ تشدید مشکلات یا غلبه بر مشکلات

عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در فضای مجازی در خصوص چشم انداز وضعیت اقتصادی در سال پیش رو نوشت: سال ۹۸ را صاحب نظران از دو زاویه پیش بینی می‌کنند:

۱- تشدید مشکلات: تأثیر بیشتر تحریم‌های آمریکا- کاهش درآمدهای نفتی- تشدید تورم رکودی- هجوم نقدینگی – کاهش بیشتر رشد اقتصادی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

۲- غلبه بر مشکلات: کند شدن تیغ تحریم‌ها- افزایش مبادلات با همسایگان و کشورهای دوست- کاهش قابل توجه واردات غیرضرور- رونق تولید ملی- افزایش صادرات غیرنفتی- کنترل بازار ارز- توان مهار نقدینگی و...

در یک جنگ اقتصادی تمام عیار و با علم بر توانایی‌ها، از زاویه دوم که زاویه مقاومت اقتصادی است با سیاستگذاری درست و هماهنگ می‌توانیم تلاش‌های دشمن را خنثی کنیم.

در سال ۹۷ نیز با القائات آمریکا در مقاطعی، چند صباحی فضای ناامیدی در کشور حاکم شد اما با سیاست‌ها و اقدامات درست، علیرغم تشدید مشکلات معیشتی مردم، برنامه اصلی آمریکا تا حدودی شکست خورد. از فردا با اولویت رسیدگی به هموطنان آسیب دیده از سیل، گام دوم را با قدرت برداریم. سیاست‌های امسال بسیار تعیین کننده است.

رئیس سازمان بورس: بازار با قرارداد آتی سبد سهام منطقی‌تر می‌شود

شاپور محمدی قراردادهای آتی روی سبد سهام را مزیتی بزرگ برای تعادل‌بخشی به بازار سهام دانست و گفت: از آنجا که این ابزار در مقایسه با دیگر ابزارها تنوع بیشتر و ریسک کمتری دارد انتظار می‌رود موفق تر از دیگر ابزارها عمل کند. وی اظهار داشت: البته ما قرار داد آتی تک سهم را در بازار سرمایه داشتیم، اما قرارداد آتی روی سبد سهام که اخیراً طراحی شد، ابزار مهمی برای تعادل‌بخشی و ایجاد فرصت در بازار سهام بوده و در عین حال می‌تواند در مدیریت ریسک برای اشخاص به کار گرفته شود که اینها همه مزیت‌های این ابزار نوین است. دبیر شورای عالی بورس افزود: یکی از مزیت‌های قراردادهای آتی روی سبد سهام این است که تنوع خوبی دارد و چند سهم در این سبد قرار گرفته اند، از همین رو، ریسک آن کمتر است. دومین مساله این است که اگر یک نماد بسته شود، قرارداد آتی آن هم بسته می‌شود و در واقع معامله آن بلاموضوع است. محمدی ادامه داد: وقتی به جای یک سهم یک سبد قرار می‌گیرد، طبیعتاً در این سبد می‌تواند حتی بعضی از نمادها به خاطر مسائلی همچون مجمع یا امثال آن بسته باشد، ولی قرارداد آتی و خود آن سبد به لحاظ معاملاتی موضوعیت داشته باشد که این هم مزیت دیگری است. سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه در موضوع ریسک نیز سبد سهام یا آتی که روی این سبد تعریف می‌شود، امکان پوشش ریسک بیشتری فراهم می‌کند، تاکید کرد: اینکه بشود در یک بخش از صنعت سرمایه گذاری کرد- مثلاً بخش پتروشیی ها، معدنی‌ها، بانکی‌ها و بیمه‌ها - با قرارداد آتی روی سبد سهام قابل تعریف است؛ لذا این مزیت، هم به افزایش حجم معاملات کمک می‌کند و هم به واسطه آن کشف قیمت صحیح‌تر انجام می‌شود.

نفت برنت از ۷۰ دلار عقب نشست

بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۵ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۶۹.۲۵ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته به مرز ۷۰.۰۳ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۲ نوامبر بود. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک سنت کاهش یافت و به ۶۲.۰۹ دلار در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز پنج شنبه ۳۶ سنت سقوط کرده بود. معامله گران می‌گویند کندی رشد اقتصادی که به تقاضا برای سوخت آسیب خواهد زد، قیمت‌ها را تحت فشار کاهشی قرار داده است.

اروپایی‌ها چند درصد درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند؟

مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد میزان پس‌انداز خانوارهای اروپایی با ۰.۱ درصد افزایش از ۱۲.۲ درصد در سه ماهه سوم به ۱۲.۳ درصد در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. از سوی دیگر در همین مدت نرخ سرمایه‌گذاری خانوارهای اروپایی ۹ درصد عنوان شده است که در مقایسه با مدت مشابه فصل قبل تغییری نکرده است. نرخ پس‌انداز خانوار از تقسیم میزان ناخالص پس‌انداز بر درآمد قابل تصرف خانوارها به دست می‌آید و در آن تغییرات حقوق بازنشستگی نیز مد نظر قرار می‌گیرد. پس‌انداز ناخالص بخشی از درآمد قابل تصرف خانوارها است که به عنوان مخارج مصرفی نهایی توسط خانوارها مصرف نمی‌شود. به نقل از ایسنا؛ نرخ ناخالص سرمایه گذاری خانوارها نیز از تقسیم دارایی ثابت ناخالص بر درآمد قابل تصرف به دست می‌آید.

سقوط طلای جهانی به پایین‌ترین قیمت ۱۰ هفته اخیر

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی با رشد ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن، کاهش یافت و نزدیک به پایین‌ترین حد خود در ۱۰ هفته گذشته قرار گرفت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افت کرد و به ۱۲۸۸.۷۵ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه به ۱۲۸۰.۵۹ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در ۱۰ هفته گذشته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۳.۷۰ دلار رسید. طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۲ درصد کاهش بها داشته است. این فلز ارزشمند روز پنج شنبه برای نخستین بار از نوامبر، به پایین میانگین قیمت ۱۰۰ روزه که در حدود ۱۲۸۲ دلار قرار دارد، سقوط کرده بود که ناشی از آمار اقتصادی مطلوب آمریکا و بهبود ریسک پذیری سرمایه گذاران بود.

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: چشم انداز وضعیت اقتصادی بانک مرکزی همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به بازگشت قیمت طلا در بازارهای جهانی از مسیر صعود با شیب تند، از کاهش قیمت‌ سکه و طلا در بازار داخل خبر داد.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت اونس جهانی طلا میانگین ۴۴ کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم؛ البته میزان کاهش تا ٨٠ دلار هم رسید اما نوسانات طی دو روز اخیر، این میزان کاهش را کمتر کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: به‌تبع روند نزولی قیمت‌ها در بازارهای جهانی و همچنین باتوجه به آرامش در بازار ارز داخلی و نوسانات حداقلی نرخ ارز در داخل و همچنین نبود هیجان در اخبار سیاسی و اقتصادی جهان، بازار سکه و طلای داخلی نیز به‌دور از هرگونه التهاب، روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است.

١.١۵٠ میلیون تومان از بهای سکه و ١۵۵ هزار تومان از بهای طلا ریخت 

وی در رابطه با قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در آخرین معاملات پایانی هفته و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ١۵٠ هزار تومان کاهش قیمت‌ نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۴٢ میلیون و ١۵٠ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز با یک میلیون کاهش در پایان هفته ٣٩ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شد. نیم سکه در آخرین معاملات پایانی هفته ٢۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و ربع سکه ١۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شدند که به ترتیب نیم سکه ٨٠٠ هزار تومان و ربع سکه ٧٠٠ هزار تومان ارزان‌تر از ابتدای هفته بوده است. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٢٠٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، شش میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

بذرافشان ادامه داد: هر مثقال طلای ١٧ عیار با ۶٧٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به ١۵ میلیون و ٣٢٠ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ١۵۵ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، سه میلیون و ۵٣٩ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه در یک هفته اخیر تغییر چندانی نداشت. نوسانات افزایشی یا کاهشی داشت اما در مجموع تغییر خاصی نداشت؛ در آخرین معاملات پایانی هفته، هر قطعه‌ سکه هفت میلیون و ۵٠٠ هزار تومان دارای حباب بوده است. 

این مقام صنفی در پایان بر رکود حاکم بر بازار و نبود تقاضا تاکید و نسبت به ادامه‌ی این روند که از سال گذشته بر بازار حکمفرما شده و از ابتدای سال جاری نیز تشدید شده است، ابراز نگرانی کرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار