Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@17:25:03 GMT

برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت درباره لیبی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۴۶۸۳

برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت درباره لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الحدث، شورای امنیت سازمان ملل به درخواست انگلیس برای بررسی وضعیت لیبی و پیشروی شبه‌نظامیان تحت امر ژنرال حفتر موسوم به "ارتش ملی لیبی" به طرابلس، پایتخت این کشور نشست اضطراری و غیرعلنی تشکیل داد.

به گزارس شبکه الحدث در این جلسه که پشت درب‌های بسته در حال برگزاری است، کشور‌های اروپایی از شورای امنیت می‌خواهند که هرچه سریعتر به تنش‌های نظامی در لیبی پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته قرار نیست در پایان این جلسه قطعنامه‌ای صادر شود بلکه به ایراد یک بیانیه اکتفا خواهد شد.

علی‌رغم غیرعلنی بودن این جلسه، اما برخی منابع جزئیات کمی را از اظهارات نمایندگان اعضای دائم شورای امنیت به بیرون درز دادند.

شبکه «الجزیره» گزارش داد که نماینده انگلیس در سازمان ملل از نیرو‌های ارتش ملی لیبی به رهبری ژنرال «خلیفه حفتر» هشدار داد که هرچه سریعتر دست از حمله به طرابلس کشیده و به مواضع قبلی خود در شرق این کشور بازگردند.

وی همچنین از تمام طرف‌های درگیر در جنگ داخلی لیبی خواست که دست از تقابلات نظامی برداشته، به مسیر راهکار سیاسی بازگردند و مذاکرات صلح را از سر بگیرند.

بر اساس گزارش الجزیره، نماینده فرانسه در شورای امنیت نیز با تاکید بر اینکه هیچ راهکار نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد، ضمن دعوت از تمام طرف‌ها به آرامش، از آن‌ها خواست که خویشتن‌داری از خود نشان دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفریقا شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست

به گزارش خبرگزاری مهر، نرجس شهمیری، با اشاره به اینکه سی و هشتمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست و چهارمین جلسه این شورا در دولت مردمی و انقلابی برگزار می‌شود، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرر و زیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خود اظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست را از جمله دستورات سی و هشتمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عنوان کرد.

کد خبر 6094866

دیگر خبرها

  • ببینید | سخنان شاپور بختیار در مورد شخصیت و سبک زندگی امام خمینی در جلسه‌ی شورای امنیت حکومت پهلوی
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ برگزاری جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • برگزاری اولین جلسه سازگاری با کم آبی در سال 1403
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی