Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:40:51 GMT

هدف این است که ‌چابهار بندر ترانزیتی کشورهای همسایه شود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۵۳۵۹

هدف این است که ‌چابهار بندر ترانزیتی کشورهای همسایه شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تمام کالاهای ترانزیتی افغانستان؛ قابلیت انتقال از چابهار را دارد.

بهروز آقایی در گفت وگو با ایسنا- با بیان اینکه هیچ محدودیتی در بندر چابهار وجود ندارد، افزود: امروز در مقایسه با ۲۰ سال اخیر بیشترین سرمایه‌گذاری در بندر چابهار انجام شده و این بندر آماده پذیرش همه کشتی‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در بندر چابهار برای پذیرش کشتی‌های نسل سوم و چهارم و سوپرپست‌پاناماکس هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای پهلوگیری در بندر چابهار در فصول مختلف سال نداریم، گفت: پس از تکمیل زیرساخت‌ها، تجهیزات بندر چابهار در سه بخش به بندر آمد، مونتاژ شد و به بهره‌برداری رسید.

آقایی اظهار کرد: تجهیزات مدرن جرثقیل‌های ساحلی با برند و کیفیت مناسب عملیات بهره‌برداری در بندر چابهار انجام می‌دهند.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۸ دستگاه مکنده غلات با ظرفیت هر کدام ۶۰۰ تن در بندر فعال است که دو کشتی را تاکنون به صورت کاپوتاژ تخلیه و بارگیری کرده است.

وی افزود: بندر شهید بهشتی چابهار بر اساس ۴ عامل، توسعه یافته است و اولین هدف‌گذاری آن ارتقای ترانزیت و ترافیک بار و کالا بود.

آقایی ادامه داد: در توسعه بندر چابهار طبق زیرساخت‌های عمرانی و تجهیزاتی امروز ۲۰۳ هکتار استحصال از دریا به عنوان اراضی پسکرانه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه معافیت از تحریم ها باعث رونق گرفتن تجارت در مسیر هند و افغانستان می‌شود، اظهار کرد: اقتصاد را نمی شود با تحکم و سیاست پیش برد. حدود 95 درصد از نیاز افغانستان از طریق واردات برطرف می شود. با این معافیت تجار راغب می شوند از طریق بندر چابهار اجناس خود را وارد کنند و این سریع ترین، امن ترین و کم هزینه ترین مسیر برای افغانستان است.

وی با تاکید بر اینکه ایران با این بندر تنها به دنبال تامین منافع خود نیست، اظهار کرد: هدف ما این است که بندر چابهار بندر ترانزیتی کشورهای همسایه شود. به همین دلیل دقت فراوانی در تجهیز آن داریم. تا پنج سال گذشته بندر چابهار یک آرزو بود اما حال می بینید که 203 هکتار از دریا را استحصال کرده ایم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی