Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@05:55:59 GMT

ردپای شبکه های اجتماعی در دانشگاه

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۵۳۹۱

ردپای شبکه های اجتماعی در دانشگاه

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رسانه های اجتماعی از لحاظ یادگیری می توانند بسیار مفید باشند و معلمان می توانند از طریق پلت فرم های مختلف، با دانشجو ارتباط برقرار کنند و رسانه های اجتماعی را در درس های خود بکار گیرند، تا به این روش درس‌ها را جالب تر، مرتبط تر و جذاب تر سازد.

استفاده درست از رسانه های اجتماعی می تواند مسیر یادگیری دانشجو را ارتقا دهند و همچنین زمینه ها را برای ارتباط آسان تر دانشجو و مربیان فرآهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت های اجتماعی یک ابزارعالی برای برقراری ارتباط با دانشجو هستند؛ زیرا افراد در طول روز با آن ها بسیار سرو کار دارند.

دانشگاه سنت ادوارد و استفاده از رسانه‌های اجتماعی

«دیوید آلتوونیان» استاد بازاریابی مدیریت رسانه های دیجیتال در دانشگاه سنت ادوارد، راهی را برای آموزش دانشجو خود به نحوه ترکیب تکنیک‌های بازاریابی سنتی با اجزای دیجیتال ارائه داد. این روش به اینصورت است که دانشجو در طول تحصیل خود مجبورند یک وبلاگ ایجاد و در طول ترم آن را بازنویسی نمایند سپس از آنها خواسته شد تا همزمان با یافتن کانال های توزیع مخاطبان مناسب، تحقیقات را درباره تقسیم بندی مشتری انجام دهند.

سپس دانشجو از Hootsuite که پلت فرم مدیریت رسانه های اجتماعی است، برای جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان خود و پیدا کردن محتوایی که علاقه مند هستند، استفاده و از این دانش برای آگاهی بخشی در مورد محصول خود در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

منطقی است که استادان بازاریابی و ارتباطات می توانند از مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی استفاده کنند، چرا که این امر به آنها مربوط می شود و می تواند به راحتی به برنامه درسی متصل شود.

استادان رشته های دیگر نیز می توانند یادگیری رسانه های اجتماعی را در برنامه های خود بگنجانند. «ریچارد نگ» و «لطیفه عبدالطیف» تجربه خود را در یک مقاله پژوهشی در مورد اینکه چگونه دانشگاه مالزی (OUM)، از رسانه های اجتماعی برای بهبود آموزش ریاضیات در یک دوره از راه دور استفاده می کنند منتشر کردند.

دانشجویان در دوره‌های ریاضیات و آمار با مشکل مواجه شدند، به این ترتیب آن ها به دلیل تجربیات منفی خود در مورد ریاضی یا عدم اعتماد به نفس درک موضوع را دشوار می دانستند.

آنها همچنین با نرم افزار Microsoft Equation Editor و وارد کردن نمادها آشنا نبودند.

برای غلبه بر این مشکلات، OUM یک کارگاه آموزشی قبل از آموزش را آغاز کرد تا به دانشجو در مورد استفاده از این نرم افزار آموزش دهد.

رسانه‌های اجتماعی برای تحقیقات ارائه مخاطبان مفید و ابزار نظارت بر موضوع نیز مفیدهستند.

راهی برای ارتباط با دانشجویان

زمانیکه رسانه‌های اجتماعی در دسترس دانشجو قرار می گیرند برای ارتباط سازی و درگیر کردن آن ها مفید واقع می شوند؛ از طرفی چون اینگونه ارتباط گیری به نوعی یک روش نیمه رسمی است جنبه های شخصیتی دانشجو را بهتر نشان می دهد.

یک مطالعه که استفاده از شبکه های اجتماعی را به عنوان یک ابزار ارتباطی بین معلمان مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، نشان داد که آن ها در ابتدا از این نوع ارتباط گیری برای دلایل علمی استفاده می کنند.

نتایج این تحقیق نشان داد که استادان باید از ابزارهای ارتباطی برای مسائل تحصیلی از قبیل پرداختن به جنبه های مربوط به کلاس و کارهای آموزشی استفاده کنند بنابراین تعامل معلم و دانشجو در حوزه رسانه های اجتماعی باید به شدت حرفه ای نگه داشته شود.

از طرفی دیگر استادان باید مراقب مواردی که در شبکه های اجتماعی با دانشجویان خود به اشتراک می گذارند باشند زیرا محتوای نمایه آنلاین، می تواند اعتبار آنها را به عنوان یک فرد حرفه ای تحت تاثیر قرار دهد.

در همین راستا به آن ها توصیه می شود تا پروفایل های خود را از نوع شخصی آن جدا نگهدارند و یک پروفایل عمومی جداگانه برای ارتباط با دانشجویان و یا به اشتراک گذاشتن محتوای مرتبط با درس ایجاد کنند.

استادان از طریق رسانه‌های اجتماعی در دوره‌های آموزشی آنلاین می‌توانند به دانشجویان بیشتری دسترسی پیدا کنند.

آن ها باید دانشجویان خود را برای ارتباط گیری در کارهای گروهی بهتر تشویق کنند.

جمع بندی

در محیط دانشگاه، شبکه های اجتماعی برای مطلع نگه داشتن اعضای کارکنان ابزار بسیار ارزشمندی هستند. آن ها می توانند از حساب کاربری خود در فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام برای آگاهی از اخبار ویژه مرتبط با دانشگاه، اطلاعات مهم و به اشتراک گذاشتن عناوین و ویدیوها در مورد موسسه خود استفاده کنند.

در نهایت، شبکه های اجتماعی نقشه بسیار مهمی را در تحصیلات تکمیلی ایفا می کنند و به سرعت در حال تکامل هستند بنابراین پتانسیل زیادی برای ادغام شبکه‌های اجتماعی و ابزار آموزشی برای آموزش دانش آموزان و دانشجویان وجود دارد.

اگر استادان هنوز از این تکنولوژی‌های رو به رشد قرن 21 استفاده نکرده‌اند، باید هوشمند باشند و راه هایی را برای ترکیب این پلت فرم ها در کارهای آموزشی خود و ارتباط دانش جویان اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

178 / 159 یادگیری دانشجو شبکه های اجتماعی دیجیتال دانشگاه سنت ادوارد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: یادگیری دانشجو شبکه های اجتماعی دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی با استناد به بیانیه «ژن بلاک»، رئیس دانشگاه کالیفرنیا، اعلام کرد که در طول اعتراضات حمایت از فلسطین، بیش از ۲۰۰ نفر در محوطه دانشگاه کالیفرنیا بازداشت شدند.

از سوی دیگر، بازداشت بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا تائید شده است.

در همین ارتباط روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد طی دو هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ در غزه در جریان تظاهرات‌های دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شدند.

به گزارش آنا، اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشور‌های جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیرو‌های پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادر‌هایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیرو‌های امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعار‌های حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است، اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعا‌ها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیرو‌های امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده، اما واشنگتن هرگز تأمین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از «نیکا» تا «یسنا»
  • ارتباط بلوتوثی شبکه هابل با یک ماهواره برای اولین بار
  • شبکه هابل برای اولین بار با یک ماهواره ارتباط بلوتوثی برقرار می‌کند
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه یو سی ال‌ ای
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • ادعای ارتباط رامین یکتاپرست با سپاه تکذیب شد
  • مدل دانشگاه آزاد برای رسیدن به توانایی گروهی، شبکه سرای نوآوری است
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه