Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی از عزم دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای وارد کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست موسوم به «گروه‌های تروریستی خارجی» در راستای اعمال فشار حداکثری بر این کشور خبر داد.

چنانچه این خبر صحت داشته باشد، برای نخستین بار خواهد بود که آمریکا چنین برچسبی را به یکی از شاخه‌های نظامی یک دولت خارجی می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعا می‌شود که نهایتاً تا روز دوشنبه هفته جاری، آمریکا تصمیم خود در این خصوص را رسماً اعلام خواهد کرد.

گفتنی است در حالی که جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از حامیان این اقدام معرفی می‌شوند، اعضای بلندپایه پنتاگون از بابت تهدیدی که علیه نیروهای آمریکایی در سطح منطقه موجب خواهد شد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

حتی کارشناسان نیز در خصوص اقدام احتمالی آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تردیدهایی دارند و از ناکارآمدی آن بر اعمال تأثیر مورد نظر بر اقتصاد ایران سخن می‌گویند.

گفته می‌شود که هدف دولت آمریکا از تروریستی اعلام کردن سپاه، منصرف کردن شرکت‌های بین‌المللی از تجارت با بخش‌های کلیدی اقتصاد ایران است.

اما برخی بر این باورند که واشنگتن نه‌تنها به هدف مطلوب خود نخواهد رسید؛ بلکه با این اقدام، به منتقدین واشنگتن الگویی برای اطلاق برچسب‌های مشابه به عناصر مختلف نیروهای مسلح آمریکا ارائه می‌دهد.

کد خبر 4582203 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایالات متحده آمریکا تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط

به گزارش خبرآنلاین «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشورهای حوزه بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی که از اعضای ناتو هستند با در پیش گرفتن مواضع خصمانه باعث قطع بیشتر روابط خود با مسکو شدند.

زاخارووا در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» خاطرنشان کرد: «دولت‌های ویلنیوس،‌ ریگا و تالین (پایتخت سه کشور لیتوانی، لتونی و استونی) به دلیل اتخاذ خط مشی خصمانه علنی باعث قطع شدن روابطشان با روسیه در سطوح بین‌دولتی، بین سازمانی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای شدند.»

به نقل از ایسنا زاخارووا به آنها هشدار داد که مسکو با اتخاذ تدابیر نامتقارنی به خصومت آنها پاسخ خواهد داد اما توضیح بیشتری در این مورد نداد.

او بیان کرد: «ما با تدابیر نامتقارن به اقدامات خصمانه کشورهای بالتیک، در درجه اول در حوزه‌های اقتصادی و حمل و نقل پاسخ خواهیم داد.»

«دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و نخست وزیر اسبق این کشور سال گذشته میلادی اعلام کرد کشورهای حوزه بالتیک به روسیه تعلق دارند و از مشاهده عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین به وحشت افتاده‌اند.

تالین و ویلنیوس هفته گذشته روسیه را به مداخله در ترافیک هوایی در منطقه متهم کردند.

ناتو نیز روز پنجشنبه مدعی شد روسیه دست به جنگ «ترکیبی» در منطقه و کلیت اروپا زده است.

روسیه در ماه فوریه «کایا کالاس»، نخست وزیر استونی و همین طور وزیر فرهنگ لیتوانی و نمایندگان پارلمان سابق لتونی را به اتهام تخریب بناهای متعلق به دوران شوروی سابق در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

حامیان این اقدام در این سه کشور مدعی شدند که این بناها یادآور دردناک دوران اشغال شدن از سوی شوروی سابق بوده و باید به منظور همبستگی نشان دادن با کی‌یف حذف شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903375

دیگر خبرها

  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند