Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@11:57:16 GMT

شهریاری: اقدامات حمایتی می‌تواند قیمت مسکن را کنترل کند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۵۵۳۹

شهریاری: اقدامات حمایتی می‌تواند قیمت مسکن را کنترل کند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان حوزه مسکن نمی‌توانند بر روی عوامل بیرونی مؤثر در قیمت‌ها حوزه مسکن اثر بگذارند، گفت: مسئولان حوزه مسکن می‌توانند با اقدامات حمایتی وارد شوند و تا حدودی قیمت‌ها را کنترل کتند.

سید کمال الدین شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا درباره راه‌های مدیریت بازار مسکن در سال آینده بیان کرد: افزایش قیمتی که در سه سال گذشته در حوزه مسکن اتفاق افتاد دو علت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی اینکه بعد از چند سال رکود و توقف قیمت مسکن و عدم افزایش قیمت مسکن متناسب با تورم، از سال ۹۶ افزایش قیمت مسکن متناسب با تورم آغاز شد.

وی در ادامه اظهار کرد: اما افزایش قابل توجهی که سال ۹۷ در قیمت مسکن اتفاق افتاد به خاطر کاهش ارزش پول ملی ناشی از بالا رفتن قیمت ارز بود که نه تنها در بازار مسکن بلکه در همه بازارها اثر خود را گذاشت و نمی‌شود اسم آن را گرانی گذاشت بلکه به دنبال کاهش ارزش پول ملی در همه حوزه‌ها این اتفاق افتاد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس تصریح کرد: پیش بینی بنده این است که اگر امسال در شاخص‌های کلان اقتصادی نظیر نرخ ارز یا نرخ تورم اتفاق غیر منتظره‌ای نیفتد بازار مسکن از یک آرامش برخوردار باشد ولی اگر تورم نرخ بالایی را به خود بگیرد ممکن است نرخ مسکن افزایش یابد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه عوامل بیرونی مؤثر در نرخ مسکن نظیر نرخ تورم یا کاهش ارزش پول ملی متغیرهایی نیستند که مسئولین بخش مسکن بتوانند بر روی آن اثر گذار باشند، خاطرنشان کرد: اما مسئولان حوزه مسکن می‌توانند با اقدامات حمایتی وارد شوند و تسهیلات ویژه نظیر معافیت از عوارض در بافت‌های فرسوده و بالا بردن سهم تسهیلات در قیمت مسکن و کاهش نرخ سود بانکی را در نظر گیرند که می‌تواند بازار مسکن را رونق دهد و تا حدودی قیمت‌ها را کنترل کنند.

شهریاری با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از جوانان برای خرید مسکن گفت: دولت باید به جوانان برای خانه دار شدن یارانه دهد. این یارانه می‌تواند از طریق فروش اموال مازاد و املاک در اختیار وزارت راه و شهر سازی تأمین شود. ما باید برای حمایت از مسکن جوانان به این سمت برویم وگرنه روش‌های دیگر نظیر بخشنامه و دستورالعمل کار خاصی برای جوانان نخواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت مسکن مسكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریزی مددجویان تحت پوشش در سال جدید چند برابر شد؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: واریزی مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی ۳ برابر شد.

به گزارش تسنیم، داود منظور افزود: متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی از ۶۱۷ هزار تومان به ۱۶۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی در فضای مجازی در ادامه تشریح ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان (همت) در سال ۱۳۹۹ به ۶۳۰ همت در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: تعداد مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی از ۳.۲ میلیون خانوار به ۳.۹ میلیون خانوار افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین، در دولت سیزدهم برای کمک به تغذیه کودکان دچار سوء تغذیه، مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ و مبلغ ۱۷۲۸ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

منظور پیش از این نیز خبر داده بود که اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

tags # بهزیستی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • واریزی مددجویان تحت پوشش در سال جدید چند برابر شد؟
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای