Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: در طرح امداد نجات نوروزی از ۲۵ اسفند سال قبل تا ۱۶ فروردین سال جاری ۳۰ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات، یک پایگاه هوایی پوشش امدادی حوادث ایام نوروز را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه تعداد حوادث نسبت به مدت مشابه در دوره قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است، افزود: تعداد ۱۸۸ مورد حادثه به هلال احمر استان گزارش شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری ادامه داد: از این تعداد ۹۵مورد آن حادثه جاده‌ای، ۱۴ مورد حادثه شهری، ۲۰ مورد مراجعه حضوری، ۷ مورد حادثه کوهستان، ۷ مورد حادثه طوفان، ۴۳ مورد سیل و آبگرفتگی، یک مورد زلزله و یک مورد دریایی - ساحلی بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به طوفان آخرین روز های سال گذشته که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر شهرستان های فردوس، بشرویه و طبس را درنوردید، گفت: در این حادثه به ۲ هزار و۵۳۶ نفر خدمات ارائه شد.

وی با اعلام اینکه مجموع حادثه دیدگان ۳هزار و ۶۹۲ نفر بوده است، بیان کرد: به ۶۹۱ نفر حادثه دیده سیل و آبگرفتگی، ۳۶۰ نفر در حوادث جاده، ۷۰ نفر با مراجعه حضوری به پایگاه های امدادونجات، ۲۷ نفر در حوادث شهری، ۷ نفر در حواداث کوهستان و یک نفر غرق شدگی خدمات‌رسانی شد.

شهریاری با اشاره به اینکه تمرکز این طرح بر حوادث جاده ای است، افزود: تعداد حادثه دیدگان حوادث جاده نیز نسبت به مدت مشابه ۱۸درصد افزایش داشته که در این حوادث ۱۵ مورد عملیات رهاسازی انجام صورت گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲هزار و ۲۹۳ نفر طی این مدت اسکان اضطراری یافتند، گفت: بیشتر این افراد مربوط به حادثه طوفان با ۲۱۲۰ نفر، در مرتبه بعدی سیل آبگرفتگی با ۱۲۴ نفر و بقیه افراد با مراجعه حضوری به پایگاه های امدادو نجات بین شهری از خدمت اسکان اضطرای بهره مند شدند.

وی ادامه داد:  تعداد ۶۹۶ نیروی امدادی به حادثه دیدگان امداد رسانی کردند که با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در دوره قبل همراه بوده است.

شهریاری با بیان اینکه ۲۳ پست ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از ۲۸ اسفند سال گذشته در ورودی شهرهای استان با هدف کاهش سوانح جاده‌ای برپا شد، اظهار کرد: بیش از ۱۸۴ هزار مسافر به این پست ها مراجعه کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۱۹۲ نفر روز جوانان هلال احمر در این طرح مشارکت داشتند، گفت: در شهرهای بیرجند، طبس و قاین ۶ تیم سیار سحاب(سامانه حرکتی امدادی و بشردوستانه) به ۲۷۳۵ نفر خدمات اولیه امدادی ارائه کردند.

وی به جمع آوری کمک های مردمی برای آسیب دیدگان سیل در 23 پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: همراه با سنجش فشار خون و خدمات اولیه امدادی در ایستگاه های سلامت به ۲۵ هزار و ۹۳۴ نفر، آموزش های در راستای مقابله با اعتیاد و ایدز در قالب طرح پیمان به مسافرین ارائه شد.

شهریاری با بیان اینکه ۵۷ هزار و ۷۴۱ نفر با حضور در ۱۶ ایستگاه دوستدار ضمن مشارکت در برنامه های متنوع شامل مسابقه نقاشی صلح و دوستی، و طرح های ابتکاری خلاقانه از خدمات فضای شاد این ایستگاه ها بهره مند شده اند، گفت: ۱۱ خیمه نماز در پست های ایمنی و سلامت برپا شد که ۳۶۲۵ نفر از این خیمه ها استفاده کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت حساس سازی عموم مردم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ابراز کرد: در این راستا کمپین «بهرفت» با شعار بهبود رفتارهای ترافیکی اجرایی شده که ۹۶ هزار و ۱۲۳ نفر از مسافران در خراسان جنوبی به این کمپین ملحق شدند.

وی به توزیع ۴ هزار و ۵۰۰ جعبه کمک های اولیه با مشارکت بانک آینده اشاره کرد و افزود: با هدف راهنمایی و اطلاع رسانی به مسافرین تا کنون ۱۴۶ هزار و ۴۹۵ بسته فرهنگی شامل نقشه، بروشور و سایر محصولات آموزش و انگیزشی در بین مسافران نوروزی توزیع شد.

شهریاری در پایان گفت: در روز طبیعت اعضای جوانان هلال احمر در ورودی شهرهای استان و اماکن گردشگری با هدف فرهنگ سازی و احترام به طبیعت و مشارکت محیط زیست به توزیع کیسه زباله در بین گردشگران نوروزی پرداختند.

انتهای پیام / ط ا

بیش از ۳هزار حادثه دیده در استان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امدادرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ هزار نفر درپی وقوع سیل و آبگرفتگی در ۲۳ استان کشور خبر داد و گفت که امدادرسانی در برخی از استان‌ها همچنان ادامه دارد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ از تاریخ  ۱۲ تاصبح امروز مجموعا ۲۳ استان شامل آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، البرز ، اصفهان ، ایلام ، بوشهر ، چهارمحال و بختیاری ، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، خوزستان ، سمنان ، فارس ، کردستان ، کرمان ، کرمانشاه ، کهگیلویه و بوراحمد ، لرستان، مرکزی، هرمزگان ، همدان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفته و در مناطقی از آن‌ها شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی بودیم.

وی اضافه کرد: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۱۳۴ مورد عملیات امداد و نجات را اجرا کرده و در جریان آن به ۵۰۲۲ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند. همچنین ۲۲۴نفر را به مناطق امن انتقال داده و از ۱۸۶ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.  ۱۵۳ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد  و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اقلام امدادی توزیع شده در میان سیل‌زدگان گفت: ۲ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم برنج ، ۲ هزار و ۳۰۲ کیلوگرم نایلون، هزار و ۲۹۳ تخته پتو، ۶۲۷تخته موکت، ۴۷۱، ۴۲۰ کیلوگرم روغن ، بسته غذایی، ۶۹۹ قوطی کنسروجات، ۲۰۰ قرص نان، ۳۲۰ ست شستشو، ۷۶ ست بهداشتی،  و ۳۷ دستگاه چادر امدادی،  توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین از سیل توزیع شده است.

محمودی با بیان اینکه در مجموع این عملیات‌ها ۲۱۹تیم عملیاتی شامل ۷۷۷ امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند، گفت: امدادرسانی در برخی از مناطق همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • سقوط مرگبار یک طبیعت‌گرد از ارتفاعات جنگل ابر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان