Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده تیپ ۶۵ نوهد گفت: تا زمانی که مسئولان تشخیص دهند وجود نیرو‌های ارتش در مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان و لرستان موثر است، ما همچنان در این مناطق حضور خواهیم داشت. امیر «سیروس امان‌اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، پیرامون امدادرسانی تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه هوابرد نیروی زمینی ارتش به سیل‌زدگان اظهار کرد: به محض وقوع سیل در استان گلستان در روز‌های پایانی سال ۹۷، برابر اوامر فرماندهی معظم کل قوا، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش،  تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه هوابرد با توجه به تخصص‌های ارزشمندی که از آن‌ها بهره‌مند است، تعداد قابل توجهی از نیرو‌های خود را با تجهیزات کامل اعم از وسایل شناوری، غواصی، پاراگلایدر و پاراموتور به مناطق سیل زده گلستان اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با احتساب امروز، بیش از ۲۰ روز است که تکاوران تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه هوابرد در مناطق سیل‌زده استان گلستان حضور دارند و مشغول امدادرسانی و امداد و نجات در این استان هستند.

فرمانده تیپ ۶۵ نوهد با بیان اینکه تکاوران و غواصان  تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه هوابرد در نجات حادثه‌دیدگان و همچنین پیکر‌های غرق‌شده‌های حادثه واژگونی قایق در منطقه گمیشان نقش تاثیرگذاری داشتند، عنوان کرد: پیکر آخرین فوت شده این حادثه هم حدود سه روز پیش توسط تیپ نوهد نزاجا پیدا شد و به خانواده وی تحویل داده شد.

امیر امان‌اللهی در ادامه با اشاره به حضور تکاوران تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه هوابرد در استان لرستان نیز گفت: به محض وقوع سیل در منطقه پلدختر استان لرستان،  تکاوران تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه هوابرد به فاصله ۷ تا ۸ ساعت و با وسایل کامل و مورد نیاز، از تهران حرکت کردند و وارد پلدختر شدند.

وی با بیان اینکه بحرانی‌ترین منطقه پلدختر از ابتدا تا کنون، منطقه «چم‌مهر» است که امداد و نجات در این منطقه از ابتدا به تیپ ۶۵ نیروی زمینی ارتش سپرده شد، گفت: متاسفانه روستای چم‌مهر به صورت صددرصد تخریب شده است.

فرمانده تیپ ۶۵ نوهد ادامه داد: با توجه به شدت جریان آب رودخانه کشکان در منطقه چم‌مهر و همچنین مشکلات تردد و قطع پل ارتباطی ضلع‌های شرقی و غربی این رودخانه، تنها راه مواصلاتی نیرو‌های ویژه هوابرد در این منطقه استفاده از قایق و بالگرد بود.

امیر امان‌اللهی با بیان اینکه در حال حاضر، عزیزان هوانیروز پل ارتباطی را میان دو ضلع رودخانه کشکان برقرار کرده‌اند، تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد ۴ کمپ در ضلع غربی و ۱ کمپ در ضلع شرقی رودخانه کشکان برای مردم حادثه دیده ایجاد شده است.

وی همچنین عنوان کرد: برخی از مردم حادثه‌دیده روستای چم‌مهر به دلیل اینکه حاضر نبودند خانه و کاشانه خود را ترک و دام‌های خود را رها کنند، نپذیرفتند که توسط بالگرد‌های هوانیروز به مکان‌های امن منتقل شوند و ما به همین دلیل، علی‌رغم تمام خطراتی که وجود دارد، ۴ کمپ را در ضلع غربی روستای چم‌مهر ایجاد کردیم و در حال حاضر آمادرسانی به صورت ۲۴ ساعته توسط هوانیروز و قایق‌ها به مردم این مناطق انجام می‌شود.

فرمانده تیپ ۶۵ نوهد ادامه داد: به دنبال این هستیم تا امکانات حمام و سرویس بهداشتی را به سرعت در اختیار سیل‌زده‌های ضلع غربی رودخانه کشکان پلدختر قرار دهیم.

امیر امان‌اللهی در پایان با بیان اینکه ما برای خدمت کردن به مردم به استخدام ارتش درآمده‌ایم و بدون هیچ منت و توقعی برای مردم عزیز کشورمان قدم برمی‌‎داریم، گفت: تا زمانی که مسئولان تشخیص دهند وجود نیرو‌های ارتش در مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان و لرستان موثر است، ما همچنان در این مناطق حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تیپ 65 نوهد نیروهای ویژه هوابرد امدادرسانی به سیل زدگان امدادرسانی ارتش به سیل زدگان سیل گلستان و لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید

قاسم غریب آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دلیل سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های آزادشهر، علی آباد کتول، آق قلا، گنبد کاووس و مراوه تپه ۵۴ نفر از نیروهای امداد رسان در قالب ۱۶ تیم به محل حادثه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۸ خانوار در سیل اخیر دچار بحران شدند، افزود: نیروی‌های امدادی جمعیت هلال احمر گلستان توانستند به ۱۹۶ نفر از حادثه دیدگان امداد رسانی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: ۷ دستگاه کمک دار سبک و دو دستگاه ست نجات از جمله ناوگان خودرویی بودند که در این حادثه به بکارگیری شدند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان گنبد کاووس، آزادشهر و مراوه تپه کار تخلیه آب از منازل و توزیع اقلام انجام شد، یادآور شد: شهرستان‌های علی آباد کتول، بندرگز، آق قلا در حال ارزیابی هستند.

غریب آبادی اظهار کرد: رانش زمین در روستای کاشیدار آزاد شهر و مسیر روستای کشکک رامیان داشتیم که ارزیابی صحنه حادثه و تثبیت منطقه عملیاتی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در امدادرسانی‌های انجام شده ۳۲ تخته پتو، چهار دستگاه چادر امدادی، ۱۴ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۰ قوطی کنسرو لوبیا، ۱۰ قوطی کنسرو تن ماهی، ۱۸ تخته موکت و دیگر موارد توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: ۲۰ باب تخلیه آب از منازل انجام شد.

کد خبر 6088691

دیگر خبرها

  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • مردم یمن برای جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • وعده صادق خنجر امت اسلام بود/ هر اقدامی علیه ایران پاسخی شدید در پی دارد
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم