Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرایط ویژه سیل در خوزستان، مسئولان عالی رتبه دولتی و نظامی را به منظور بررسی آخرین وضعیت به این استان کشانده تا برای کنترل بهتر سیل و امدادرسانی به سیل زدگان، دستورات لازم را صادر نمایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب؛ از ابتدای امسال تاکنون با افزایش آورد آب از بالادست خوزستان، سدهای این استان برای مهار و کنترل سیلاب، خروجی خود را افزایش داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دبی بالای سدهای دز و کرخه، موجب زیر آب رفتن ده ها روستا در پایین دست، طغیان رودخانه کارون و همچنین تخلیه بیش از 110 روستا تاکنون شده است.   شرایط ویژه سیل در خوزستان، مسئولان عالی رتبه دولتی و نظامی را به منظور بررسی آخرین وضعیت به این استان کشانده تا برای کنترل بهتر سیل و امدادرسانی به سیل زدگان، دستورات لازم را صادر نمایند.   دستور تخلیه 6 شهر خوزستان صادر شد   در پی افزایش رهاسازی آب از شرایط ویژه سیل در خوزستان، مسئولان عالی رتبه دولتی و نظامی را به منظور بررسی آخرین وضعیت به این استان کشانده تا برای کنترل بهتر سیل و امدادرسانی به سیل زدگان، دستورات لازم را صادر نمایند.سد کرخه، دستور تخلیه فوری شهرهای سوسنگرد، بستان، حمیدیه، کوت سیدنعیم ، رفیع و ابوحمیظه در استان خوزستان صادر شد.     تخلیه 110 روستای در معرض سیل در خوزستان   کیامرث حاجی زاده در گفتگو با رهیاب اظهار کرد: از ابتدای وقوع سیل در خوزستان تاکنون 110 روستای در معرض سیل در این استان به صورت کلی و جزئی تخلیه شده اند.
 
وی افزود: این روستاها به دلیل افزایش دبی حوضه های آبریز دز، کرخه و کارون و به منظور پیشگیری از هر گونه حادثه احتمالی تخلیه شده اند.
 
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: همچنین 43 کمپ در نقاط امن برای روستاهای تخلیه شده و در معرض خطر برپا شده است که تاکنون حدود 25 هزار نفر در این کمپ ها اسکان داده شده اند.   14 روستا در بخش مرکزی اهواز تخلیه می شوند   فرماندار شهرستان اهواز گفت:ساکنین ۱۴ روستای حاشیه رودخانه های کرخه و دز در بخش مرکزی شهرستان اهواز نسبت به تخلیه منازل خود اقدام کنند.

جمال عالمی نیسی با اشاره به اینکه این روستاها در معرض خطر سیلاب قرار دارند، افزود: ساکنین روستاهای حلاف یک،حلاف ۲ ، حلاف ۳، بروایه آلبو ثنوان، بروایه عمیر،بروایه یوسف،قلعه سحر،چپسه کوچک،چپسه بزرگ،سید یوسف، عشاره بزرگ،عشاره کوچک در حاشیه رودخانه کرخه و ۲ روستای طواهر و ام عگله بیت سعید در حاشیه رودخانه دز بخش مرکزی نسبت به تخلیه منازل خود اقدام کنند.     کاهش آورد آب سدهای دز و کرخه   مدیرعامل سد و نیروگاه دز شهرستان اندیمشک گفت: میزان حجم آب از سد دز در شهرستان اندیمشک کاهش یافته است.   میزان ورودی آب به سد دز اندیمشک دو هزار 500 متر مکعب و خروجی آن نیز سه هزار و 200 متر مکعب است و ارتفاع آب پشت سد دز نیز در روزهای گذشته یک متر پایین آمده و در حال حاضر به 350/50 متر رسیده است.   همچنین  مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه شهرستان اندیمشک نیز از کاهش روند ورود آب به سد کرخه خبرداد.   یزدانی بیان کرد: میزان ورود آب به سد کرخه اندیمشک نیز به حدود 2 هزار و500 متر مکعب رسیده است و با توجه به پایداری شرایط جوی مدیریت آب در سد کرخه مطلوب بوده و مشکلی نیست.     24 هزار خوزستانی گرفتار سیل، اسکان اضطراری شدند
  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان در گفتگو با رهیاب اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر خوزستان از تاریخ 4 فروردین تا 16 فروردین به 7 هزار و 517 خانوار شامل 40 هزار و 57 نفر در سیلاب امدادرسانی کرد و 24 هزار و 142 نفر اسکان اضطراری یافتند.   علی خدادادی عنوان کرد: 43 اردوگاه اسکان اضطراری تا کنون در شهرهای باوی، شوشتر، اهواز، دزفول، شوش، دشت آزادگان، هویزه، اندیمشک، شادگان و کارون برای اسکان اضطراری تدارک دیده شده است.   وی افزود: 3515 دستگاه چادر امدادی، 6979 تخته پتو، 2619 مترمربع موکت، 251 شعله والور، 3455 کیلوگرم نایلون پوششی، 3525 بسته غذایی یک ماهه، 26251 قوطی کنسروجات، 27 هزار کیلوگرم اقلام معیشتی از قبیل روغن، حبوبات، برنج، نمک، چای، قند و شکر، 94 گالن آب، 61 شعله فانوس، 46734 قرص نان و 26272 بطری بزرگ آب‌معدنی، 4000 عدد گونی، 20978 وعده غذای گرم، 432 ست بهداشتی زنان و کودکان میان خانوارها توزیع شد.     400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیل هستند   وزیر کشور در جریان سفر خود به خوزستان، با بیان اینکه در این استان ۴۰۰ هزار نفر در معرض سیل قرار دارند، افزود: اصلا نباید ریسک بپذیریم و بنا را بر این بگذاریم که ان‌شاءالله اتفاقی نخواهد افتاد اما اگر قرار باشد پنج درصد هم اتفاقی رخ دهد، باید مردم پیش بینی داشته باشند.   عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: باید سطح وسیعی از آمادگی در منطقه ایجاد شود و برای به حداقل رساندن تهدیدات و خسارت‌ها بالاترین تضمین و پیش‌بینی را ایجاد کنیم.
  دومین محموله امدادی هلال احمر وارد خوزستان شد
  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: تاکنون 2 محموله 50 و 20 تنی اقلام امدادی جمعیت هلال‌احمر توسط ۲ هواپیمای ارتش جمهوری اسلامی به خوزستان وارد شد.   علی خدادی افزود: این محموله‌ها شامل یک هزار دستگاه چادر امدادی، یک هزار جفت چکمه، مواد شوینده، کنسروجات و نان است که توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان و سربازان ارتش تخلیه و به مجتمع امدادی هلال‌احمر در اهواز منتقل شدند.     تعیین 5 استان معین برای خوزستان
  وزیر کشور در سفر به اهواز عنوان کرد: مقرر شده است که استان های مُعین خوزستان را تعیین کنیم تا با آمادگی کامل از نظر تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی، با هدایت استانداری و فرمانداری خوزستان، هر زمان لازم بود، برای کمک مردم به خوزستان بیایند.   رحماین فضلی گفت: تمام سعی ما بر این است که جلوی خسارت‌های بزرگتر و شرایط بدتر را بگیریم و از مردمی که به ما کمک می‌کنند، ممنون هستیم و دولت قطعا خسارت‌های آنها را در ابعاد مختلف پرداخت می‌کنند و به عنوان ستاد مدیریت بحران پیگیری می‌کنم.       آمادگی لازم برای مدیریت ارتباطات بحران اندیشیده شده است
  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان بازدید از سد کرخه، اظهار داشت: در حال حاضر همه شبکه های ارتباطی خوزستان در مدار هستند و ظرفیت های مازاد نیز در نظر گرفته شده است، همچنین سایت‌های ارتباطی سیار و اضطراری به استان منتقل شده است تا شاهد مشکلی در بحث ارتباطات در خوزستان نباشیم.   محمدجواد آذری جهرمی خاطرنشان کرد: سایت ارتباطی شهرستان بستان یکی از نقاطی است که احتمال آبگرفتگی دارد بنابراین سایت پشتیبانی برای آن در نظر گرفته شده و به محض اینکه مشکلی برای آن به وجود بیاید، سایت پشتیبان وارد عمل خواهد شد و امکان بازیابی آن وجود دارد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شرق با بیان اینکه فرایند بارگیری و اعزام واگن ها در این اداره کل در کمترین زمان و بدون توقف انجام می شود گفت: اقدامات مناطق مستقر در مسیر قطارهای شرق و مقاصد تخلیه، در سرعت بازرگانی نقش مهمی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، علی حکامی قاسمی افزود: سرعت بازرگانی در راه آهن از زمان بارگیری واگن و صدور بارنامه زمان سفر تا تخلیه در مقصد محاسبه می شود و اداراتی که این فرآیند را به طور کامل در حوزه استحفاظی خود دارند در این شاخص اثرگذارتر هستند.

حکامی قاسمی بیان کرد: اداره کل راه آهن شرق به عنوان مبدا بارگیری و محل کسب درآمد شرکت راه آهن، ماموریت تسریع سیر واگن های خالی دریافتی از مرز اداره کل تا مبادی بارگیری و صدور بارنامه را بر عهده دارد و پس از بارگیری، سیر واگن ها طبق برنامه ابلاغی با لوکوموتیوهای تخصیصی و در نظر گرفتن رسوب واگن ها و تاریخ صدور بارنامه، انجام می شود.

رضایت مسافرین از اولویت پیش فروش اینترنتی بلیت قطار

مدیرکل راه آهن شرق با اشاره به اقدام راه آهن در تغییر نحوه پیش فروش بلیت و اولویت عرضه بلیت از طریق سکوهای اینترنتی گفت: این اقدام جسورانه، رضایتمندی مردم در سطوح مختلف را به دنبال داشت، زیرا با حذف بازار سیاه و رفتارهای غیر حرفه ای برخی آژانس های متولی، موجب افزایش ظرفیت در سامانه و دسترسی اختیار و قدرت انتخاب توسط مسافرین شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در خوزستان
  • حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان
  • شلیک به یک پزشک در خوزستان
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • ◄ کاهش زمان صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری به‌موقع در راه‌ آهن شرق
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد