Web Analytics Made Easy - Statcounter


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت:‌ در سال گذشته بیش از 100 مورد پاکسازی با تاکید استاندار اردبیل و فرمانداران در شهرستان‌های مختلف انجام شده است.
محمد خداپرست در آستانه 13 فروردین روز طبیعت در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: در کنار برنامه‌های آموزشی و تنویر افکار عمومی، سعی می‌کنیم در روز طبیعت و در قالب یک حرکت عمومی، طبیعت بی‌زباله را به شکل احسن و شایسته عملیاتی و اجرایی کنیم تا با تولید کمتر زباله و مدیریت در حوزه بازیافت پسماندها بتوانیم طبیعتی زیبا و دل‌انگیز داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: با همکاری سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست، نسبت به توزیع کیسه‌های پارچه‌ای اقدام خواهیم کرد تا با پیوستن به کمپین «نه به پلاستیک» بتوانیم محیط زیست خود را سالم نگه داشته و آن را از آفت پلاستیک و سایر پسماندها در امان نگه داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ما تلاشمان بر این است تا با فرهنگسازی مناسب در سطح جامعه مردم را نسبت به استفاده از کیسه‌های دائمی و پارچه‌ای تشویق و ترغیب کنیم تا به مانند دهه‌های گذشته که زنان و مردان ما با زنبیل نسبت به خرید وسایل مورد نیاز روزانه خود اقدام می‌کردند، در یک حرکت جدید بتوانیم مردم را به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای ترغیب و تشویق کنیم.
خداپرست یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید را توجه به مدیریت پسماند در کلانشهرها و شهرهای بزرگ اعلام کرد و افزود: ما در استان اردبیل هر چند با مشکلات و تنش‌های کمتری در این حوزه روبه‌رو هستیم اما با توجه ویژه استاندار اردبیل پاکسازی ورودی شهرها قبل از عید نوروز انجام شد و ما به طور مرتب عملیات پاکسازی را به ویژه در مناطق گردشگری انجام می‌دهیم به طوریکه در سال گذشته بیش از 100 مورد عملیات پاکسازی در مناطق مختلف استان انجام شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما در این ایام سعی می‌کنیم در مناطق گردشگری به ویژه اثر طبیعی ملی سبلان و مناطق حفاظتی در خلخال و مغان زمینه پاکسازی عمومی و همچنین آموزش و فرهنگسازی را در این زمینه انجام دهیم و از امسال بحث زباله آب‌های گرم معدنی و هدایت این آب‌ها را به صورت دقیق با همکاری بهره‌برداران انجام می‌دهیم.

خداپرست اضافه کرد: سعی داریم در مسیر مشگین‌شهر و سرعین که بیشترین آب‌های گرم وجود دارد، بحث مدیریت و ساماندهی پسماندها و آب‌های خروجی را به شکل صحیح انجام دهیم تا کمترین آسیب و خطر متوجه جامعه شود.
وی در مورد عقد تفاهمنامه با صدا و سیما و همکاری خوب رسانه‌ها در حوزه آموزش زیست محیطی و ارائه الگوها و مدل‌های جدید در این زمینه ادامه داد: خرید و فروش آبزیان به ویژه سمندر، مار آبی و لاک‌پشت در استان ممنوع شده و ما به تمام فروشندگان اعلام کردیم که به هیچ عنوان حق فروش این آبزیان و همچنین گونه‌های آکواریومی را ندارند.

خداپرست به ممنوعیت خرید و فروش سمبل آبی به عنوان یک گونه مهاجم اشاره کرد و گفت: با توجه به مضرات بهداشتی، خرید و فروش و همچنین ورود این گیاهان به استان ممنوع شده است.
وی به فعالیت اکیپ‌های گشت و کنترل در مناطق حفاظتی و فعالیت 11 پاسگاه حفاظتی در این ایام اشاره کرد و افزود: با هرگونه تخریب و تصرف غیرقانونی و همچنین آتش‌سوزی به ویژه در نوار مرزی برخورد جدی با مسببان و متخلفان انجام خواهد شد اما از ابتدای امسال ما با کمترین تخریب و آتش‌سوزی مراتع و همچنین منابع روبه‌رو بودیم.
خداپرست به فعالیت موزه تاریخ طبیعی در این ایام و حضور گردشگران در این موزه اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر موزه تاریخ طبیعی، ما شاهد حضور گردشگران و مسافران در سایت فندقلو و همچنین سایت نگهداری آهو و مارال در سطح استان بودیم و در کنار آن سعی کردیم فضای مناسبی را برای حضور گردشگران فراهم کنیم.

وی به حضور گردشگران در مناطق حفاظت شده به ویژه در تالاب‌ها و منطقه میل مغان اشاره کرد و گفت: با همکاری 10 مورد از سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در ایام پیش رو، مراقبت‌ها و همچنین کنترل و پایش از تخریب محیط زیست انجام می‌شود و ما خوشحال هستیم که در خدمت جوانان و مجموعه‌ نهادهای غیردولتی هستیم که توانستند در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش حفاظت از محیط زیست سالم ورود پیدا کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خاطر نشان کرد: در کنار فعالیت خوب سمن‌ها که در اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر نمونه‌های موفق آن را شاهد هستیم این مجموعه‌ها سعی می‌کنند بدون تمنا و چشم‌داشت مادی، در خدمت توسعه استان بوده و زمینه یک حرکت مثبت و سازنده را فراهم کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان اردبیل جامعه حفاظت از محیط زیست طبیعت مردان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساحل بندر دیلم پاکسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار دیلم ظهر دوشنبه در این آئین اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس نماد اقتدار ملت و امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است.

محمد اسدی افزود: محیطی عاری از زباله به ویژه در سواحل این شهرستان همواره باید در برنامه‌های ادارات و دوست داران محیط زیست باشد.

وی بیان داشت: پاکسازی ساحل این بندر به مناسبت روز ملی خلیج فارس و همزمان با هفته زمین پاک انجام شده و باید با برنامه ریزی و همکاری همه جانبه دستگاه‌ها و فعالان محیط زیستی همواره این اقدام پسندیده تداوم داشته باشد.

این برنامه به همت اداره آموزش و پرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر دیلم، بنیاد رشد استان بوشهر، شبکه بهداشت و مدرسه غیر دولتی فردای سبز با حضور دانش آموزان این مدرسه انجام شد.

کد خبر 6091967

دیگر خبرها

  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد