Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@02:06:46 GMT

3500 میز و نیمکت وارد مدارس سیل‌زده گلستان شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۸۵۴۲

3500 میز و نیمکت وارد مدارس سیل‌زده گلستان شد

طی سفر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مناطق سیل‌زده استان گلستان، ۳۵۰۰ میز و نیمکت دانش‌ آموزی وارد مناطق سیل‌زده این استان شد.
به گزارش ایسنا، طی سفر دو روزه مهراله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و قول مساعد وی برای ارسال ۳۵۰۰ میز و نیمکت دانش آموزی به مدارس مناطق سیل‌زده، تجهیزات ذکر شده بارگیری و ارسال شده و پس از گذشت هشت ساعت میز و نیمکت‌ها وارد استان گلستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، طی سفر دو روزه به این استان، از مدارس و فضاهای آموزشی و پرورشی مناطق سیل‌زده این استان در شهرستان‌های آق‌قلا، گنبدکاووس و گمیشان بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات و معظلات مدارس سیل‌زده قرار گرفت.
وی همچنین در این سفر، با برگزاری جلسات مختلف با مقامات استانی، ازجمله سرپرست استانداری، فرمانداران شهرستان‌ها و مدیران‌کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و مسئولان آموزش و پرورش و برخی مدیران مدارس در شهرستان‌ها، وضعیت و میزان خسارات وارده به فضاهای آموزشی را مورد بررسی قرار داده و دستورات لازم را برای تسریع در روند بازسازی و تجهیز آنان صادر کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آسیب دیدن مدارس نباید موجب اخلال در روند آموزشی دانش‌آموزان شود و با یاری خداوند و همت همه همکاران، سعی بر این است که تا بازگشایی مجدد مدارس _ بعد از تعطیلات نوروزی _ فضاهای آموزشی برای حضور دانش آموزان آماده شوند.
یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان نیز در جریان این سفر با بیان اینکه علاوه بر آب گرفتگی مدارس، به تأسیسات و تجهیزات آن‌ها نیز خساراتی جدی وارد شده است، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، در مجموع حدود ۲۶ میلیارد تومان خسارت به مدارس استان وارد شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور طی سفر با استان گلستان و بازدید از فضاهای آموزشی آسیب‌دیده ناشی از وقوع سیل در این استان، از اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار به منظور تعمیر و تجهیز سیستم گرمایشی مدارس سیل‌زده خبر داد.
۵ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز سیستم‌های گرمایشی مدارس آسیب‌دیده
به گزارش ایسنا، مهراله رخشانی‌مهر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس در جلسه بررسی وضعیت مدارس آسیب دیده ناشی از سیل که در سالن وحدت آموزش و پرورش شهرستان آق قلا برگزار شد، گفت: از دیرباز، مدارس مکان مقدسی برای تعلیم و تعلم بوده است اما با توجه به حوادث اخیر پیش آمده، آشکار شد که علاوه بر آن، مدارس پایگاه های مدیریت بحران نیز هست.
وی افزود: روند آموزشی و تربیتی دانش آموزان نباید تحت تاثیر عوامل بحرانی قرار گرفته و مختل شود؛ از این رو در نظر داریم هر چه سریع تر ۵۰ کانکس جهت تشکیل کلاس درس به مناطق سیل زده ارسال کنیم تا در فاصله بازسازی و ترمیم مدارس، روند آموزشی دانش آموزان ادامه پیدا کند.
رخشانی مهر اضافه کرد: همچنین ۳۰۰۰ میز و نیمکت برای مدارس آسیب‌دیده از سیل، در حال بارگیری و ارسال به استان است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساخته شدن تعداد زیادی مدرسه در استان توسط خیّرین مدرسه‌ساز، گفت: دست همه خیرین محترم مدرسه ساز را به گرمی می‌فشاریم و از همه آنها می خواهیم تا بار دیگر دست به دست هم داده و با نثار مهربانی‌های خود، این سازمان را در راستای بازسازی و تعمیر فضاهای آموزشی یاری نمایند.
این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با دستور وزیر آموزش و پرورش، پنج میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز سیستم‌های گرمایشی مدارس آسیب‌دیده اختصاص پیدا کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، در این سفر الهیارترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس، عماد مخدومی مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان، محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، حسینی نیا مشاور جوان رئیس سازمان، نیز دکتر رخشانی مهر را همراهی کردند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مدرسه نیمکت سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و روز معلم با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جایگاه معلم، بیان کرد: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه جامعه و انسان‌ها هستند.

وی انسان‌های پرورش یافته به‌دست معلمان را پایه‌ریزان تمدن ملی و جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و افزود: این افراد سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند و در واقع معلمی شغل انبیا الهی است.

استاندار بوشهر اظهار کرد: شهید مطهری با فکر و بیان قوی رسوخ اندیشه‌های عمیق اسلامی را ذهن جوانان دنبال می‌کرد، همان گمشده‌ای که امروز در جامعه دانش‌آموزی با آن مواجه هستیم و بخشی از تغییر رویکرد که در مدارس اتفاق افتاده ناشی از همین ضعف است.

وی سال جاری را سال آموزش و پرورش در استان بوشهر اعلام و بیان کرد: امسال همه با هم منسجم در رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش و کمک می‌کنیم.

محمدی‌زاده یکی از برنامه‌های مهم در حل مشکلات زیرساخت‌های فضا‌های آموزشی در استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا استان بوشهر یک‌هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی، مولدسازی و مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین طبق این تفاهم‌نامه ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای حل مشکلات زیرساختی فضا‌های آموزشی در استان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در مجموع بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

استاندار بوشهر گفت: از محل این اعتبار ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمان‌بندی ساخته و تحویل می‌شود.

وی توجه ویژه مشکلات اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر ضروری دانست و یادآور شد: در همین راستا در ابتدای سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان به حساب این اداره کل واریز شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت روز معلم، نواختن زنگ سپاس معلم، تجلیل از معلمان شاغل و پیشکسوت و سرکشی از خانواده فرهنگیان شهید استان بوشهر را از برنامه‌های استان در این زمینه اعلام و اظهار کرد: مدیران و معلمان مدارس از آموزگاران دوران تحصیل خود در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کنند.

وی در ادامه ایجاد منبع جدید درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح امسال ابتدا در مرکز ۱۰ شهرستان استان بوشهر امسال اجرایی شود.

استاندار بوشهر خواستار پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌های استان بوشهر شد و یادآور شد: قانون پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها را به آموزش و پرورش در نظر گرفته که باید در پرداخت این سهم تسریع شود.

دیگر خبرها

  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج