Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@22:41:23 GMT

استقبال گرم از باراک اوباما در آلمان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۸۶۲۸

استقبال گرم از باراک اوباما در آلمان

باراک اوباما در مسافرت به آلمان با صدراعظم آنگلا مرکل و دیگر مقامات ملاقات کرد. استقبال بسیار گرم از رئیس جمهور پیشین آمریکا تنها به خاطر محبوبیت او در آلمان نیست، بلکه شاید نوعی دهن‌کجی باشد به جانشین او در کاخ سفید.

 باراک اوباما بعدازظهر جمعه با آنگلا مرکل دیداری دوستانه داشت. آن دو در دفتر صدراعظم در برلین یک ساعت و نیم به گفتگویی صمیمانه نشستند که رسانه‌های جمعی به آن راه نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش دویچه‌وله، گفته می‌شود که دو سیاستمدار بیش از هر چیز درباره وضعیت کنونی مناسبات میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده گفتگو کرده‌اند. این روابط با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید تا حد زیادی آسیب دیده است. سیاست "اول آمریکا" که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا اعلام شده، گاه به معنای نادیده گرفتن منافع ملت‌های دیگر تعبیر می‌شود. در هشت سالی که باراک اوباما ریاست جمهوری آمریکا را به عهده داشت، روابط دیپلماتیک استواری میان دو کشور برقرار شد. در همین دوران میان مرکل و اوباما نیز دوستی اعتمادآمیزی شکل گرفت. 

اوباما در کلن در "نشست رهبری جهانی" حضور یافت و در برابر بیش از ۱۴ هزار نفر سخنرانی کرد.

اوباما در سخنرانی خود از سیاست کنونی ایالات متحده که به حفظ محیط زیست توجه چندانی ندارد، انتقاد کرد. او از دونالد ترامپ نام نبرد، اما آشکار بود که هدف انتقادات او چه کسی است.

سیاستمدار ۵۷ ساله حزب دموکرات بر ضرورت پایبندی به اصل حقیقت تأکید کرد و گفت: «دموکراسی با احترام به عقاید گوناگون تعریف می‌شود، اما وقتی حقیقت نادیده گرفته شود، دیگر دموکراسی کاربردی ندارد.»

رئیس جمهور پیشین ایالات متحده روز شنبه در برلین با حدود ۳۰۰ جوان از سراسر اروپا دیداری صمیمانه خواهد داشت.

جوانان می‌توانند پرسش‌های خود را در زمینه‌هایی مانند جامعه مدنی، همگرایی در جهان امروز و همچنین مشکلات تأمین غذا برای کره زمین با اوباما در میان بگذارند.

اوباما در برلین همچنین با نمایندگان شماری از جمعیت‌های حفاظت از محیط زیست دیدار و گفتگو خواهد کرد.

اوباما تاکنون چندین بار در پایتخت آلمان بوده است. آخرین سفر او به برلین در مه ۲۰۱۷ صورت گرفت که در آن به همراه آنگلا مرکل در یک جلسه بحث و گفتگو شرکت کرد.  / ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک منبع وابسته به کشتیرانی در صنعا روز چهارشنبه «عملیات دریایی یمن که در ساعات گذشته انجام شد، اهمیت زیادی داشت و نشان‌دهنده میزان توسعه توانایی‌های نظامی نیروهای صنعا بود».

این منبع آگاه به روزنامه لبنانی الاخبار گفت: عملیات هدف قرار دادن کشتی صهیونیستی MSC ORION در اقیانوس هند با استفاده از هواپیماهای پیشرفته و در دورترین نقطه در غرب جزیره ماداگاسکار در جنوب اقیانوس هند انجام شد.

منبع آگاه یمنی در ادامه اضافه کرد: به عقیده ناظران، این یک پیشرفت قابل توجه است که پیامدهای عمده‌ای بر حرکت کشتی‌های تجاری اسرائیل خواهد داشت که از مسیر دماغه امید نیک به بنادر این رژیم می‌روند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه اعلام کرده بود که ارتش این کشور با تعدادی پهپاد، کشتی صهیونیستی MSC ORION در اقیانوس هند هدف قرار گرفت.

حمله پهپادی ارتش یمن به کشتی CYCLADES

همچنین به گفته این منبع، تنش نظامی میان نیروهای مسلح یمن و نیروی دریایی آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته به بالاترین سطح رسیده است.

این منبع در ادامه آنچه در حال وقوع است را یک «جنگ دریایی نامحدود» توصیف کردند.

وی همچنین اعلام کرد: انفجارهای شدیدی در سواحل «الخوخه»، «المخا» و مناطق وسیعی از «خور عمیره» واقع در مقابل تنگه باب المندب شنیده شده است و این درگیری‌ها منجر به توقف عبور و مرور کشتی‌های تجاری به مدت چند ساعت شد و سپس فعالیت کشتی‌ها ازسرگرفته شد.

یحیی سریع بامداد سه‌شنبه همچنین از هدف قرار دادن دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی در دریای سرخ خبر داد و تأکید کرد این عملیات با موفقیت صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین کشتی انگلیسی CYCLADES که پیش‌تر با مخفی‌کاری و دستکاری مقصد خود وانمود کرد عازم بندری دیگر است اما سر از بندر ایلات درآورد، با همکاری مشترک نیروی دریایی و یگان‌های موشکی و پهپادی یمن هدف قرار گرفت.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

کد خبر 848655 منبع: ایسنا برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه دریای سرخ ایالات متحده آمریکا یمن

دیگر خبرها

  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد