Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:05:38 GMT

پنج‌عنوان از مجموعه «هشت قصه از زندگی معصومین» چاپ شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۹۸۶۳

پنج‌عنوان از مجموعه «هشت قصه از زندگی معصومین» چاپ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پنج‌عنوان از مجموعه ۱۴ جلدی «هشت قصه از زندگی معصومین» شامل روایتی از کودکی تا شهادت چهارده معصوم (ع)، به‌تازگی توسط انتشارات به‌نشر منتشر و راهی بازار نشر شده است.

حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) با اعلام این خبر گفت: پنج جلد از مجموعه ۱۴ جلدی «هشت قصه از زندگی معصومین» برای گروه سنی «ج» و «د» به‌تازگی در قالب «کتاب‌های پروانه» برای نوجوانان منتشر شده و جلدهای بعدی این مجموعه هم در دست انتشار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۵ جلدی که به چاپ رسیده‌اند به قلم مسلم ناصری با تصویرگری اسماعیل چشرخ همراه هستند که در هر یک از آن‌ها، ۸ داستان از زندگی پیامبر اسلام (ص)، حضرت زهرا (س)، امام علی (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) از دوران کودکی تا شهادت‌شان برای مخاطب روایت شده است.

این مدیر نشر ادامه داد: «رازهای زیر تاک» نام کتاب هشت قصه از زندگی پیامبر اسلام (ص) است که «یکی همه جا هست»، «رازای زیرتاک»، «پیک مهربان»، «خرمای نارس»، «سنگ سیاه مقدس»، «روز تاریک»، «مردی که تنها نماند» و «برادرم، من اسیر دست توام» عناوین داستان‌های آن هستند. همچنین کتاب «روز تلخ، شب شیرین»، هشت داستان از زندگی حضرت علی (ع) را شامل می‌شود که «هدیه روشنایی»، «قموص»، «کوچک ترین جانشین»، «اسب پرنده من»، «چهل خنجر و ماه کامل»، «روز تلخ، شب شیرین»، «جنگاور دلاور» و «شب بی پایان» هم عناوین داستان‌های آن هستند. کتاب بعدی «پیراهن دوستی» درباره زندگی حضرت زهرا (س) است که نویسنده در این اثر، ۸ قصه با عناوین «پیراهن دوستی»، «گرده های طلایی نان»، «اشکی بر زخمی»، «یادگاری»، «باران مروارید»، «گردنبند»، «خالی، اما پر از آفتاب» و «اذان ناتمام» را نوشته است.

سعیدی گفت: «نکند فرشته بودند» هشت قصه از زندگی امام حسن (ع) را برای کودکان در بر می‌گیرد و اسم قصه‌هایش به ترتیب عبارت است از: «درست شبیه پدربزرگ»، «غریبه ای که به او دروغ گفته بودند»، «گل های من کجایید؟»، «سفره مهربانی»، «مهمانی کوچک»، «ماموریتی برای قتل»، «نکند فرشته بودند»، «کمینگاه ناامن». «گل سرخ آزادی» هم ۸ قصه از زندگی امام حسین (ع) را برای کودکان روایت می‌کند که «مهمان کوچک دوست داشتنی»، «دلاور جوان»، «هدیه ای از خزانه دار بهشت»، «پسر چشم کبود»، «گل سرخ آزادی»، «سپاه تشنه»، «تکه نان شادی بخش» و «آخرین یاور» عناوین قصه‌های آن هستند.

وی در پایان گفت: هر یک از عناوین مجموعه «هشت قصه» در قطع وزیری، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۸ هزار تومان عرضه می‌شوند.

کد خبر 4582508 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: آستان قدس رضوی ادبیات کودک و نوجوان ادبیات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک زندگی اسلامی عاملی برای پیروزی بر جنگ ترکیبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه گفت: کشور ما مبدا حرکت دینی است و به همین دلیل دشمن از همان ابتدای انقلاب، جنگ ترکیبی را علیه ما ترتیب داد و این جنگ هنوز هم ادامه دارد.
آیت الله دژکام تصریح کرد: همانطور که در حوزه نظامی با نوآوری به جایگاه بالایی دست پیدا کرده ایم باید برای پیروزی در جنگ فرهنگی و اقتصادی هم به موازات جنگ نظامی حرکت کنیم و با تقویت سبک زندگی اسلامی بر جنگ ترکیبی دشمن غالب شویم.
امام جمعه شیراز به ۱۵ اردیبهشت روز شیراز هم اشاره کرد و گفت شیراز اولین شهری بود که یک روز را به نام خودش ثبت کرد و این نشان دهنده پیشگامی شهرداری و شورای اسلامی شیراز است.
امام جمعه شیراز از تلاش‌های شهرداری و شورای شهرشیراز برای محرومیت زدایی در نقاط مختلف قدردانی و ابراز امیدواری کرد همه محله‌های شیراز هم به لحاظ سلامت شهری و هم محیط زیستی ساماندهی شود تا همه شهروندان به امکانات دسترسی داشته باشند.
آیت الله دژکام همچنین از مسئولان شهرداری خواست خط مترو حرم مطهر را طراحی و اجرا کنند تا مسیر دسترسی زائران به حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام تسهیل شود
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه خداوند در قرآن درباره دوری از شراب و قمار تاکید زیادی کرده گفت: مبلغان دینی و مدیران رده‌های مختلف کشور وظیفه دارند با این مسائل رودررو شوند و برخورد کنند چرا که قانون مجازات اسلامی مصوبه سال ۱۳۹۲ تکلیف را در این زمینه روشن کرده است.

دیگر خبرها

  • روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی
  • سبک زندگی اسلامی عاملی برای پیروزی بر جنگ ترکیبی
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • خبر‌های رسانه - ۱۳ اردیبهشت
  • زندگی سخت است، اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • گفت‌وگو باکارگردان مجموعه‌مستند «پابه‌ماه»/ قصه‌هایی تماشایی از امید و زندگی