Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@00:21:49 GMT

ارزش "واحد پولی پاکستان" دوباره کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۱۰۹۵

ارزش 'واحد پولی پاکستان' دوباره کاهش یافت

خبرگزاری میزان- ارزش واحد پولی پاکستان پس از تعاملات دولت این کشور با صندوق بین المللی پول برای دریافت وام های جدید، در چند روز گذشته با کاهش چشم گیری مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان از رسانه های پاکستان، ارزش برابری دلار با روپیه پاکستان، در بازارهای ارزی اسلام آباد به بالاترین سطح خود در تاریخ این کشور رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار ارائه شده از سوی بازارهای ارزی پاکستان قیمت هر دلار در پاکستان به 144 روپیه رسیده و این کاهش ارزش واحد پولی پاکستان مشکلات جدیدی از جمله افزایش بدهی های خارجی این کشور به دنبال داشته است.
برخی از کارشناسان اقتصادی پاکستان اعلام کردند که وام های خارجی پاکستان 110 میلیارد روپیه افزایش پیدا کرده است.

از سوی دیگر برخی از منابع اقتصادی مدعی هستند که دولت پاکستان کاهش ارزش واحد پولی خود را طبق خواسته صندوق بین المللی پول انجام داده و قرار است در هفته های آتی این ارزش بیش از این کاهش یابد.

طبق برنامه های اقتصادی صندوق بین المللی پول، کشوری که خواهان دریافت وام از این سازمان است باید شرایط سختی همچون کاهش ارزش واحد پولی، افزایش نرخ گاز و برق، افزایش مالیات و خصوصی سازی شرکت های دولتی را بپذیرد.

این در حالی است که قیمت طلا نیز در پاکستان افزایش پیدا کرده و طبق آخرین آمار قیمت هر 12 گرم طلا در بازارهای این کشور به 72 هزار و 200 روپیه رسیده است.

دوشنبه هفته جاری نیز، دولت پاکستان با توجه به کاهش ارزش پول این کشور در مقابل دلار، قیمت سوخت و فرآورده های نفتی را برای چندمین بار در ماه های اخیر افزایش داد.

دولت کنونی پاکستان به رهبری عمران خان پس از اینکه زمام امور را به دست گرفت، با بحران کمبود منابع مالی و ارزی روبروست.

این کشور همچنین باید میلیاردها دلار از بدهی های خارجی خود را تا پایان سال میلادی جاری به نهادهای بین المللی مالی بپردازد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان دولت کنونی نهادهای بین المللی مالی زمام امور قیمت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.45 درصد افزایش به 2312 دلار و 19 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.51 درصدی به 2320 دلار و 30 سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه 0.4 درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/15

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، 12 درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با 1.76 درصد افزایش به 27 دلار و 16 سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش 0.7 درصدی  955 دلار و 80 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/2

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟