Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:44:30 GMT

آثارهنرمندان ایرانی معناگرا و متعهدانه است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۱۳۰۵

آثارهنرمندان ایرانی معناگرا و متعهدانه است

بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: همه آثار هنری که توسط هنرمندان ایران درنظام جمهوری اسلامی تولید می شود، معناگرا و متعهدانه است.

به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز شنبه در نشست هماهنگی برنامه های هفته هنر انقلابی افزود: این جفاست که هنر ایرانی اسلامی را به هنر انقلابی وغیر انقلابی تفکیک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: همه آن چیزی که در کشور تولید می شود درسایه نظام جمهوری اسلامی است ونباید این هنر را به هنر متعهد و غیرمتعهد تقسیم کرد.
خورشیدی گفت: با جدا کردن و تقسیم هنربه هنر انقلابی و غیرانقلابی، مخاطب هنرانقلاب تنها بخشی از جامعه می شود و این ظلم به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: هنرایرانی اسلامی غیراز تعهد ومعناگرایی نیست و همه آثارهنرمندانی که در1400 سال گذشته در فلات ایران تولید شده غیر از معناگرایی چیزی نبوده است.
وی اضافه کرد: پیام جمهوری اسلامی خوبی ها و زیبایی هاست که درقالب دین اسلام و در تمدن ایرانی اسلامی سربرآورده است و جدا کردن هنر انقلابی از هنرغیرانقلابی جفاست.
وی اضافه کرد: درهمه زمینه ها از بیان هنرو عناصرزیبایی شناختی نباید غافل شد و با تلاش همه هنرمندان هفته هنرانقلابی متناسب با جایگاه و تمدن استان بوشهر در این بخش باید برگزار شود.
وی تاکید کرد: با توجه به حادثه سیل دراستان های کشور تلاش شود برنامه های متعددی در قالب رویدادی فرهنگی و هنری برای همدردی با آسیب دیدگان طراحی شود.
وی تاکید کرد: در این شرایط بازسازی روحی آسیب دیدگان و حتی کسانی که سیل را تجربه نکردند از طرف سازمان های فرهنگی و هنری ضروری است.
خورشیدی گفت: انتظار و خواسته ما این است که در برنامه‌های هنری مسائل بازسازی روحیه مردم گنجانده شود.
وی یادآور شد: هرچند در چند سال گذشته تولید آثار هنری استان بوشهر کاهش یافته ولی هرآنچه تولید شده چیزی به غیر از هنر معناگرا نبوده است.
خورشیدی گفت: هنر را باید به همه قشرهای جامعه از جمله جوانان، نوجوانان، زنان و کهنسالان تعمیم داد.
خورشیدی اضافه کرد: دیدار با خانواده هنرمندان بویژه هنرمندان جانباز در لیست برنامه های هفته هنر انقلابی قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: در مورد انتخاب چهره برتر هنری باید به گونه‌ای باشد که اکثریت قابل توجهی اقناع شوند و جامعه‌ای که مخاطب یک گزینش است باید حس کند که بهترین انتخاب انجام شده است.
وی ادامه داد: در صورتی که اکثریت اقناع نشوند، بی‌شک کاری که خواستید انجام دهید شاید با اقبال خوبی روبرو نشود و باید بهترین انتخاب انجام شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: سال جاری در کنار همه زیبایی‌ها حوادثی هم داشت از جمله از دست دادن هنرمند بزرگ کشور جمشید مشایخی و در استان بوشهر نیز یک چهره فرهنگی هنری را از دست دادیم.
رئیس حوزه هنری بوشهر گفت: در قالب برنامه‌های روز هنر انقلاب اسلامی، چهره هنری برتر استان بوشهر معرفی می‌ شود.
امید پارسایی‌ فرافزود: بیستم فرودین به مناسبت شهادت شهید آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است.
وی اضافه کرد: دراستان بوشهر برنامه‌هایی طراحی شده است که نقطه متمایز این برنامه‌ها نسبت به سال قبل، انتخاب چهره هنری برتر استان بوشهر است.
رئیس حوزه هنری بوشهر گفت: چهره هنری برتر استان بوشهر بر پایه معیارها و موازینی انتخاب شده است که از جمله آنها تولید و توالی و پشتکار برای تولید آثاری است که آن آثار دارای چارچوب‌ها و شاخص‌هایی باشند که بتوان به عنوان هنر انقلاب اسلامی آنها را معرفی کرد.
وی بیان کرد: نخواستیم که این چهره فقط با رای حوزه هنری استان بوشهر انتخاب شود و در این ارتباط کمیته ‌ای متشکل از بسیج هنرمندان، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه استان، دفتر مدیرکل فرهنگی استانداری و سه چهره هنری استان تشکیل و از یک لیست 100 نفره چهره برتر هنری استان را انتخاب کردند.
پارسایی ‌فرافزود: یک سیاست تشویقی را در نظر داریم که از 40 نفر از هنرمندان که درعرصه هنری فعالیت کردند و آثار آنها دارای شاخص‌هایی است که شایسته هنر انقلاب اسلامی است تقدیر و تجلیل صورت گیرد.
وی گفت: انتظار می رود دستگاه‌های مختلف استان بوشهر همکاری و مشارکت لازم را در برگزاری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی داشته باشند.
6047/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هنر انقلابي معاون سياسي بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است

ایسنا/گیلان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تشکیل قرارگاه شهید آوینی را فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری با هدف تقویت بنیه فرهنگی‌ شهرستان‌ها دانست و گفت: برای قرارگاه شهید آوینی استان گیلان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

امیرحسین طاهری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری انتخابات در حقیقت تبلور اراده و خواست مردم بوده که برای تحقق مشارکت حداکثری ارکان و مقدمات گوناگونی نیاز است و رسانه یکی از این ارکان به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و با توجه به لزوم برجسته سازی نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در تحقق چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات اداره کل ارشاد گیلان با همکاری استانداری و خانه مطبوعات برگزاری جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» را در دستورکار قرار داد و این جشنواره امروز به ایستگاه پایانی رسید.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید آوینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: قرارگاه شهید آوینی فرصت بسیار خوبی برای حمایت از تولیدات هنری با هدف تقویت بنیه فرهنگی‌ شهرستان‌هاست که در بودجه ۱۴۰۲ به عنوان ردیف مستقل دیده شد، بودجه قرارگاه شهید آوینی کاملا مشخص و شفاف بوده است.

طاهری با بیان اینکه برای قرارگاه شهید آوینی استان گیلان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مبلغ یک میلیارد تومان در قالب طرح «هزار مشعل» و با موضوع «مسجد محوری» در نظر گرفته شده است که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهرستان می‌بایست با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اقدام به هزینه نمایند .همچنین مبلغ یک میلیارد تومان هم برای طرح ریشه‌های رشت با همکاری جبهه انقلاب فرهنگی و تهیه ۲۰ کلیپ و مستند دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان تحت عنوان «لیگ ضحی» برای اتحادیه مؤسسات قرآنی پیش بینی شده، مبلغ ۴۰۰ میلیون در راستای پیشگیری خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی به عنوان سهم خانواده و فرزندآوری، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه تجسمی، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای تولید موسیقی و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای تولید آثار نمایشی در اختیار معاونت‌های مربوطه و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان قرار گرفته که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بایست پیگیر انجام و هزینه کرد آن باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان هستیم تولید آثار در حوزه ایثار و شهادت را در دستورکار داریم و باید تمام بخش‌ها و روستاهای استان با این آثار تولیدی آشنا شوند.

طاهری با بیان اینکه تعدد رسانه‌های گیلان نشان دهنده پویایی این استان است، گفت: می‌توان گفت با وجود تعدد رسانه‌ها در استان گیلان استانداری و دستگاه‌های اداری و اجرایی بیشترین حمایت را از رسانه‌ها دارند که این جای تقدیر دارد. انعکاس ظرفیت‌های استان برای آنان که خارج استان هستند، خیلی اهمیت دارد لذا رسانه‌های استان باید اقدام به انعکاس بخش‌های مثبت و ظرفیت‌های موجود نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌