Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@03:50:09 GMT

تسلط نظامیان شرق لیبی بر پایگاه «باب العزیزیه»

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۲۶۳۱

تسلط نظامیان شرق لیبی بر پایگاه «باب العزیزیه»

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز، دفتر رسانه‌ای ارتش ملی لیبی با صدور اطلاعیه‌ای از ورود واحدهای نظامی وابسته به خلیفه حفتر به طرابلس، پایتخت این کشور از تمامی محورها خبر داد.
در این اطلاعیه آمده: در حال حاضر درگیری‌های شدیدی در اطراف طرابلس در جریان است.   دفتر رسانه‌ای ارتش ملی لیبی افزود: واحدهای نظامی وابسته به ارتش ملی لیبی همچنین توانسته‌اند بر منطقه «سوق الخمیس» واقع در 40 کیلومتری جنوب طرابلس سیطره یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  ارتش ملی لیبی به رهبری ژنرال خلیفه حفتر، از روز پنجشنبه(15 فروردین‌ماه) حمله‌ای را به منظور سیطره بر شهر طرابلس، پایتخت این کشور آغاز کرده است.   منطقه باب العزیزیه که مقر معمر قذافی، رئیس‌جمهور سرنگون‌شدن لیبی بود، یک دژ بسیار مستحکم به شمار می‌آید که پس از سرنگونی قذافی، به‌عنوان مقر تیپ چهارم ارتش دولت وفاق ملی لیبی مورد استفاده قرار گرفت.   یادآور می‌شود، در حال حاضر، دو دولت در لیبی با هم در مناقشه هستند که یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج»، نخست‌وزیر لیبی، است که در پایان سال ۲۰۱۵ براساس توافقنامه‌ای زیر نظر سازمان ملل متحد تشکیل شد و مقر آن طرابلس، پایتخت این کشور، است و دیگری رقیب او، ژنرال خلیفه حفتر، در شرق مستقر است و کنترل ارتش ملی لیبی را در دست دارد.  انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل لیبی ارتش درگیری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • هدف استعمار فرانو تسلط بر مغز جوانان است
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت