Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ رود دره های پایتخت مسیلی برای عبور سیلاب بوده که سال های اخیر با احداث رستوران ها در پی جذب گردشگران هستند با این حال در زمان های خاص، هشدارهای پیاپی برای دوری از این فضاها به طور مدام شنیده می شود چرا که خطر سیل این مجموعه ها را همواره تهدید می کند .و این سوال مطرح است که چرا در مسیل ها مجوزی برای ساخت و ساز داده شده است و این روزها چه تدبیری برای حفظ جان مردم در دست است؟

رجبعلی خسرو آبادی؛ شهردار منطقه 5 تهران در این خصوص گفت: لازم است تا با استفاده از حساسیت حاضر اقدامات موثرتری انجام بدهیم و در این راستا درصدد هستیم تا به صورت قانونی نسبت به مواردی که در بستر رودخانه مستقرند، برخورد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه 5 اضافه کرد: باید در بحث حریم، حفاظت ها و کنترل های بیشتری از طریق شهرداری، راهداری و... انجام شود. بخش اعظم رودخانه کن و سولقان در حریم منطقه است که با راهداری و بخشداری نیاز است هماهنگی هایی داشته باشیم که تا کنون نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: درگیری های زیادی در چندین  سال قبل در فرحزاد به دلیل لزوم ساماندهی رود دره ها، وجود داشته است.

شهردار منطقه 5 تهران در پاسخ به وضعیت فعلی رود دره های این منطقه بیان کرد:  تقریبا 80 درصد منازلی که امکان اتفاقات خطرناک داشته تملک شده و سایر این منازل باید تملک شود و سپس تخریب گردد. چرا که با کوچکترین لغزش امکان مصیبت وجود دارد. یا اگر مجوزی در بستر رودخانه داده شده به دلیل حقوق مکتسبه باید ما به ازا داده شود و حق کسی نباید ضایع شود ولی ادامه این اشتباه، اشتباه دیگری است و نباید افراد در معرض خطر باشند.

خسروآبادی با اشاره به وضعیت رود دره فرحزاد تصریح کرد: تنها 15 درصد از خانه ها در فرحزاد باید تملک شود که آن جا را آزاد کنیم تا ساماندهی فرحزاد دچار مشکل نشود.

وی در رابطه با تصرف رود دره ها بیان کرد: برخی از فضاهای حاشیه رود دره ها تصرف شده است و مجوزی در کن ندارند.

شهردار منطقه 5 ادامه داد: حکم قضایی اینها متفاوت است چرا که برخی از این تصرف ها، چند ساله است به همین دلیل می گویم که باید فرهنگسازی نیز صورت بگیرد. برخی زمان ها  برخی افراد برای اینکه به این بحث تن ندهند آنقدر بحث های حقوقی را طولانی می کنند که از ارزش زمانی بیفتد و توقع داریم مردم همکاری کنند تا خسارت کمتری وارد شود.

خسرو آبادی در رابطه با احتمال سیل در این گونه مسیل ها گفت: امیدواریم با هماهنگی بیشتر بتوانیم خسارات را کمتر کنیم. این گونه حوادث بر این اساس است که حساسیت و برنامه ریزی  ها را بیشتر نشان دهیم و از برخورد انفعالی با سیل اجتناب و رود دره ها را سامان بدهیم تا حتی چنان چه سیل هم بیاید حداقل خسارت وارد شود.

وی با اشاره به اینکه رود دره های منطقه 5 در حریم هستند و تنها شهرداری متولی نیست، بیان کرد: نیازمند این  هستیم که شهرداری، قوه قضائیه، بخشداری، مردم، کسبه و سایر ذینفعان و متولیان به نوعی از این قضیه حمایت کنند.

شهردار منطقه 5 اظهار کرد: از تلاش های  قوه قضائیه در سال گذشته تشکر می کنیم و امیدواریم در 98 تشدید پیدا کند.

خسرو آبادی با اشاره به تهدیدهایی که طی روزهای اخیر رود دره های پایتخت را تهدید می کرده، گفت: برای تخلیه این مسیل ها در برخی موارد اخطار داده می شود ولی  افراد گوش نمی دهند و بعد از رخداد افراد معترض هستند.

وی با اشاره به مشکلات حاشیه رود دره های این منطقه عنوان کرد: برخی منازلی در بحث فرحزاد که در حوزه سیل اختیاراتی داشتند تخلیه نکردند و با نیروی انتظامی صورت جلسه شد که اگر اتفاق افتاد پاسخگو نخواهیم بود اما در کلیت وقتی همشهریان به این قضایا عنایت نداشته باشند کار سخت تر پیش می رود. فرهنگسازی و حساسیت های مردمی باید مورد توجه قرار بگیرد.

شهردار منطقه 5 بیان کرد:. برخی کارها نیز باید به صورت  فعالیت های فیزیکی انجام بگیرد. بعد از سیل عملیات لای روبی را در کن و فرحزاد داشتیم و رسوبات جمع آوری شد که بر اساس این عملیات نیاز بود کمک کنیم تا بستر رودخانه تنگ نشود تا بعد از آن طغیان روخانه را نداشته باشیم.

خسرو آبادی ادامه داد: اما از سوی دیگر برخی موارد قابل پیش بینی نیست و مردم باید آمادگی لازم را داشته باشند که نسبت به هشدارها حساس باشند نه اینکه حالت های بی تفاوتی داشته باشند.

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرحزاد رودخانه کن رود دره های تهران رود دره سیل در تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین اما با ترددهایی روان در سطح پایتخت بودیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – یادگار در حال حرکت است، در بزرگراه‌های آبشناسان – سردار جنگل، همت – جنت آباد و چمران - نهج‌البلاغه هم بار ترافیک روان است.

سرهنگ شریفی گفت: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی و شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله است.

وی ادامه داد: همچنین ترافیک در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، همچنین ترافیک در مسیرهای شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی، زین‌الدین صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم روان است.

سرهنگ شریفی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

وی بیان داشت: هم اکنون محدوده آزادراه در محدوده غربی می‌تواند مسیر خوبی به دلیل خلوتی این محل برای تردد رانندگان باشد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در اکثر معابری که گذرگاه عابر پیاده وجود دارد و تردد عابرین پیاده را شاهد هستیم توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح گذرگاه عابر پیاده به منظور افزایش ایمنی این افراد اجرا می‌شود که از رانندگان می‌خواهیم به همین منظور در ترددهای خود دقت بیشتری داشته باشند و حق تقدم عبور عابرین پیاده را رعایت کنند تا عابرین پیاده بدون کمترین مشکل از مقاطع و گذرگاه‌ها عبور کنند.

کد خبر 6090543

دیگر خبرها

  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام