Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، غلامعلی طاهری و رضا بدرالسماء، هنرمندان پیشکسوت هنر‌های تجسمی و نادر طالب‌زاده برنامه‌ساز، کارگردان و کارشناس پیشکسوت رسانه در آیین افتتاحیه پنجمین جشن هفته هنر انقلاب تقدیر می‌شوند.
غلامعلی طاهری متولد ۱۳۳۵ و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته نقاشی از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او سابقه دبیرکلی اولین جشنواره بین‌المللی هنر‌های تجسمی فجر، تدریس در دانشکده هنر دانشگاه الزهرا و دانشگاه شاهد، سرپرستی موزه هنر‌های معاصر تهران، مشاوره هنری مرکز هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای ۲۹۰ برنامه آموزش نقاشی در صداوسیما، برپایی نمایشگاه انفرادی و شرکت در بیش از ۶۰ نمایشگاه گروهی در سطح ملی و بین‌المللی، دبیری نمایشگا‌ه‌ها و جشنواره‌های متعدد نقاشی، عضویت هیئت مؤسس و هیئت مدیره انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و... را در کارنامه کاری خود داشته است.
رضا بدرالسماء، نگارگر اصفهانی، نیز متولد ۵ آذرماه سال ۱۳۲۸ در شهر هنردوست اصفهان به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و تاکنون در بیش از ۵۰ نمایشگاه انفرادی و بیش از ۲۰۰ نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور شرکت کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگاه‌های نگارگری پاریس فرانسه ۱۹۹۳، نمایشگاه نگارگری فلورانس ایتالیا ۱۹۹۸، نمایشگاه آثار نگارگری و آبرنگ برلین آلمان ۲۰۰۳، نمایشگاه نگارگری در مرکز فرهنگی الصفدی طرابلس لبنان ۲۰۱۱، نمایشگاه آثار نگارگری (با مشارکت موسسه اکو) گرجستان ۲۰۱۱، نمایشگاه نگارگری به‌مناسبت هفته فرهنگی ایران در شهر آنکارا ترکیه ۲۰۱۲ و... اشاره کرد.
همچنین نگارگری تصاویر کتاب رباعیات خیام به پنج زبان، غزلیات حافظ، شاهنامه فردوسی، مثنوی مولانا، جلد کتاب یوسف پیامبر علیه‌السلام، دیوان پروین اعتصامی، دیوان شمس و... از جمله فعالیت‌های این هنرمند در عرصه تجسمی است.
نادر طالب‌زاده، متولد ۱۳۳۲ تهران، تهیه‌کننده، دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار، مجری برنامه‌های تلویزیونی، مستندساز و روزنامه‌نگار است. طالب‌زاده که از هم‌دوره‌ای‌های مرتضی آوینی و ابراهیم حاتمی‌کیا بوده از مؤسسین شبکه افق سیما به‌شمار می‌آید. وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا است. وی فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.
«بشارت منجی» نام سریالی است که به کارگردانی نادر طالب‌زاده ساخته شد. این فیلم بر اساس زمینه‌های مشترک بین اسلام و مسیحیت ساخته و پرداخته شده‌ است.
جشن هفته هنر انقلاب، به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه ۹۸ آغاز شده و در طول یک هفته ضمن مرور مهم‌ترین رویداد‌های مرتبط با هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی و معرفی چهره سال هنر انقلاب، با نمایش فیلم‌ها، اجرای تئاترها، برگزاری کنسرت و نمایشگاه‌های تجسمی و... تا تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه ادامه می‌یابد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن قرآن ایکنا هنر فرهنگی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش برجسته کارگران در جهش تولید

بایستی توجه به شرایط کارگران به‌عنوان طلایه‌داران حضور در خط مقدم میدان اقتصادی در اولویت کارفرمایان باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز جهانی کارگر نشان از ارزش این قشر مهم در اقتصاد تمام کشورها دارد؛ البته این نگاه ابزاری صرف در کشور و صنعت ما جایی ندارد. عمل کارگران در مذهب ما ارزش والایی دارد تا آنجا که پیامبر مکرم اسلام (ص) بر دستان پینه‌بسته کارگر بوسه می‌زنند. در اسلام عمل کارگران عبادت محسوب می‌شود و کسب روزی حلال به‌قدری اهمیت دارد که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند کسی که در راه کسب روزی برای خانواده‌اش تلاش می‌کند مانند مجاهد در راه خدا است.

در این چند سال اخیر که مقام معظم رهبری جهش تولید و رشد اقتصادی را در اولویت قرار دادند، کارگران تنها سربازان وفادار و درواقع ژنرال‌های واقعی ایشان در میدان نبرد اقتصادی بودند که باوجود تمام مشکلات، نگذاشتند چرخ‌های صنعت کشور از حرکت باز بماند. تأکید رهبر انقلاب بر رشد اقتصادی و جهش تولید نیز در راستای ثروتمند شدن کشور و متعاقب آن رفع مشکلات اقتصادی کارگران و بیکاری در جامعه است.

 تأکید رهبر انقلاب بر اینکه کارگر رکن جهش تولید است باید تلنگری بر کارفرمایان و سیاست‌گذاران کشور در این حوزه باشد. اینکه ایشان در دیدار پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری با کارگران می‌فرمایند: «نقش کارگر یک نقش برجسته است؛ یعنی نقش یک کارگر ماهر و باروحیه و پُرانگیزه، در جهش تولید، یک نقش انکارناکردنی و‌ غیرقابل‌انکار است» وظیفه دولت، مسئولین و کارفرمایان را سنگین‌تر می‌کند.

ازاین‌رو توجه به شرایط کارگران به‌عنوان طلایه‌داران حضور در خط مقدم میدان اقتصادی باید در اولویت کارفرمایان باشد.

رضا شریفی*

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • ۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند
  • پنجمین روز از نمایشگاه اکسپو وحضور سرمایه گذران درغرفه سیستان وبلوچستان
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • فائضه غفار حدادی با سفرنامه حج به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید