Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیست و یکمین شنبه متوالی اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه تحت تدابیر شدید امنیتی در پاریس و سایر شهر‌های این کشور آغاز شده است.

ده‌ها یگان امنیتی با استقرار در خیابان‌های پاریس و سایر شهر‌های فرانسه، درصدد جلوگیری از به خشونت کشیده شدن این اعتراضات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیقه زرد‌های فرانسه خواستار اصلاحات در سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس جمهور کشورشان هستند.

همزمان با آغاز این اعتراضات در پاریس، خیابان‌های مرکزی و منتهی به خیابان شانزلیزه به وسیله نیرو‌های امنیتی مسدود و ورود معترضان به این خیابان‌ها ممنوع شد. وزارت کشور فرانسه که با اعزام نیرو‌های امنیتی سعی در کنترل این اعتراضات دارد، اعلام کرده است، در تظاهرات هفته گذشته حدود ۵۶۰۰ معترض در سراسر فرانسه به خیابان‌ها آمدند که دست کم ۱۸۰۰ تن آن‌ها در پاریس بوده اند.

از ماه مارس تاکنون، پلیس فرانسه به دلایل امنیتی، تجمع معترضان در نزدیکی شانزلیزه و کاخ الیزه را ممنوع کرده است. تظاهرات در فرانسه از ۱۷ نوامبر سال گذشته میلادی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد. تاکنون ۱۰ نفر کشته و ۸ هزار نفر زخمی یا بازداشت شده‌اند. حدود ۲۰ نفر هم بر اثر اصابت گلوله تفنگ فلش بال به چشمشان نابینا شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باخ: کار من دخالت در سیاست نیست

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) گفت که وظیفه او دخالت نکردن در سیاست است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از RAC 1؛ توماس باخ گفت: کار من دخالت در سیاست نیست. من با بسیاری از سران کشورها صحبت می‌کنم، اما IOC باید در نقش خود باقی بماند. ما با امکانات کم خود بهترین کار را انجام می‌دهیم. متأسفانه، ما نمی‌توانیم در مورد صلح تصمیم‌گیری کنیم.

رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک 2024 + عکس

رئیس کمیته بین المللی المپیک در پاسخ به این پرسش که چرا ورزشکاران روسی از شرکت در رژه ورزشکاران در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس منع شدند، اظهار داشت: روس‌ها خودشان مقصر هستند. این نتیجه نقض منشور المپیک توسط کمیته ملی المپیک روسیه است که منطقه کریمه را از طریق یک همه‌پرسی ضمیمه خاک خود کرد. بنابراین ما مجبور شدیم عضویت روسیه را به حالت تعلیق در آوریم. ما نمی‌توانیم ورزشکاران را تنبیه کنیم، بنابراین به آن‌ها اجازه می‌دهیم که به صورت انفرادی و نه به صورت تیمی مسابقه دهند. به همین دلیل است که آنها نمی‌توانند در رژه ورزشکاران شرکت کنند.

بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • پلیس فرانسه با هدف پاکسازی دانشگاه علوم‌سیاسی پاریس از دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین وارد عمل شد
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • فیلم/ یورش پلیس فرانسه به دانشگاه ساینس پو پاریس
  • پلیس فرانسه وارد دانشگاه «ساینس‌پو» شد
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دنبال اعتراضات
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس