Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی با تقدیر از زحمات تمامی مسئولان و مردم استان برای همکاری در مدیریت سیلاب ناشی از بارندگی های نوروز 98، به مدیران استان تذکر و مهلت داد که امروز گزارش خسارت های ناشی از سیل به استان را به وزارتخانه ها ارسال کنند و رونوشت آن را به استانداری ارائه دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال 98 اظهار کرد: درصورتیکه طی سالیان گذشته راه و ابنیه در محورهای روستایی استان به طور کامل انجام می شد همچنین مسکن های روستایی نیز مقاوم سازی می شدند، بارندگی های نوروز امسال برای استان خسارت بار نمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، شجاعی از زحمات مدیران، فرمانداران، مردم و رسانه های استان برای مدیریت و کاهش اثرات خسارت های ناشی از سیلاب های واقع شده در سطح استان طی نوروز 98، تقدیر کرد و گفت: همه با انسجام با یکدیگر در این شرایط بحرانی پای کار بودند و برای کنترل سیلاب ها تلاش کردند.

در عین حال وی افزود: بنده از تک تک مردم خراسان شمالی بابت کاستی هایی که از سالیان گذشته وجود داشته و مرتفع نشده بودند و این کاستی ها در این بارندگی های نوروز 98 خسارت به بار آوردند، عذرخواهی می کنم.

وی در ادامه تصریح کرد: حیف است از آنچه که در نوروز 98 رخ داد تجربه کسب نکرد و درس عبرت نگرفت.

شجاعی افزود: چنانچه بعد از این، اقدامات اجرایی و عمرانی برای کنترل و مهار سیلاب ها را نداشته باشیم دوباره در بارش های بعدی دچار بحران خواهیم شد.

وی در بخشی دیگر از سخن خود با اشاره به اینکه استانداری گزارشات خسارت های ناشی از سیلاب به استان را تهیه و برای هیات دولت ارسال کرده تا این استان در تعیین اعتبارات جبران خسارت های وارده بر اثر سیلاب فراموش نشود، یادآور شد: طی جلسه ای در نوروز 98 به تمامی مدیران اجرایی استان اعلام و تقاضا کردم که ادارات کل استان گزارش خسارت های وارده به استان بر اثر سیلاب که در هر بخش اجرایی رخ داده است را به وزارتخانه های ذی ربط به منظور پیگیری ارسال کنند و رونوشت آن را به استانداری ارائه دهند.

وی در ادامه اعلام کرد: متاسفانه در سطح استان فقط چهار دستگاه اجرایی شامل جهاد کشاورزی، امور عشایری، کمیته امداد و بنیاد مسکن گزارش را به وزارتخانه ها و سازمان های مرکزی ارائه داده اند و مابقی هنوز در این زمینه یا اقدامی نکرده اند و یا اقدام کرده اند و رونوشتی ارائه نداده اند.

استاندار خراسان شمالی گفت: تمامی ادارات که هنوز اقدامی نکرده اند و یا رونوشتی از گزارش ارسالی خود به وزارتخانه ها و یا سازمان های مرکزی را به استانداری ارائه نداده اند باید تا پایان وقت اداری این دستورالعمل را انجام دهند.

وی در ادامه عنوان کرد: مدیران اجرایی استان احساس مسئولیت کنند و کارها را سر وقت انجام دهید.

در عین حال، وی از اصناف و بخش خصوصی استان نیز انتقاد کرد و گفت: سیل آمد و اما شما پای کار نبودید.

شجاعی افزود: اصناف و بخش خصوصی نسبت به هم استانی هایی که به علت بحران سیلاب متاثر از خسارت شدند، احساس وظیفه کنند و همراهی شما در بحران ها یک وظیفه اجتماعی است که البته وظیفه ما مسئولان نیز آن است که شرایط فعالیت شما را بهبود ببخشیم و موانع پیش روی شما را از سر راه برداریم.

وی همچنین با یادآوری این مطلب که در این سیلاب اتفاق افتاده تعداد قابل توجهی از مسکن های روستایی تخریب شد، اعلام کرد: از تمامی پیمانکاران و سرمایه گذاران حوزه مسکن در سطح استان دعوت می کنم که برای تولید مسکن ارزان قیمت در استان پای کار بیایند در غیر صورت ناچار هستیم از پیمانکاران و سرمایه گذاران غیر استانی دعوت به همکاری کنیم.

وی افزود: پیمانکاران و سرمایه گذاران حوزه مسکن در استان می توانند آمادگی خود برای همکاری را به معاونت عمرانی استانداری اعلام کنند.

افزون بر این، استاندار خراسان شمالی در ادامه با تاکید بر این نکته که باید تلاش کنیم تا میزان نداشته های استان را با همراهی با یکدیگر بکاهیم، خاطر نشان کرد: در همین راستا، باید مدیران اجرایی استان وظایف محوله خود را به موقع انجام دهند.

وی یادآور شد: برای ورزشگاه 15 هزار نفری مرکز استان دهها میلیارد تومان اعتبار هزینه و سرانجام تکمیل نیز شد و این در حالی است که این ورزشگاه هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی گفت: در همین زمینه به شهرداری بجنورد زحمت دادم که این ورزشگاه را تحویل و امر نگهداری و مدیریت آن را بر عهده بگیرد اما متاسفانه مدیران ذی ربط هنوز این انتقال را انجام نداده اند.

علاوه بر این، شجاعی در این جلسه به معاون عمرانی استانداری اعلام کرد: با فرمانداران و شهرداران استان طی نشستی انجام سه پروژه عام المنفعه در هر شهرستان را احصا و در دستور کار اجرایی خود قرار دهید.

وی در خاتمه از رتبه سی ام جایگاه مطبوعات و رسانه های استان در سطح کشور و وضعیت ضعیف مالی آنها در استان ابراز تاسف کرد و گفت: وضعیت کنونی مطبوعات استان به علت بی توجهی مدیران ذی ربط استانی بوده است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: معاون سیاسی امنیتی استانداری مکلف است تا نامه ای به تمامی ادارات استان ارسال و آنها را به خرید نشریات استانی ملزم کند و ادارات استانی نیز ملزم به اجرای این مصوبه هستند.

انتهای پیام/   

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود گفت: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی پس از مستقل شدن در بسیاری از شاخص‌ها عقب ماند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود، افزود: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به احداث بیمارستان مادر و کودک، خاطرنشان کرد: ابتدا به دنبال ساخت این بیمارستان درون شهر بودیم اما به دلایلی اتفاق رقم نخورد.

مهدی شهریاری، منتخب مردم بجنورد در مجلس نیز در این مراسم تصریح کرد: در دولت سیزدهم خدمات مختلفی ارائه شده که همه این خدمات مربوط به جمهوری اسلامی است و نباید آن را مختص یک دولت دانست.

وی اضافه کرد: سرانه تخت بیمارستانی و مراکز درمانی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشور است.

منتخب مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی جانمایی بیمارستان مادر و کودک را نامناسب دانست و تاکید کرد: مردم استان باید دسترسی راحت‌تری به این بیمارستان داشته باشند.

شهریاری از کمبود پزشک متخصص در استان گلایه کرد و گفت: خراسان شمالی در عموم شاخص‌ها محروم است.

کد خبر 748468

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت