Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به قطر به منظور حضور در اجلاسیه بین‌المجالس جهانی در جمع خبرنگاران گفت: در این اجلاس در خصوص کارهای همه‌جانبه بین‌المللی و همکاری‌های دوجانبه مذاکراتی را خواهیم داشت.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در طول هر سال دو بار این اجلاس بین‌المللی تشکیل می‌شود که در سال جاری این اجلاس در کشور دوست و برادرمان قطر برگزار شده و اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، ضمن این‌که تشکیل این اجلاس در قطر از ماه‌ها پیش مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث قاچاق مبارزه با مواد مخدر و ورود افراد به کشورهای مختلف و همچنین نحوه توسعه کشورها و نقش‌های دوجانبه و چندجانبه کشورها در قبال مسائل بین‌المللی و فرصت‌های به وجود آمده برای کشورهای مختلف در دوحه گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی با اشاره به رفتار رذیلانه آمریکایی‌ها در خصوص عدم اجازه ارسال کمک‌های صلیب سرخ جهانی به ایران پس از سیلاب‌های اخیر در استان‌های مختلف گفت: آمریکایی‌ها با این رفتار رذیلانه خود نشان دادند با ملت ایران خصومت داشته و از زمانی که سیل در برخی استان‌های ایران جاری شده است، به بهانه تحریم‌ها از ارسال این کمک‌ها ممانعت کرده است، ضمن این‌که وزیر خارجه نااهل آمریکایی‌ها هم بیانیه‌ای حاوی مطالب دروغ صادر کرده است.

لاریجانی تصریح کرد: صلیب سرخ جهانی نهادی بین‌المللی است و بدون لحاظ مسائل سیاسی به وظیفه امدادرسانی خود در مواقع بحرانی عمل می‌کند، اما با این حال آمریکایی‌ها حاضر نشدند در شرایط سخت کمک‌های صلیب‌سرخ جهانی را به ایران ارسال کنند که البته این امر نشان‌دهنده این است که آن‌ها با ملت ایران مشکل دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم کمک‌های همه‌جانبه به مردم سیل‌زده، هموطنان به کمک آن‌ها آمده و همه بخش‌های دولت هم پای کار آمدند تا مشکلات را مرتفع کنند.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: رذالت آمریکایی‌ها باعث شده است که آن‌ها اجازه ندهند کمکی از سوی صلیب سرخ جهانی به ایران برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: رایزنی ایران با همه پارلمان‌های مدنظر در یکصد و چهلمین اجلاس بین‌المللی بین‌المجالس جهانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ضمن این‌که در این اجلاس در خصوص سرمایه‌گذاری و همکاری‌های تجاری و توسعه همه‌جانبه مذاکراتی را با طرف‌های مختلف انجام خواهیم داد.

فارس

انتهای پیام/

171 / 156 لاریجانی مجلس شورای اسلامی ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لاریجانی مجلس شورای اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا

تین نیوز

مدیر آفریقا و عربی معاونت بین الملل اتاق ایران بر ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا، گفت: باید با افزایش تبادل هیأت های تجاری و برگزاری همایش ها و نمایشگاه های تجاری، اطلاعات تجار و بازرگانان ایرانی و آفریقایی را بالا ببریم

به گزارش  تین نیوز به نقل ازاتاق ایران آنلاین، شهرام خاصی پور در نشست تجاری مشترک ایران، غنا، کامرون، بورکینافاسو و موریتانی، با تأکید بر اینکه توسعه روابط تجاری با کشورهای آفریقایی در اولویت اتاق ایران است، ادامه داد: حجم مبادلات ایران با کشورهای آفریقایی تناسبی با روابط خوب سیاسی با این کشورها و ظرفیت های تجاری دو طرف ندارد.

وی گفت: برخی مشکلات در زمینه مبادلات بانکی و حمل ونقل، مانع از توسعه روابط ایران و آفریقا شده است. توسعه حمل ونقل هوایی، دریایی و حل مشکلات نقل و انتقالات مالی به توسعه این روابط منجر خواهد شد.

مسعود برهمن، رئیس اتاق مشترک ایران و شرق آفریقا نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت رفع موانع توسعه تجاری ایران و آفریقا، گفت: در شرایط رکود اقتصادی که گرفتار آن هستیم باید صادرات را بیش از قبل توسعه دهیم تا تولید متوقف نشده و چرخ اقتصاد به حیات خود ادامه دهد.

با اشاره به اینکه ایران با ۳۹ کشور در قاره آفریقا تجارت می کند، افزود: بر اساس آمار منتشر شده از این میان، بیشترین حجم تجارت ایران مربوط به سال ۱۴۰۰ و با کشور غنا بوده است.

او تأکید کرد: مشکل حمل ونقل میان ایران و آفریقا هم به صورت هوایی و هم دریایی و همچنین مشکل نقل و انتقالات مالی، دو مشکل اصلی تجارت ما با قاره آفریقا است.

هدایت نژاد با اشاره به تلاش ها برای حل مشکلات تبادل مالی ایران و غنا، افزود: در حال برنامه ریزی برای ایجاد صندوق مالی مشترک بین ایران و غنا هستیم که اگر عملیاتی شود، در ارتقا همکاری های تجاری تأثیر زیادی دارد.

در ادامه بهروز هدایت نژاد، رئیس مرکز تجاری ایران در غنا، ژوزف کوآکو اوبنگ، رئیس اتحادیه های تجاری کشور غنا و هلیدو بلو، دبیرکل اتاق بازرگانی کامرون، به بیان مطالبی در این رابطه پرداختند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • حضور وزیر خارجه در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو