Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: با تمامی اقدامات صورت گرفته در سیل چند روز گذشته استان، به یکهزار و 456 واحد مسکونی روستایی و یکهزار و 734 واحد دامداری و انبار روستایی خسارت وارد شد و سه نفر بر اثر ریزش کوه فوت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قدرت‌الله مهدیخانی در نشست شورای اداری استان که در استانداری برگزار شد، افزود: پس از دریافت اخطاریه سازمان مدیریت بحران و سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش 70 تا 90 میلی متر باران از 11 تا 13 فروردین ماه در قزوین بلافاصله شورای هماهنگی مدیریت بحران تشکیل شد و برنامه ریزی لازم برای مقابله با خسارات و کاهش تلفات صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قزوین از استان‌های حادثه خیز کشور است، افزود: سال گذشته تنها سرمازدگی 18 هزار و 810 میلیارد ریال خسارت به استان وارد کرد و امسال بیشتر خسارات وارد شده به استان از جانب سیل است.

این مسئول اضافه کرد: برای جلوگیری از حوادث آتی نقشه پراکندگی حوادث در شهرستان‌ها برای فرمانداران ارسال می‌شود تا براساس آنها برنامه ریزی کرده و حوادث آینده را مدیریت کنند.

وی افزود: همچنین از فرمانداران درخواست می شود اگر اعتباری از مواد 10 و 12 مدیریت بحران به شهرستان ها ابلاغ شود آن را در حوزه پیش بینی و پیشگیری از حوادث طبق نقشه پراکندگی هزینه کنند.

مدیر کل مدیریت بحران خاطر نشان ساخت: چرخه مدیریت بحران در چهار مرحله پیش بینی، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی تعریف می شود و نمی توان بدون در نظر گرفتن یک مرحله به سراغ مرحله بعد رفت.

مهدیخانی با اشاره به عملکرد مدیریت بحران در مرحله آمادگی، اضافه کرد: سال گذشته 12 هزار و 600 نفر طی 28 هزار نفر ساعت آموزش داده شدند که آخرین دوره آموزشی با موضوع مدیریت زلزله و سیل برگزار شد.

وی با اشاره به اقدامات مدیریت بحران برای مقابله با سیل اخیر، گفت: به محض دریافت اخطاریه سازمان مدیریت بحران و سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی سیل آسا 15 هزار پیامک هشدار و بالغ بر 30 اطلاعیه برای مدیران، بخشداران، شهرداران، ائمه جمعه و جماعات و ... ارسال شد که در نهایت از وقوع هرگونه تجربه تلخ در استان جلوگیری کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: بازدید از وضعیت رودخانه ها و نقاط حادثه خیز شهرستان ها به همراه فرمانداران، بازدید تخصصی اداره کل مدیریت بحران از مناطق حادثه خیز تاکستان و بویین زهرا، شناسایی مسیرهای تهدید برای شهرها و روستاها و بازدید از شهرستان های البرز، آوج، قزوین و آبیک از جمله اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مدیریت بحران استان شهر آبیک بود، اضافه کرد: بیش از 15 سال پل های رودخانه های این شهر لایه روبی نشده و از 17 دهنه پل تنها 6 دهنه باز بود که خوشبختانه با تجهیز امکانات جلوی هر گونه حادثه گرفته شد.

مهدیخانی اضافه کرد: تشکیل شورای اضطراری هماهنگی مدیریت بحران در استان و شهرستان ها، لغو مرخصی ها و آماده باش کلیه نیروها و تجهیرات، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، بازدید از دهنه پل‌ها و لایه‌روبی انهار و مسیل‌ها، تشکیل تیم فنی و مستند سازی از اقدامات صورت گرفته، آزادسازی مستحدثات واقع در مسیل، دستور به استقرار مدیران کل، فرمانداران، بخشداران و شهرداران در محل خدمت و ارسال گزارش مستمر از وضعیت عملیات اجرایی، پیش بینی فضاهای اسکان اضطراری و اعلام وضعیت زرد به تمامی بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی و اورژانس از جمله اقدامات دیگر مدیریت بحران بود.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بخش خصوصی پیامک زهرا سیل شورای هماهنگی مدیریت بحران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل وحشتناک در شبستر آذربایجان شرقی‌ + فیلم

سیل امروز در شهرستان شبستر هیچ گونه تلفات جانی به دنبال است و منجر به ورود خسارت به حدود ۴ دستگاه خودرو شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در برخی مناطق استان از جمله انگشتجان شبستر سیل رخ داده است، گفت: سیل امروز هیچ گونه تلفات جانی به دنبال نداشته است و منجر به ورود خسارت به حدود 4 دستگاه خودرو شد.

فرماندار شهرستان شبستر نیز گفت: علی رغم هشدارهای هواشناسی تعدادی از گردشگران از آذربایجان غربی جهت رفتن به ارتفاعات روستای انگشتجان خودروهای خود را در بستر رودخانه پارک می‌کنند و خودشان به سمت ارتفاعات می روند.

جاری شدن سیل در مسیر رودخانه موجب خسارت به چند خودروی این گردشگران شد که خوشبختانه هیچ خسارت جانی وجود نداشته و نیروهای ستاد بحران شهرستان در محل حضور یافته و خودروها به بیرون کشیده شد.

 با اشاره به وقوع سیل در روستای انگشتجان تسوج گفت:علی رغم هشدار‌های هواشناسی تعدادی از گردشگران استان آذربایجان غربی جهت رفتن به ارتفاعات روستای انگشتجان خودرو‌های خود را در بستر رودخانه پارک کرده بودند و خودشان به سمت ارتفاعات رفته بودند.

وی افزود: جاری شدن سیل در مسیر رودخانه موجب خسارت به دو خودروی گردشگران شد که خوشبختانه خسارت جانی نداشت و نیرو‌های ستاد بحران شهرستان شبستر در محل حضور یافته و خودرو‌ها را بیرون کشیده شد.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل وحشتناک در شبستر آذربایجان شرقی‌ + فیلم
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای تردد در محور خوسف_ قلعه زری
  • هشدار مدیریت بحران استانداری برای تردد در محور خوسف_قلعه زری
  • ترمیم راه‌های روستایی در کرمان با شروع بارش باران + فیلم
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • هشدار مدیریت بحران کرمانشاه در پی تشدید سامانه بارشی
  • هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین