Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:59:21 GMT

زمینه راه اندازی بازارچه مرزی در چالدران انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۶۴۲۹

زمینه راه اندازی بازارچه مرزی در چالدران انجام شد

ارومیه - ایرنا - فرماندار چالدران گفت: مقدمات ایجاد بازارچه مرزی با ترکیه در «منطقه شیخ سیلو و پیراحمد کندی» این شهرستان انجام شده و اقدامات تکمیلی در حال برنامه ریزی است.

به گزارش ایرنا حسن محمدزاده روز شنبه در جمع مدیران شهرستان چالدران افزود: این شهرستان 144 کیلومتر مرز با ترکیه دارد که باید از این ظرفیت در راستای توسعه منطقه بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: ایجاد بازارچه مرزی علاوه بر بهبود وضعیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به رونق اقتصادی مردم منطقه نیز کمک می‌کند که برای تحقق این موارد، با همه توان راه اندازی بازارچه را در دستور کار داریم.
وی با ابراز نارضایتی از سهم 22 درصدی برخورداری چالدران از راه آسفالته روستایی و قرار داشتن این شهرستان در رتبه آخر استانی بیان کرد: در سال جاری برنامه ریزی های ویژه ای را برای بهبود این رقم و بالا رفتن رتبه شهرستانی به کار می بندیم.
فرماندار چالدران با بیان اینکه این شهرستان با دارا بودن چهار محور ارتباطی با شهرستان های خوی، ماکو، شوط و چایپاره، از وجود جاده اصلی بی بهره است، ادامه داد: در تلاش هستیم تا یکی از این محورها را به عنوان جاده اصلی قرار داده و از مزیت های اعتبار ملی این بخش در جهت گسترش، بهسازی، آسفالت ریزی و ایمن سازی آن محور استفاده کنیم.
محمدزاده با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در جهت بهره مندی مردم از گازطبیعی اظهار داشت: سهم بهره مندی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز 21 درصد است که در تلاش هستیم در سال جدید با اقدامات جهادی بیشتر روستاهای چالدران از گاز بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، چالدران از جمله شهرستان های مرزی آذربایجان غربی است و حدود یک چهارم مرز 550 کیلومتری ایران با ترکیه در این شهرستان واقع شده است.
این شهرستان صاحب بازارچه یا گمرک مرزی نیست و همین امر موجب توسعه نیافتگی شهرستان نیز شده است.
8137/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بازارچه مرزي چالدران آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس

ایسنا/فارس وزیر کشور در حاشیه بازدید از غرفه استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است.

سومین روز از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) در غرفه استان فارس اقدامات متنوعی نظیر رونمایی از ۲۰ فرایند و محصول زنجیره ارزش راهبردی با حضور وزیر کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور، استانداران استان‌های فارس، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کردستان، در دستور کار قرار گرفت.

در این رویداد که با شعار «فارس پیشرو در مدیریت هوشمند زنجیره‌های ارزش راهبردی» و با محوریت دانش، تولید و توسعه برگزار می‌شود، از ۲۰ فرایند و محصول زنجیره ارزش راهبردی رونمایی و ۹ تفاهم‌نامه در حوزه زنجیره ارزش فولاد منعقد شد.

 علاوه بر این ۱۰ تفاهم‌نامه نیز در حوزه زنجیره ارزش بخش کشاورزی به امضای مدیران مربوطه رسید که عمدتا زمینه‌های صنایع تبدیلی، شیلات و باغبانی را شامل می‌شد.

نکته حایز اهمیت در خصوص برخی از این تفاهم‌نامه‌ها این بود که با استان‌های هرمزگان و بوشهر به صورت بین استانی به امضا رسیدند.

وزیر کشور امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه در دو سال اخیر موضوع ارائه توانمندی‌های استان‌های مختلف از طریق استانداری‌ها در حال پیگیری است، گفت: خوشبختانه روند رو به رشدی در تعریف و شناسایی زنجیره‌های ارزش را شاهد بودیم.

احمد وحیدی با تأکید بر اینکه استان فارس از جمله استان‌هایی است که اقدامات خوبی در زمینه شناسایی و تعریف زنجیره‌های ارزش داشته است، تصریح کرد: به عنوان نمونه می‌توان به ظرفیت‌های این استان در زمینه زنجیره‌های ارزش گیاهان دارویی و فولاد اشاره کرد.

وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است، گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به متولیان این حوزه در استان فارس، اطلاعات لازم برای انجام سرمایه‌گذاری را کسب کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، وحیدی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در زمینه زنجیره‌های ارزش در استان فارس وجود دارد، افزود: خوشبختانه همه استان در زمینه مدیریت زنجیره ارزش‌ راهبردی اقدامات مناسبی داشتند و حرکت‌های خوبی را در این مسیر انجام می‌دهند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس
  • عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد