Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا عبدالله زاده، مسئول کمیته برنامه ریزی وآمار ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان کاشان،  امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: این میزان آمار بازدید از جاذبه‌های های گردشگری کاشان بر اساس بازدید از ۲۲ اثر تاریخی (۱۰ اثر تاریخی، ۶ اثر مذهبی، ۴ موزه، یک اثر دست ساز و یک مرکز هنر‌ها سنتی و صنایع دستی) در چهار شهر کاشان، قمصر، نیاسر و برزک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



باغ فین در صدر بازدید‌ها

 

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۴۴۸ نفر از کل آمار بازدیدکنندگان گردشگران خارجی بودند گفت: مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان با ۲۲۷ هزار و ۶۰ نفر رتبه اول بازدید گردشگران داخلی و خارجی را در بین آثار تاریخی کاشان در ایام نوروز کسب کرد.

به گفته وی، خانه‌های تاریخی بروجردی، طباطبایی، عباسیان، موزه ملی کاشان، محوطه باستانی سیلک و حمام سلطان امیر احمد به ترتیب رتبه‌های دوم تا هفتم بازدید گردشگران را گرفت.

دبیر کمیته گردشگری الکترونیک شهرستان کاشان، با اشاره به کاهش ۵ درصدی بازدید‌های گردشگران داخلی و خارجی از مجموع آثار تاریخی کاشان در نوروز ۹۸ نسبت به ایام نوروز ۹۷ افزود: خانه‌های تاریخی بروجردی افزایش ۱۷ درصدی، طباطبایی افزایش ۳۶ درصدی، عباسیان ۲۸ درصدی و باغ فین کاشان کاهش ۳۰ درصدی بازدید گردشگران داخلی و خارجی را داشت.

 

افزایش بازدید از خانه‌های تاریخی

عبدالله زاده، با تاکید بر اینکه آمار افزایش بازدید خانه‌های تاریخی کاشان نشان دهنده علاقه مندی گردشگران به معماری اصیل ایرانی است تصریح کرد: برگزاری تور‌های کاشان گشت یکی از دیگر از عوامل رشد بازدید گردشگران از خانه‌های تاریخی این شهر بود.

وی اظهاداشت: مرکز هنر‌های سنتی و صنایع دستی کاشان نیز در نوروز ۹۸ نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۹۶ درصد رشد بازدید گردشگران را داشت.

به گفته وی، خانه تاریخی بروجردی کاشان در بین آثار تاریخی کشور در رتبه شانزدهم بازدید گردشگران قرارگرفت.

اقامت دائم بیش از ۲۱ هزار گردشگر در کاشان/ ضریب ۶۳ درصدی اشغال تخت مراکز اقامتی

مسئول کمیته برنامه ریزی وآمار ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان کاشان، همچنین اقامت دائم ۲۱ هزار و ۸۹۳ نفر از تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۷ تا پایان روز ۱۶ فروردین ۹۸ در مراکز اقامتی کاشان را یادآورشد و گفت: این تعداد گردشگر در هتل (۸۹۵۴ نفر)، هتل آپاتمان (۱۳۰۵ نفر)، مهمانپذیر (۱۵۳۳ نفر)، زائرسرا (۸۲۸ نفر)، اقامتگاه سنتی (۷۲۳۸ نفر) و بوم گردی (نفر ۲۰۳۵) اقامت داشتند.

عبدالله زاده، ضریب ۶۳ درصدی اشغال تخت در مراکز اقامتی کاشان در ایام نوروز را تاکیدکرد و گفت: متوسط اقامت گردشگران ایرانی ۱.۰۵ درصد و گردشگران خارجی ۱.۰۴ درصد بود.

وی اظهارداشت: بیشترین درصد اشغال اتاق مربوط به اقامتگاه سنتی با ۷۷ درصد ضریب اشغال بود.

به گفته وی، ۲۰۱ هزار و ۵۱ نفر نیزآمار اقامت موقت گردشگران در کاشان شامل منازل استیجاری، کمپ‌های موقت، حسینیه‌ها و مدارس از تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۷ تا پایان روز ۱۶ فروردین بود که بیشترین اقامت موقت با تعداد ۱۲۷ هزار و ۷۱۲ نفر در مدارس بود.

امامزاده سلطانعلی بن باقر (ع) بیشترین آمار بازدید اماکن مذهبی را داشت

دبیر کمیته گردشگری الکترونیک شهرستان کاشان، افزود: امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر علیهماالسلام در مشهد اردهال نیز با ۹۵ هزار و ۵۱۰ نفر زائر بیشترین آمار بازدید اماکن مذهبی را داشت.

عبدالله زاده، در پایان گفت: آما حوادث جاده‌ای و شهری کاشان نیز در ایام نوروز (۲۸ اسفند ۹۷ تا پایان ۱۶ فروردین ۹۸) ۳۹۷ نفر مصدوم بود که منجر به مرگ یک نفر از این تعداد شد و تعداد کل عملیات‌ها اورژانس ۱۱۵ کاشان نیز در این مدت ۴۳۰ ماموریت بود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی نوروز98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود

 مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بنا‌های تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

علیرضا ایزدی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)