Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با موضوع جدیدترین خبرها از استان های سیل زده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی سازمان مدیریت بحران و معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن امشب ۱۷ فروردین ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی جدیدترین خبر‌ها از استان‌های سیل‌زده پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران با اشاره به اینکه امدادرسانی‌ها از طریق زمینی و هوایی در حال انجام است گفت: الان فقط در ۵ روستا قطعی گاز داریم لذا در همه جا گاز وصل است؛ در برخی از مناطق به دلیل خطر برق گرفتگی برق قطع است تا از این طریق بتوانیم جان مردم را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات از سراسر کشور به سمت پلدختر و معمولان ارسال شده است افزود: همه استان‌ها کمک‌های لازم را در بحث سیل داشتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه در رابطه با پلدختر بین سپاه، ارتش، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها تقسیم کار صورت گرفته است ادامه داد: استان‌های اصفهان، مرکزی، قم و سمنان به عنوان استان‌های پیشرو تجهیزات شان را به سمت پلدختر ارسال کردند و سایر استان‌ها هم نیز به اندازه توان خود کمک‌هایی داشتند لذا تجهیزات به اندازه کافی وجود دارد.

سعیدی با اشاره به اینکه در حوزه خوزستان خروجی آب را از سد کرخه داریم و احتمال اینکه میزان خروجی افزایش پیدا کند وجود دارد گفت: تا الان ۱۷۴ روستا و شهر تخلیه شده، این آمار امروز افزایش پیدا کرده است به طوری که دیروز تعداد روستا‌ها و شهر‌های تخلیه شده ۱۱۰ مورد بود.

وی با اشاره به اینکه احتمال اینکه تعداد روستا‌های تخلیه شده اضافه پیدا کند وجود دارد افزود: برخی از روستا‌ها به صورت ۱۰۰ درصدی تخلیه شدند و تعدادی نیز به صورت جزئی بوده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران با اشاره به اینکه بخشی از روستا‌ها به زیر آب رفتند، اما کار مدیریت شد و با ایجاد کانال‌های انحرافی و شکاف بند‌ها مسیر منحرف شد اظهار کرد: اولویت و راهبرد اصلی ما حفظ جان مردم است لذا خسارت قابل جبران است و مردم نگران نباشند، مکان‌های مختلفی برای اسکان مردم مانند پادگان‌های نظامی و قرارگاه‌های مربوط به راهیان نور در نظر گرفته شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه در برخی از جا‌ها چادر به صورت اردوگاهی احداث شده است گفت: در منطقه گلستان آق قلا و گمیشان وضعیت بحرانی بود. در آق قلا حدود ۷۰ درصد آب تخلیه شده و ۳۰ درصد باقی مانده است لذا هنوز جلوی ورودی گرفته نشده، زیرا سیلاب ادامه‌دار است.

وی با اشاره به اینکه امروز دیروز به دلیل ذوب شدن برف مقدار ورودی آب اضافه شد افزود: هنوز آب ۳۰ درصد باقی مانده است، ۱۲ سایت اسکان اضطراری در گرگان پیش‌بینی شده که یکی از این سایت‌ها باقی مانده و ۱۱ مورد دیگر به آق قلا و گمیشان بازگشتند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل زدگان سیل در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد

فرمانداری یزد در اطلاعیه‌ای از خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل اخیر خواسته تا جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن تماس بگیرند.

 در اطلاعیه‌ی فرمانداری یزد آمده.

با توجه به بارندگی‌های اخیر و بروز خسارت احتمالی ناشی از بارندگی و سیلاب، شهروندان شهرستان یزد جهت اعزام ارزیاب با شماره ۳۷۲۳۸۷۵۰ داخلی ۱ تماس حاصل بگیرند.
سایر شهرستان‌ها نیز از طریق بنیاد مسکن شهرستان و روستاییان نیز از طریق دهیار روستا جهت حضور تیم ارزیاب پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری