Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:34:17 GMT

امیر قطر: قانون‌ جهانی تبدیل به سلاح ضعفاء شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۰۷۸۴

امیر قطر: قانون‌ جهانی تبدیل به سلاح ضعفاء شده است

امیر قطر در افتتاحیه صد و چهلمین مجمع عمومی اتحادیه بین‌المجالس در دوحه تأکید کرد که مداخله‌های بین‌المللی موجب وخامت بحران‌ها در سوریه، یمن و لیبی شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفت: موضوعات داغی مثل سوریه، لیبی و یمن در منطقه ما وجود دارند. نمی‌گویم که نظام‌ها و گروه‌های محلی در این کشورها مسؤول اصلی آغاز این بحران‌ها نیستند اما تأکیدم بر این مسأله است که مداخله بین‌المللی یا منطقه‌ای در این مرحله اهمیت پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کشورهای منطقه یا کشورهای ابرقدرت به مسؤولیت خود درست عمل می‌کردند و به دنبال تغییر مسالمت‌آمیز و راهکارهای سیاسی می‌رفتند این مشکلات پیش نمی‌آمد.

وی گفت: آموزش در عصر ما یکی از حقوق اصلی اجتماعی و بخشی از حقوق بشر است. نظام‌هایی که مانع آزادی بیان و فعالیت مسالمت‌آمیز می‌شوند مسؤولیت وخامت اوضاع و خشونت‌ها را برعهده دارند.

امیر قطر گفت: هیچ عدالتی بدون حاکمیت قانون وجود ندارد و متأسفانه بسیاری هستند که به حاکمیت قانون بدون عدالت ایمان دارند. این یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث شده قانون در خدمت نظام حاکم یا براساس منافع گروهی خاص باشد. حاکمیت قانون در مقابل وتوی برخی قدرتمندان در شورای امنیت و لاپوشانی بین‌المللی بر متجاوزان و ناقضان حقوق بشر و کسانی که خاک دیگران را با زور می‌گیرند، هیچ فایده‌ای ندارد.

وی این گونه ادامه داد: نقش قانون جهانی در جهان کاهش یافته و تبدیل به سلاح ضعفاء شده است و این قانون کمک چندانی در برابر وتوی قدرتمندان نمی‌کند.

تمیم بن حمد آل ثانی خاطرنشان کرد: نقش قانون بین‌المللی در روابط بین‌الملل در معرض خطر قرار گرفته و حاکمیت گروه‌های قوی بر این قانون غالب شده است.

وی به عنوان مثال به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و حاکمیت اسرائیل بر جولان از سوی ترامپ را ذکر کرد و افزود: کشورهای قوی باید بدانند قدرت‌شان تنها یک امتیاز برای آنها نیست بلکه باید وظایف‌شان را هم عمل کنند.

امیر قطر گفت: رهبران دیگر کشورها باید درک کنند که هیچ جایگزینی برای مذاکره و تفاهم براساس احترام به قوانین بین‌المللی وجود ندارد. جنگ علیه تروریسم تنها به معنای مبارزه با یک مدل تندروی مسلحانه نیست در حالیکه قدرت‌ها و جنبش‌های افراطی‌ای هستند که در دستور کار جنگی که همگی در آن مشارکت داریم، نیستند.

وی تصریح کرد: احترام به حقوق بشر نباید تنها به نظام حاکمیتی بدون دیگری محدود شود. باید برای مبارزه با دلایل افراط‌گرایی و حل و فصل تبعات آن نظیر همکاری در زمینه مقابله با تروریسم همکاری کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد

این مصوبه مجلس، از سال گذشته تا کنون، به دلیل اشکالاتی که شورای نگهبان به آن وارد کرده بود، ۳ بار رفت و برگشت و سرانجام نظر اعضای شورای نگهبان را جلب کرد.

اما کدام موجر‌ها مشمول «سقف دستوری اجاره‌بها» می‌شوند؟
 براساس این قانون، در استان‌هایی که تورم عمومی سالانه، بیش از ۳۰ درصد است، وزارت راه و شهرسازی باید «رشد سالانه اجاره‌بها» را تعیین کند.

 نرخ تعیین شده برای «رشد مجاز اجاره‌بها در هر سال» در این استان‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد نرخ تورم خواهد بود.

به عنوان مثال اگر در تهران تورم عمومی ۵۰ درصد است، دولت میزان رشد مجاز اجاره‌بها را می‌تواند ۲۵ تا ۵۰ درصد تعیین کند.

پیش‌تر، برخی کارشناسان اقتصادی نسبت به «تبعات اجاره‌بهای دستوری» هشدار داده بودند و گفته بودند، اگر سمت عرضه در بازار اجاره‌نشینی دچار این ذهنیت شود که «هزینه‌های زندگی‌اش از محل اجاره‌داری با عایدی اجاره» همخوانی ندارد، احتمال دارد از این بازار خارج شود و در نتیجه عدم تعادل بیشتر می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

tags # بازار مسکن تهران سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است